To πράσινο φως για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων που διέπουν την πρόσβαση στην αγορά οδικών μεταφορών και την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα έδωσε πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθετώντας δύο σχετικές εκθέσεις ενώ μια τρίτη έκθεση, για την πρόσβαση στην αγορά διεθνών οδικών μεταφορών, αναβλήθηκε.

Το βασικό ζήτημα αυτής της νομοθετικής διαδικασίας είναι οι ενδομεταφορές (καμποτάζ). Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με την Επιτροπή ότι οι μεταφορείς θα μπορούν να εκτελούν, με το ίδιο όχημα, έως και τρεις ενδομεταφορές αφού εκτελέσουν διεθνή μεταφορά, πριν επιστρέψουν, εντός επταημέρου, στην χώρα προορισμού τους.

Ζήτησαν, ωστόσο, οι περιορισμοί στον αριθμό και τη διάρκεια των ενδομεταφορών να αρθούν βαθμιαία. Συγκεκριμένα, ζήτησαν δύο έτη μετά την έναρξη ισχύος της παραπάνω νομοθεσίας, ο αριθμός των ενδομεταφορών να αυξηθεί σε επτά, ενώ την 1η Ιανουαρίου 2014 να αρθούν όλοι οι περιορισμοί στον αριθμό και τη διάρκεια των ενδομεταφορών.

Σε ό,τι αφορά στην άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα, οι ευρωβουλευτές τόνισαν ότι οι υποψήφιοι μεταφορείς θα πρέπει να διαμένουν σε κράτος μέλος της ΕΕ. Επιπλέον, κάλεσαν την Επιτροπή να καταρτίσει κατάλογο των κατηγοριών, των τύπων και των βαθμών σοβαρότητας των κατάφωρων παραβάσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλεια της απαιτούμενης φερεγγυότητας των οδικών μεταφορέων.

Για τους ευρωβουλευτές οι επιχειρήσεις οδικών μεταφορών θα πρέπει να διαθέτουν μια ελάχιστη χρηματοπιστωτική ικανότητα ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή έναρξη λειτουργίας τους στην αγορά και η χρηστή διαχείρισή τους. "Πρέπει να χρησιμοποιούνται ακριβείς και πρόσφοροι χρηματοοικονομικοί δείκτες, οι οποίοι να μπορούν να εξάγονται από τους ετήσιους λογαριασμούς" τονίζει το Κοινοβούλιο. Τέλος, θα πρέπει "να αποδεικνύουν την χρηματοπιστωτική τους ικανότητα με τραπεζική εγγύηση ή άλλο χρηματοδοτικό μέσο όπως η ασφάλιση".