Τροχοί & TIR

Έρχονται τα 5αξονικά ανατρεπόμενα

GINAF X5376T Σύντομα θα έρθουν στη χώρα μας τα φορτηγά GINAF 5 αξόνων και με μικτό βάρος 76 τόνων για μια επίδειξη στα κατά τόπους λατομεία, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να έχουν την ευκαιρία για έ
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Έρχονται τα 5αξονικά ανατρεπόμενα
Έρχονται τα 5αξονικά ανατρεπόμενα

GINAF X5376T

Σύντομα θα έρθουν στη χώρα μας τα φορτηγά GINAF 5 αξόνων και με μικτό βάρος 76 τόνων για μια επίδειξη στα κατά τόπους λατομεία, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να έχουν την ευκαιρία για ένα test drive αλλά, και τη δυνατότητα σύγκρισης με τα υπάρχοντα τάμπερ.

Και αυτό, γιατί τα 5αξονικά του ολλανδού κατασκευαστή GINAF με ωφέλιμο φορτίο 55 τόνων θεωρούνται - και είναι- ανταγωνιστικά των τάμπερ, αν λάβει κανείς υπ' όψιν τους βασικούς παράγοντες που είναι ο χρόνος του κύκλου λειτουργίας του φορτωτή, την απόσταση εκφόρτωσης σε σχέση με τον χρόνο κίνησης (χλμ/ώρα) και όλα αυτά με το κόστος λειτουργίας, συντήρησης, ανταλλακτικών κ.α. Θα πρέπει ακόμα να συγκριθεί και το κόστος του οδηγού για το GINAF σε σχέση με το κόστος χειριστή για το τάμπερ. Από τεχνικής πλευράς το GINAF X5376Τ, εξοπλίζεται με το γνωστό κινητήρα της PACCAR ισχύος 460 ΗΡ και ροπής 2300Nm μεταξύ 1000 και 1410 σαλ. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα εξαιρετικά ισχυρό μηχανόφρενο 440 ΗΡ. Συνεργάζεται με το δοκιμασμένο κιβώτιο ZF AS-Tronic με Intarder, το οποίο δίνει μέγιστη ισχύ πέδησης 570 ΗΡ.

Από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του X5376T είναι το υδροπνευματικό σύστημα αναρτήσεων στους τρεις πίσω άξονες, οι οποίοι είναι και κινητήριοι. Το σύστημα αυτό επιτυγχάνει τη διατήρηση της καρότσας σε οριζόντια θέση, ανεξάρτητα αν οι τροχοί της μιας πλευράς βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο εξαιτίας εδαφικών ανωμαλιών. Η κατανομή των φορτίων στους 5 άξονες είναι: 9,9,18,20,20 τόνοι ανά άξονα. Όπως αναφέρθηκε, ο τρίτος , τέταρτος και πέμπτος άξονας είναι κινητήριοι αυξάνοντας την απόδοση και την αναρριχητική ικανότητα του οχήματος, καθώς και τη σταθερότητα κατά την ανατροπή.

Θα αναφέρουμε μόνο δυο λόγια για την καμπίνα και αυτό γιατί δεν είναι άλλη από αυτήν των DAF CF με τη γνωστή άνεση, εργονομία, βελτιωμένη ορατότητα και ξεκούραστη οδήγηση.

Το πλαίσιο, ατσάλινο, αποτελείται από δυο βασικούς δοκούς 310x75x8,5mm και με ενισχυτικές δοκίδες 8x15 στη κορυφή και κάτω από τους βασικούς δοκούς. Φέρει δυο δεξαμενές των 190 λίτρων και φοράει λάστιχα 12R 24 στους 4 άξονες ενώ ο τρίτος φοράει 445/75R 22,5.

Για το κυρίως κύκλωμα αέρος των φρένων διαθέτει δισκόφρενα μπροστά, τύμπανα πίσω και υποστηρίζεται από το ABS. Εξάλλου φέρει Intarder ZF, μηχανόφρενο καθώς και Hill Start (για μη οπισθοδρόμηση στο ξεκίνημα πάνω σε ανήφορο).

Τα GINAF θα έρθουν σύντομα στην Ελλάδα από την PANERGON- αντιπροσωπεία των DAF - και θα πάρουν έγκριση ΜΕ (μηχάνημα έργου).

Στο ίδιο τεύχος #253

PreviousNext