Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

«…έχει γράψει τη δική του ιστορία…» Στη σημαντική συμβολή του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR στην ενημέρωση των αυτοκινητιστών αναφέρθηκε ο υφυπουργός ΥπΜεΔι Μιχάλης Παπαδόπουλος εγκαινιάζοντας την έκθ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τρίτη 01/07/2014 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«…έχει γράψει τη δική του ιστορία…»

Στη σημαντική συμβολή του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR στην ενημέρωση των αυτοκινητιστών αναφέρθηκε ο υφυπουργός ΥπΜεΔι Μιχάλης Παπαδόπουλος εγκαινιάζοντας την έκθεση TRANSPORT SHOW. «…Μιλάμε για ένα περιοδικό που έχει γράψει τη δική του ιστορία, ένα περιοδικό ξεχωριστό και ιδιαίτερο στο χώρο της μεταφοράς…», ανέφερε μεταξύ άλλων. Από τη στήλη αυτή, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Παπαδόπουλο για την τιμή που μας έκανε να εγκαινιάσει την έκθεσή μας και να συνομιλήσει με όλους τους εκθέτες, να τους χαιρετίσει και να τους ευχηθεί καλή επιτυχία. Τον ευχαριστούμε επίσης για τα καλά του λόγια και του ευχόμαστε καλή συνέχεια στο δύσκολο έργο του.

 

Κινητικότητα

Ενθαρρυντική κινητικότητα στον Κλάδο των Μεταφορών και των Logistics παρατηρήθηκε τους δύο τελευταίους μήνες. Η διακίνηση των νωπών – φρούτων και λαχανικών – σε αυξημένους όγκους είτε προς τις ντόπιες αγορές, είτε προς το εξωτερικό, έδωσε δουλειά σε περισσότερα φορτηγά τα οποία φάνηκαν στους δρόμους της χώρας. Σωστή και η πρωτοβουλία του υφυπουργού, των συνεταιρισμών και της ΟΦΑΕ στη δημιουργία συντονιστικού οργάνου για την καλύτερη διαχείριση των φορτηγών μας σε σχέση με την παραγωγή και το διαθέσιμο τονάζ. Προς το παρόν, δεν έχουμε στοιχεία για το αν περιορίστηκαν οι μεταφορές των εξαγώγιμων με αλλοδαπά φορτηγά που τέτοια εποχή εισβάλλουν στα συσκευαστήρια των συνεταιρισμών προς άγρα φορτίων. Θα δείξει…

 

“Τσίμπησαν” οι πωλήσεις επαγγελματικών

Αυτή πάντως η μεταφορική δραστηριότητα, χάρη στα νωπά σε συνδυασμό με το ξεκίνημα των μεγάλων έργων και την ενεργοποίηση σε αυτά των κατασκευαστικών εταιρειών, αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων (βλέπε πίνακες ταξινομήσεων) με μια θεαματική αύξηση σε όλες τις κατηγορίες βάρους φορτηγών, πάντα βέβαια σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Μακάρι να συνεχιστεί αυτή η ανοδική τάση, μήπως και βγούμε γρηγορότερα από την κρίση.

Μόνο θα περνούν…

Αντίθετα με τα παραπάνω, δεν συμμεριζόμαστε τους πανηγυρισμούς και τους διθυράμβους που ακούστηκαν από Έλληνες και Κινέζους, στη διάρκεια της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού,  για την εντυπωσιακή - πράγματι - αύξηση των διακινούμενων από την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά. Θεωρούμε ότι το σύνολο σχεδόν των φορτίων θα διασχίζει τράνζιτ τη χώρα μας και μάλιστα σε πολύ σύντομους χρόνους προκειμένου να επιτυγχάνεται η ανταγωνιστικότητα απέναντι στα άλλα λιμάνια της Ευρώπης. Θετικά όλα αυτά, αλλά τα κοντέινερ που θα μένουν εκτός τρένου προκειμένου να διακινηθούν από τα φορτηγά θα είναι απειροελάχιστα, κάτι λιγότερο από ψίχουλα και, το χειρότερο, δεν ακούσαμε τίποτα (παρά μόνο ευχολόγια) για δημιουργία κέντρων μεταποίησης ή συναρμολόγησης - συσκευασίας των εισερχομένων προϊόντων πριν την εξαγωγή τους, προκειμένου να υπάρξει έστω μια ελάχιστη ελληνική προστιθέμενη αξία, να δουλέψουν λίγοι Έλληνες και να φορτώσουν «μερικά κουτιά» τα φορτηγά μας.

 

Πήραμε απάντηση

Σχετικά τώρα με τα κοντέινερ που διακινούνται στο εσωτερικό της χώρας από και προς το Θριάσιο, από και προς τη Θεσσαλονίκη, καθώς και για το εισπραττόμενο κόμιστρο, όπως το έχει συμφωνήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ρωτήσαμε τον ανάδοχο μεταφορέα τον κ. Χαρτσά (πατέρα), ο οποίος αντέκρουσε τα περί χαμηλού και κάτω του κόστους κόμιστρα που εισπράττει και για τα οποία έχει αναφερθεί το Τ.Τ. Ο κ. Χαρτσάς μάς διαβεβαίωσε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι η μεταφορική του έχει κέρδος από αυτή τη σύμβαση. Το δικαιολόγησε στο γεγονός ότι η ποσότητα των διακινούμενων κοντέινερ είναι περίπου η ίδια σε Αττική και Θεσσαλονίκη και άρα θα πρέπει να δούμε τον μέσο όρο των εισπραττομένων ανά περιοχή και ανά ζώνη κομίστρων, ένας μέσος όρος που ανεβαίνει χάρη στα υψηλότερα κόμιστρα της Θεσσαλονίκης σε σχέση με αυτά της Αττικής και τα οποία αποβαίνουν επίσης ικανοποιητικά χάρη στη διαθεσιμότητα των οχημάτων που η μεταφορική κατέχει και τη σωστή διαχείριση των δρομολογίων. Για την ενημέρωση των αναγνωστών μας, υπενθυμίζουμε ότι για ζώνη 5 χλμ το κόμιστρο στην Αττική είναι 30 ευρώ και στη Θεσσαλονίκη 110. Για ζώνη 10 χλμ στην Αττική 40 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 130 ευρώ. Και για ζώνη 20 χλμ 60 ευρώ στην Αττική και 150 στη Θεσσαλονίκη. Είναι γεγονός ότι η διαφορά είναι μεγάλη ανάμεσα στις μεταφορές των δύο περιοχών, όπως επίσης είναι γεγονός ότι τα κόμιστρα της Αττικής είναι χαμηλά, αν κανείς αναλογιστεί μόνο το κόστος του χρόνου φορτοεκφόρτωσης  και το κόστος του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση, εμείς πήραμε την απάντηση από τον κ. Χαρτσά τον οποίο ευχαριστούμε και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

 

Το Λουξεμβούργο των Βαλκανίων

Στην κορυφή μαζί με τη Γερμανία βρίσκεται η Ελλάδα στη λίστα των χωρών της ΕΕ με την υψηλότερη φορολογία στα καύσιμα, με 670 ευρώ στα 1000 λίτρα. Αδιαμφισβήτητοι επίσης νικητές, μόνοι μας στην κορυφή, φιγουράρουμε με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ αυτόν του 23%. Στην τελευταία θέση με τη χαμηλότερη φορολογία καυσίμων η Βουλγαρία με 363 ευρώ στα 1000 λίτρα. Mε την απλή αριθμητική αν από τις βουλγάρικες αντλίες πουλιούνται διπλάσιες ποσότητες το έσοδο από τους φόρους είναι το ίδιο για τις δύο χώρες και αν οι ποσότητες είναι τριπλάσιες κερδισμένη είναι η γειτονική χώρα η οποία αναλογικά έχει να πληρώνει σημαντικά χαμηλότερες δαπάνες για το δημόσιο τομέα της.

Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η Βουλγαρία εξελίσσεται πλέον στο Λουξεμβούργο των Βαλκανίων. Και για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν, στο Λουξεμβούργο, με επίσης χαμηλή φορολογία φουλάρουν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες φορτηγά απ΄ όλη την Ευρώπη, αφήνοντας έναν πακτωλό εκατομμυρίων στα (αυτοματοποιημένα) ταμεία των αντλιών των εταιρειών πετρελαιοειδών του μικρού αυτού κράτους, αλλά μεταξύ των πλουσιοτέρων της ΕΕ. Βέβαια, το Λουξεμβούργο εκμεταλλεύεται τη γεωγραφική του θέση αφού μέσα από αυτό διέρχονται μεγάλοι οδικοί άξονες, αλλά κάτι ανάλογο εκμεταλλεύεται τώρα και η Βουλγαρία, η οποία προσελκύει χιλιάδες φορτηγά προερχόμενα από Ελλάδα, Τουρκία και άλλες ασιατικές χώρες. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ελληνικά φορτηγά εισέρχονται στο βουλγαρικό σύνορο μόνο και μόνο για να φουλάρουν φθηνό πετρέλαιο ή διαμορφώνουν δρομολόγια εξωτερικού ποντάροντας στο βουλγάρικο καύσιμο. Είναι προφανές, ότι αν η ελληνική κυβέρνηση μειώσει το φόρο στο πετρέλαιο κίνησης, τα έσοδά της θα αυξηθούν κατακόρυφα, αφού πολλαπλάσια θα είναι η αύξηση στην κατανάλωση του πετρελαίου, ενώ παράλληλα το ελληνικό φορτηγό θα ανακτήσει ένα μεγάλο μέρος από τη χαμένη του ανταγωνιστικότητα.

 

Ο κύκλος 

Σε νταλίκα με ειδικές κρύπτες στο Σχιστό βρέθηκε μια από τις μεγαλύτερες ποσότητες ναρκωτικών και μάλιστα ηρωίνης, ενώ έγινε επισήμως γνωστό ότι μέλη του κυκλώματος είχαν συστήσει μεταφορικές εταιρείες μόνο και μόνο για να καλύπτουν τυπικά με φορτωτικές  CMR τα μεταφερόμενα εμπορεύματα που χρησιμοποιούσαν για την κάλυψη των ναρκωτικών, αλλά και ως προπέτασμα νομιμότητας. Η νταλίκα εκτελούσε το δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη – Αθήνα, ενώ άλλες νταλίκες άγνωστης ιδιοκτησίας έφευγαν από την Πόλη προς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Πρωτοφανείς σε όγκο ποσότητες, ανυπολόγιστα υψηλά τα κέρδη των καρτέλ που με τη σειρά τους εκμεταλλεύονται τις χώρες παραγωγής της ηρωίνης και των άλλων ναρκωτικών:  Τα καρτέλ εξασφαλίζουν την πώληση και οι χώρες τα χρήματα για την αγορά όπλων και πυρομαχικών που τόσο έχουν ανάγκη για τη διεξαγωγή των πολέμων που κάθε βράδυ παρακολουθούμε από τις τηλεοράσεις μας. Που σημαίνει ότι τα χρήματα των ναρκωτικών καταλήγουν στους εμπόρους όπλων. Γι αυτό και οι αμερικάνικες αρχές ασφαλείας λένε ότι η ανεύρεση των φορτίων ναρκωτικών είναι η μισή επιχείρηση η οποία ολοκληρώνεται με την εξεύρεση και της αντίστοιχης αξίας ποσότητας όπλων. Αυτός είναι ο κύκλος των δυο πανίσχυρων καρτέλ.  Όσον αφορά στη μεταφορική - φάντασμα, ένα είναι σίγουρο: Ότι δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ...οικονομική επιφάνεια…

 

Truck Show

Για να κλείσουμε με κάτι ευχάριστο: Το διήμερο 28 – 29 Ιουνίου ήμασταν στην Κοζάνη στο μεγάλο Truck Show του Τruck Racing Club, το οποίο θα παρουσιάσουμε στο επόμενο τεύχος  μια και την παραπάνω ημερομηνία το περιοδικό είχε ήδη τυπωθεί. Επίσης, ο Σύλλογος Φίλων του Φορτηγού βρίσκεται πολύ κοντά στην αναγγελία του δικού του Festival στη Βόρεια Ελλάδα, πιθανότατα το Σεπτέμβρη. Και οι δύο εκδηλώσεις υποστηρίζονται δυναμικά από το περιοδικό ΤΤ (χορηγός και χορηγός επικοινωνίας).

 

 

καλό δρόμο να έχετε

 

 

 

PreviousNext