Τροχοί & TIR

Συγκριτικό: MAN TGL 12.220 & ATEGO 12.22 L

12τονα για Μεταφορές - Διανομές Η συνεχιζόμενη άνοδος των Logistics στην Ευρώπη και στη χώρα μας (με εξαίρεση τη φετινή χρονιά) έχει προσδώσει μια δυναμική στην κατηγορία των μεσαίων φορτηγών μεταφο
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Συγκριτικό: MAN TGL 12.220 & ATEGO 12.22 L
Συγκριτικό: MAN TGL 12.220 & ATEGO 12.22 L

12τονα για Μεταφορές - Διανομές

Η συνεχιζόμενη άνοδος των Logistics στην Ευρώπη και στη χώρα μας (με εξαίρεση τη φετινή χρονιά) έχει προσδώσει μια δυναμική στην κατηγορία των μεσαίων φορτηγών μεταφορών - διανομών στην οποία όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν μια πλούσια γκάμα αυτοκινήτων. Ιδιαίτερα ανταγωνιστικές μεταξύ τους είναι οι γερμανικές μάρκες MAN και MERCEDES BENZ, οι οποίες μάλιστα διαθέτουν ίδια μοντέλα σε ισχύ και τονάζ, όπως το TGL 12.220 και το Atego 1222 L



Τα δύο αυτά φορτηγά βρέθηκαν αντιμέτωπα σ' ένα ολοκληρωμένο test drive που πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία και στο οποίο πήρε μέρος ως οδηγός ο συνάδελφος Oliver Willms, ενώ τα αποτελέσματα της δοκιμής θεωρούνται απολύτως έγκυρα, αφού οι μετρήσεις έγιναν με βάση τα οριζόμενα από διεθνείς πιστοποιημένους οργανισμούς, ενώ τα οχήματα είχαν κοινά συγκρίσιμα στοιχεία.

Συγκεκριμένα, φορούσαν τα ίδια ακριβώς λάστιχα μάρκας Continental ώστε να μην υπάρχει διαφορά στην τριβή κύλισης.

Οι μετρήσεις της κατανάλωσης έγιναν τις ίδιες ώρες με την ίδια εξωτερική θερμοκρασία και την ίδια θερμοκρασία μέσα στο ρεζερβουάρ.



Ενδιαφέροντα στοιχεία είναι η διαφορά στα δύο οχήματα του συστήματος μείωσης των ρύπων στο επίπεδο Euro 5 και EEV, καθώς το ΜΑΝ χρησιμοποιεί τη μέθοδο ΕGR δηλαδή την επαναεισαγωγή των καυσαερίων στον κινητήρα, ενώ το Atego την τεχνολογία Bluetec SCR, δηλαδή με τη χρήση Adblue.



Τα αυτοκίνητα κατά τη δοκιμή είχαν το ίδιο μικτό βάρος των 11.820 kg. Η υπερκατασκευή και η πίσω υδραυλική πόρτα έχουν και στα δύο αυτοκίνητα το ίδιο σχεδόν βάρος, με αποτέλεσμα τα δύο φορτηγά να ζυγιστούν και το απόβαρό τους να παρουσιάζει μια διαφορά μόνο 70 κιλών (5880 το ΜΑΝ και 5950 το ΜΒ) η οποία διαφορά καλύφθηκε με το ωφέλιμο, έτσι ώστε και τα δύο ξεκίνησαν τη δοκιμή με μικτό 11.820 kg.



Η διαδρομή ήταν συνολικά 428,4 χλμ και περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο 224,8 χλμ, δρόμο ταχείας κυκλοφορίας 107,2 χλμ και διαδρομές μέσα στην πόλη και στα προάστια 96,4 χλμ.



Στις εντός της πόλης διαδρομές πραγματοποιήθηκε ο ίδιος αριθμός στάσεων και έγιναν οι συνήθεις μανούβρες με όπισθεν προς τις ράμπες φόρτωσης.



Στο τιμόνι κάθισαν επαγγελματίες οδηγοί μεταφορών - διανομών και έμπειροι δημοσιογράφοι. Προϋπόθεση ήταν να ακολουθήσουν επακριβώς την προβλεπόμενη διαδρομή με συμμόρφωση προς όλα τα σήματα ρύθμισης της κυκλοφορίας. Επίσης, τα δύο οχήματα κινήθηκαν τις ίδιες ώρες, ώστε να βρεθούν αντιμέτωπα με τις ίδιες κυκλοφοριακές συνθήκες.



Για τις ειδικές μετρήσεις της επιτάχυνσης χρησιμοποιήθηκε ο εξοπλισμός και η ιδιόκτητη πίστα της γνωστής κατασκευάστριας φρένων εταιρείας Knorr Bremse.

Τα αποτελέσματα του συγκριτικού test καθώς και τα συμπεράσματά μας σε συνδυασμό με τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς παρουσιάζονται αναλυτικά στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext