Βαθαίνει δυστυχώς η οικονομική κρίση στη χώρα και το λέμε χωρίς καμιά διάθεση πολιτικολογίας, παρά μόνο για το γεγονός ότι οι επιπτώσεις στη Μεταφορά είναι από βαριές έως τραγικές.
Μίλησα με αρκετούς αυτοκινητιστές τις τελευταίες ημέρες και κανείς δεν έκρυβε την απογοήτευσή του. Ορισμένοι μάλιστα έχουν περιέλθει σε απόγνωση κυρίως βέβαια, όσοι βρίσκονται χρεωμένοι στις τράπεζες.
Περιγραφή της κατάστασης, δεν θα κάνω, αφού όλοι εμείς τη ζούμε. Όμως θέλω να περάσω ένα μήνυμα αυτοσυγκράτησης και επαγγελματικής ψυχραιμίας, προκειμένου, αγαπητοί συνάδελφοι, να μην προχωρήσετε σε πράξεις απελπισίας για τις οποίες αργότερα ίσως μετανιώσετε.
Δεν γνωρίζω ειλικρινά, το «αργότερα» τι θα φέρει, όμως έχω μάθει ότι οι επαγγελματικές κρίσεις έρχονται και παρέχονται. Η μεταφορά δεν πεθαίνει. Αρρωσταίνει, αλλά συνέρχεται. Άλλωστε ακολουθεί το εμπόριο στο οποίο επίσης ισχύει το παραπάνω.

Αυτό όμως που με βεβαιότητα μπορώ να σας πω, είναι ότι θα επέλθουν αλλαγές στο μέλλον. Ότι σε δύο ή τρία χρόνια θα περάσουμε σ' ένα μεταβατικό στάδιο το οποίο θα το επιβάλει το κράτος -ΥΜΕ και συναρμόδια υπουργεία- που θα στοχεύει στην εξυγίανση του επαγγέλματος.

Όχι πράξεις απελπισίας

Βαθαίνει δυστυχώς η οικονομική κρίση στη χώρα και το λέμε χωρίς καμιά διάθεση πολιτικολογίας, παρά μόνο για το γεγονός ότι οι επιπτώσεις στη Μεταφορά είναι από βαριές έως τραγικές.
Μίλησα με αρκετούς αυτοκινητιστές τις τελευταίες ημέρες και κανείς δεν έκρυβε την απογοήτευσή του. Ορισμένοι μάλιστα έχουν περιέλθει σε απόγνωση κυρίως βέβαια, όσοι βρίσκονται χρεωμένοι στις τράπεζες.
Περιγραφή της κατάστασης, δεν θα κάνω, αφού όλοι εμείς τη ζούμε. Όμως θέλω να περάσω ένα μήνυμα αυτοσυγκράτησης και επαγγελματικής ψυχραιμίας, προκειμένου, αγαπητοί συνάδελφοι, να μην προχωρήσετε σε πράξεις απελπισίας για τις οποίες αργότερα ίσως μετανιώσετε.
Δεν γνωρίζω ειλικρινά, το «αργότερα» τι θα φέρει, όμως έχω μάθει ότι οι επαγγελματικές κρίσεις έρχονται και παρέχονται. Η μεταφορά δεν πεθαίνει. Αρρωσταίνει, αλλά συνέρχεται. Άλλωστε ακολουθεί το εμπόριο στο οποίο επίσης ισχύει το παραπάνω.

Αυτό όμως που με βεβαιότητα μπορώ να σας πω, είναι ότι θα επέλθουν αλλαγές στο μέλλον. Ότι σε δύο ή τρία χρόνια θα περάσουμε σ' ένα μεταβατικό στάδιο το οποίο θα το επιβάλει το κράτος -ΥΜΕ και συναρμόδια υπουργεία- που θα στοχεύει στην εξυγίανση του επαγγέλματος.

Δημιουργία ισχυρών σχημάτων

Για το κράτος, αυτή η εξυγίανση ταυτίζεται με την ανταγωνιστικότητα και αυτή με τη δημιουργία μεγάλων μεταφορικών επιχειρήσεων.
Όπως σας έχουμε ενημερώσει, έχει ήδη συσταθεί επιτροπή με σκοπό την αναμόρφωση του ν. 383/76 και αυτό θα προχωρήσει.
Όπως μάλιστα, με ενημέρωσε ο πρόεδρος του ΣΧΕΜ, Χαράλαμπος Δαδίτσιος, που μετέχει στην Επιτροπή, στόχος είναι το ΦΔΧ να οργανωθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε ν' αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος. «Και αυτό θα επιτευχθεί με τη δημιουργία ισχυρών σχημάτων», είπε και αποκάλυψε, ότι το ΣΧΕΜ έχει αναθέσει στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά τη διενέργεια έρευνας για την ακριβή καταγραφή της σημερινής κατάστασης της ελληνικής μεταφοράς με σκοπό να διαμορφώσει προτάσεις που θα δίνουν λύσεις βραχυπρόθεσμες, αλλά και μακροπρόθεσμες προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης των μεταφορών, χωρίς να θίγεται ο Μεταφορέας ούτε η άδεια δημοσίας που έχει.
«Εμείς θα βάλουμε τις βάσεις και θα ζητήσουμε το κράτος να είναι αρωγός σ' αυτή την προσπάθειά μας», είπε ο κ. Δαδίτσιος.

Οι άδειες ΔΧ θα δώσουν αξία στις επιχειρήσεις

Σε ερώτησή μας, ποια θα είναι η τύχη της άδειας δημοσίας, είπε ότι αυτή θα γίνει το εφαλτήριο συνένωσης των μεταφορέων για τη δημιουργία ισχυρών εταιρειών. Όσες περισσότερες άδειες συστήσουν μια μεταφορική εταιρεία, τόσο ισχυρότερη θα γίνει αυτή, οπότε η αξία της κάθε άδειας θα γίνει η αξία των μετοχών του κάθε εταίρου. Εξήγησε κατόπιν, ότι ο απαραίτητος όρος είναι ότι η άδεια των συναδέλφων που βγαίνουν στη σύνταξη θα αποζημιώνεται ως ένα εφάπαξ. Αν, τέλος, κάποιοι συνάδελφοι δεν θέλουν να συνεργαστούν και να μετάσχουν στις μεταφορικές εταιρείες, θα διατηρήσουν τις άδειές τους, η αξία των οποίων όμως θα είναι πτωτική.

Το «πράσινο» μέτωπο

Παράλληλα με τις παραπάνω έντονες συζητήσεις, προτάσεις, έρευνες και μελέτες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σχετικά με το λεγόμενο «πρασίνισμα» των μεταφορών, πως δηλαδή οι οδικές μεταφορές θα γίνουν πιο φιλικές για το περιβάλλον. Επίσημοι κοινοτικοί φορείς, αλλά και μη κυβερνητικές οργανώσεις προωθούν «λύσεις» που κατά την γνώμη τους θα βοηθήσουν στη μείωση των ρύπων. Συχνά μάλιστα προβάλουν ως κακό παράδειγμα το φορτηγό που μολύνει περισσότερο, αλλά γι' αυτό, είτε δεν έχουν πρόταση, είτε έχουν λανθασμένη (π.χ. επιδότηση που όμως απαγορεύεται).
Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR έχει αναλάβει μια προσπάθεια ενημέρωσης των φορέων αυτών για την πραγματική σχέση των φορτηγών με τη μόλυνση του περιβάλλοντος και, ευτυχώς βρίσκει ανταπόκριση.
Καθόλου απίθανο, μάλιστα, το «πρασίνισμα» των μεταφορών να αποβεί ευνοϊκό για τα φορτηγά ΦΔΧ και ΦΙΧ, αφού στις παραπάνω έρευνες ένα από τα εξεταζόμενα θέματα είναι η εξεύρεση πόρων από το περιβάλλον για «αντικατάσταση κινητήρα» ή απόσυρση με παροχή κινήτρων -που είναι και το πιθανότερο.

Περίπου, έτσι, προδιαγράφονται οι εξελίξεις, φίλοι αναγνώστες, και να είστε σίγουροι ότι το ΤΡΟΧΟΙ & TIR θα σας κρατά συνεχώς ενήμερους.
Τον Σεπτέμβρη, θα επανέλθουμε με περισσότερα νέα.
Ως τότε καλές διακοπές...