Χωρίς «Μεταφορών»

«Συνιστάται υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού» αναφέρει το σχετικό προεδρικό διάταγμα περί συστάσεως υπουργείων, σύμφωνα με τις επιλογές της νέας κυβέρνησης. Η λέξη «Μεταφορών» δεν υπάρχει πια και θα εμφανίζεται πλέον στα εσωτερικά έγγραφα ως «Γενική Διεύθυνση Μεταφορών» με τα δύο γνωστά σκέλη των επιβατικών και εμπο- ρευματικών μεταφορών, καθώς και τις άλλες επί μέρους διευθύνσεις. Ως πρώτη θετική επί της ουσίας εξέλιξη βλέπουμε αυτήν στον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων, όπου για δεκαετίες αναφέρονταν ως το σοβαρότερό τους πρόβλημα το γεγονός ότι υπάγονταν ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικά υπουργεία (Μεταφορών και Τουρισμού) με αντικρουόμενες απόψεις και θέσεις, οι οποίες δημιουργούσαν ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο με κύριο χαρακτηριστικό τη συνεχή αντιπαράθεσή τους με τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων των ΚΤΕΛ.

Οι υποσχέσεις να γίνουν πράξη

Αλλά και στον τομέα των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, η συμβολή του υπουργείου «Υποδομών» ίσως αποβεί επωφελής στο καίριο αίτημα των αυτοκινητιστών για μείωση των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους αρμοδιότητας φυσικά του «Υποδομών». Και με την ευκαιρία, να υπενθυμίσουμε στον κ. Σπίρτζη ότι αυτό το θέμα (της μείωσης των διοδίων για τα ΦΔΧ), αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης διά στόματος του πρωθυπουργού ενώπιον των εκπροσώπων του κλάδου. Η παροχή κινήτρων για αντικατάσταση του γερασμένου στόλου των φορτηγών για τον περιορισμό της παράνομης μεταφοράς, υπενθυμίζουμε, είναι επίσης θέματα άμεσης αντιμετώπισης σύμφωνα με τις ίδιες προεκλογικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού (βλέπε τεύχος Τ&Τ Φεβρουαρίου).

Η κοστολόγηση

Έξι ανθρώπινες ζωές, 31 τραυματίες από τους οποίους ορισμένοι με βαριά αναπηρία, κοστο- λογήθηκαν τελικά προς 18.250 ευρώ, όλοι μαζί πεθαμένοι και σακατεμένοι. Ο Ρουμάνος οδηγός της μοιραίας νταλίκας κρίθηκε ένοχος για το ατύχημα στην Εγνατία, στον κόμβο της Βέροιας. Επειδή όμως τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε (ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικής βλάβης) είναι πλημμελήματα, η ανώτερη προβλεπόμενη ποινή είναι τα 10 χρόνια. Το δικαστήριο αποφάσισε να μετατρέψει την ποινή του προς πέντε (5) ευρώ την ημέρα και, καταβάλλοντάς τα, να αφεθεί ελεύθερος. Το παραπάνω δυστύχημα το ακολούθησαν ακόμη επτά με εμπλοκή φορτηγών, δυο από τα οποία υπήρξαν θανατηφόρα. «Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματος» διαβάσαμε, ενώ κάποιοι, κρίνοντας από την ώρα (ξημερώματα το ένα και αργά το βράδυ το άλλο) που συνέβησαν δυο από αυτά τα ατυχήματα, είπαν ότι ο οδηγός κοιμήθηκε. Και πάνω σε αυτό, επαναλαμβάνονται οι γνωστές ιστορίες των «κακών» εργοδοτών που εξαναγκά- ζουν τους οδηγούς να δουλεύουν εξαντλητικά χωρίς ύπνο και, αντίστοιχα, των «κακών» οδηγών που όταν δεν οδηγούν ξενυχτούν αντί για να κοιμούνται ή δουλεύουν και μια βάρδια ταξί αντί για να ξεκουράζονται. Και στις δύο ιστορίες, αυτός που κάθεται στο τιμόνι, οδηγός ή ιδιοκτήτης-οδηγός είναι ο 100% υπεύθυνος και δεν υπάρχουν κακοί. Παρά μόνο υπαίτιοι θανατηφόρων ατυχημάτων. Να μη συμβεί το κακό. Τα όποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Πολιτεία προς την κατεύθυνση αυτή, της πρόληψης δηλαδή των ατυχημάτων, ας τα αποδεχτούμε και ας συμμορφωθούμε. Όχι γιατί θα συνοδεύονται με ποινές και πρόστιμα, αλλά γιατί γνωρίζουμε πόσο ψυχρά θα κοστολογήσουν τη ζωή μας, όταν θα την έχουμε χάσει. Χωρίς «Μεταφορών»

 

Καλό μήνα και πάντα καλοταξίδοι