Οδηγούμε το Fiat Doblo Cargo Maxi CNG, ένα από τα αποδοτικότερα βαν της κατηγορίας, που συνδυάζει αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης και κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου –μετράμε την κατανάλωση, το κόστος χρήσης, τις όποιες διαφορές στην οδήγηση με τα συμβατικά Doblo και, κυρίως, την αυτονομία του βαν της Fiat Professional και την ακτίνα δράσης στην καθημερινή εργασία.
Η Fiat είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου/bi-fuel) στην Ευρώπη, έχοντας πουλήσει έως τώρα αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μοντέλα CNG (Compressed Natural Gas). Όλα φέρουν το λογότυπο Natural Power, και δεν είναι απλή «μετατροπή» κάποιου βενζινοκίνητου σε διπλού καυσίμου, αλλά ιδιαίτερα εξελιγμένες κατασκευές με ελαφριά ρεζερβουάρ, και σύγχρονα συστήματα ψεκασμού και τροφοδοσίας.
Η επιλογή της Fiat είναι στρατηγικού χαρακτήρα και σκοπό έχει να υποστηρίξει τα επόμενα χρόνια, τη μετάβαση σε βιομεθάνιο από πλήρως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και όχι αέριο ως ορυκτό καύσιμο. Τόσο το τμήμα επιβατικών, όσο και η Fiat Professional έχουν επενδύσει όσο κανένας άλλος κατασκευαστής σε οχήματα με καύσιμο το φυσικό αέριο, των οποίων η χρήση αυξάνεται ραγδαία, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Το Doblo είναι ένας από τους κύριους λόγους που, η Fiat Professional έχει χτίσει μία πολύ καλή φήμη στην ευρωπαϊκή αγορά. Ανάμεσα στα «συν» του Doblo περιλαμβάνονται οι υψηλής αποδοτικότητας πετρελαιοκινητήρες Multijet II, οι αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες και γενικά η μοναδική ευελιξία της γκάμας. Ενδεικτικά, το Doblo προσφέρεται με στάνταρ μήκος αμαξώματος, επιμηκυμένο –Maxi, όπως η έκδοση της δοκιμής- με υψηλή οροφή σε συνδυασμό με το μακρύ αμάξωμα, ως όχημα μετασκευής (pick up, καρότσα με ανατροπή κ.ά.), combi, με πίσω πόρτες με τζάμια, ασσύμετρες, ανοιγόμενες κατά 180ο, είτε προς τα πάνω και πολλές ακόμη δυνατότητες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι όλα τα παραπάνω είναι μία μικρή μόνο γεύση των επιλογών, χωρίς να συμπεριλάβουμε καν τις επιβατικές εκδόσεις του μοντέλου.
Καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας και κυρίως τις μετρήσεις μας στην κατανάλωση στο τεύχος Ιουλίου που κυκλοφορεί.