Η μεγάλη ευρωπαϊκή συγκριτική δοκιμή

Το τεστ των 1.000 πόντων

Μετρήσεις επιδόσεων και κατανάλωσης

Για τα πέντε νέα μοντέλα Euro 6



Δοκιμάζονται: Volvo FH 460, MAN TGX 18.480,

Mercedes-Benz Actros 1845, Scania Streamline R450, DAF XF 460

 

Οδηγούμε, συγκρίνουμε, μετράμε τις επιδόσεις και την κατανάλωση των νέων Euro 6 μοντέλων, με τις κορυφαίες καμπίνες των κατασκευαστών στο μεγαλύτερο συγκριτικό τεστ της Ευρώπης –για πρώτη φορά όλοι οι νέοι τράκτορες δοκιμάζονται από το Περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR στο «Τεστ των 1.000 Πόντων» με ίδια διαμόρφωση καμπίνας και γραμμής μετάδοσης κίνησης, στην ίδια διαδρομή, με σκοπό την ανάδειξη του καλύτερου σε αποδοτικότητα και σε στοιχεία εκμετάλλευσης.

 

H ομάδα των διοργανωτών και δοκιμαστών αποτελείται από τα μεγαλύτερα περιοδικά της Ευρώπης: της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ελλάδας (ΤΡΟΧΟΙ & TIR). Όλοι οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών συμφωνούν ότι οι απεσταλμένοι των παραπάνω περιοδικών είναι οι πλέον έμπειροι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου, ικανοί να οδηγήσουν σωστά και οικονομικά τους σαραντάτονους συνδυασμούς, να προβούν με τη βοήθεια των μηχανικών στις απαραίτητες μετρήσεις και να κρίνουν αντικειμενικά τα αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα της δοκιμής των 1.000 πόντων, ελέγχονται ως προς την ορθότητά τους από τους συμμετέχοντες κατασκευαστές, οι οποίοι και τα αποδέχονται. Να σημειωθεί επίσης ότι το τεστ των 1.000 πόντων, καθώς περιλαμβάνει πλήθος μετρήσεων και συγκρίσεων μεταξύ ανταγωνιστικών φορτηγών, αποτελεί ταυτόχρονα και σημείο αναφοράς των μηχανικών εξέλιξης των κατασκευαστών. Εξάλλου, για λόγους διαφάνειας, όλα ανεξαιρέτως τα έξοδα της πολυήμερης αυτής δοκιμής, καλύπτονται στο σύνολό τους από τα περιοδικά που μετέχουν στο τεστ.

 

Οι πραγματικά εξαντλητικές μετρήσεις περιλαμβάνουν τα πάντα: από ειδικές μετρήσεις ορατότητας, χωρητικότητα όλων των ντουλαπιών με λέιζερ, μέχρι τη θέση του μηχανισμού για την ανάκλιση της καμπίνας και θερμοκρασίες καυσίμου σε όλα τα ρεζερβουάρ. Η ομάδα των δοκιμαστών μετρά ακόμη και το κατά πόσο είναι εργονομικά ορθή η λύση του κάθε κατασκευαστή σε όλα τα εξαρτήματα ενός τράκτορα, ακόμη και τα πλέον μικρά και φαινομενικά ασήμαντα. Οι ασφάλειες π.χ., καθώς και το πού αυτές είναι τοποθετημένες.

 

Όλοι οι τράκτορες ζυγίζονται πριν από τη δοκιμή, ελέγχεται η πίεση των ελαστικών (όλα ίδιου τύπου με ίδια φθορά στο πέλμα από τον ίδιο κατασκευαστή) και, φυσικά, ελέγχεται ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης ώστε να ανταποκρίνεται στα κριτήρια που έχουμε θέσει.

 

Η διαδρομή μας (αυτοκινητόδρομος με συχνές υψομετρικές διαφορές) είναι κυκλική, περίπου 155 χιλιόμετρα και την κάνουμε πέντε φορές. Κάθε δοκιμαστής «συνοδεύεται» από ένα επικαθήμενο, το οποίο κοτσάρεται σε όλα τα οχήματα που θα οδηγήσει. Αυτό γίνεται για να εξασφαλίσουμε την πλήρη ουδετερότητα των αποτελεσμάτων καθώς κανένα επικαθήμενο –μικτό βάρος όλων των οχημάτων 40 τόνοι– δεν έχει τις ίδιες τριβές και αντιστάσεις κύλισης με ένα άλλο. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ίσως της δοκιμής –και παγκόσμια «πρώτη»– αφορά στη συμφωνία μεταξύ των πέντε κατασκευαστών να χρησιμοποιηθούν από τους δοκιμαστές, τα προγνωστικά συστήματα ελέγχου της γραμμής μετάδοσης κίνησης από όσους (Mercedes-Benz, Scania, Volvo) τα προσφέρουν στους πελάτες τους.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR της νέας χρονιάς που κυκλοφορεί διαβάστε πρώτοι ποιο είναι το καλύτερο και γιατί.