Στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του νέου Volkswagen T6 σε μια μεγάλη εκδήλωση, με ιστορική αναδρομή σε όλα τα μοντέλα της σειράς Τ. Η πρώτη έκδοση παρουσιάστηκε το 1951 και στη μακρόχρονη ιστορία της σειράς Τ έχουν πουληθεί περισσότερα από 12 εκατομμύρια οχήματα, ενώ η σειρά Τ5 στην ενδεκάχρονη πορεία της έχει διαθέσει περίπου 2 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο. Το νέο VW T6 θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Transporter (Van), σε εκδόσεις με ανοιχτή καρότσα καθώς και στις επιβατικές εκδόσεις Multivan και Caravelle.

Εξωτερική σχεδίαση

Αναγνωρίσιμο από την πρώτη ματιά, καθώς η νέα σειρά ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των προηγούμενων μοντέλων, το νέο VW T6 διαθέτει νέα μάσκα με πιο λεπτή γρίλια, που παραπέμπει έντονα στα επιβατικά της εταιρείας, γωνιώδη φανάρια εμπρός και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Οι γρίλιες του ψυγείου είναι μαύρες με μια ή τρεις επιχρωμιωμένες ράβδους. Τα οχήματα διαθέτουν προβολείς Η4, Η7 ή LED φωτισμούς, ανάλογα με τις προδιαγραφές εξοπλισμού. Ο προφυλακτήρας είναι βαμμένος (ή όχι) στο χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης. Στο κάλυμμα του κινητήρα συναντάμε δύο αυλακώσεις που σχηματίζουν ένα V.

Άλλα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν χαμηλωμένους καθρέφτες και νέας σχεδίασης ζάντες που τονίζουν την πλαϊνή όψη του οχήματος. Πέρα από τις κλασσικές 16άρες και 17άρες ζάντες αλουμινίου, είναι διαθέσιμη και μια νέα 18ιντση ζάντα, η οποία δίνει πιο ελαφρύ και σπορ στυλ στο όχημα.

Το νέο Transporter είναι διαθέσιμο σε 17 κωδικούς χρωμάτων, ενώ μερικοί εξ αυτών, όπως για παράδειγμα το Mojave Beige Metallic, είναι νέοι.

Όλες οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα από εμπρός μέχρι πίσω καθιστούν το σύνολο ακόμα πιο συμπαγές. Στο πλάι το νέο μοντέλο δεν έχει δεχτεί αλλαγές, με την κλούβα να παραμένει ίδια, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα έντονα κυκλικά ανάγλυφα φρύδια στους θόλους και οι ευθείες καθαρές γραμμές. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι νέας σχεδίασης.

Στις εκδόσεις Van ο χώρος φόρτωσης είναι προσβάσιμος τόσο από την πλαϊνή πλευρά όσο και από την πίσω, με την έκδοση Panel Van να διαθέτει μόνο μια μεγάλη πόρτα στην πίσω πλευρά. Διατίθενται επίσης με δυο θύρες, με άνοιγμα μέχρι 180 μοίρες για την εύκολη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων στο εσωτερικό. Επιπλέον, για όσους θέλουν ακόμη μεγαλύτερη ευκολία στη φόρτωση/εκφόρτωση μπορεί να τοποθετηθεί μια δεύτερη συρόμενη πόρτα από την πλευρά του οδηγού.

Εσωτερική σχεδίαση

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στην καμπίνα, μιας και το εσωτερικό του νέου Volkswagen T6 κατασκευάζεται από υψηλής ποιότητας υλικά και βελτιωμένο ντιζάιν. Η εργονομία και η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας αποτελούν τα βασικά γνωρίσματα της νέας σειράς.

Για την είσοδο στο εσωτερικό ο οδηγός σηκώνει ελαφρώς το πόδι του, πατώντας στο πρώτο σκαλοπάτι και εν συνεχεία περνάει στο κάθισμα, χρησιμοποιώντας για μεγαλύτερη ευκολία τη χειρολαβή στην κολόνα της πόρτας.

Το ταμπλό άλλαξε εμφάνιση χάρη στη χρήση ποιοτικών πλαστικών και της διχρωμίας, με σκούρο γκρί στο επάνω τμήμα και μπεζ στο κάτω, που δημιουργεί ευχάριστη αντίθεση στο εσωτερικό. Oλεβιές ταχυτήτων παραμένει στην ίδια και ιδιαιτέρως βολική θέση, στο ταμπλό, κοντά στο δεξί χέρι του οδηγού. Το τιμόνι στην έκδοση van είναι πλαστικό ενώ στις επιβατικές εκδόσεις διατίθεται δερμάτινο και με πολλαπλές λειτουργίες.

Ανάλογα με την έκδοση του οχήματος (Transporter, Multivan, Caravelle) και την ύπαρξη μονού ή διπλού καθίσματος για τον συνοδηγό, προσφέρονται τρεις διαφορετικοί τύποι εσωτερικού. Αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα και έγγραφα του δρομολογίου βρίσκονται επάνω στο ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, με δυο ανοιχτά ντουλάπια και ένα κλειστό σε χαμηλότερο ύψος. Επιπλέον, κάτω από τα δυο καθίσματα του συνοδηγού διατίθεται μεγάλος αποθηκευτικός χώρος για διάφορα αντικείμενα. Το μεσαίο κάθισμα αναδιπλώνεται και γίνεται τραπεζάκι στο οποίο ο οδηγός μπορεί να ακουμπήσει το φορητό υπολογιστή του, αλλά και δυο καφέδες στις ποτηροθήκες.

Στο επάνω μέρος της νέας κεντρικής κονσόλας έχει τοποθετηθεί high-tech σύστημα πολυμέσων με οθόνη 5 ή 6,33 ιντσών. Η τελευταία διαθέτει αισθητήρες εγγύτητας που μπορούν να αναγνωρίσουν τις κινήσεις των χεριών του χρήστη κοντά στην οθόνη αφής, αλλάζοντας αυτόματα από τη διαμόρφωση οθόνης στη δια-μόρφωση εντολών. Οι ίδιοι οι σένσορες επιτρέπουν στο χρήστη με τις κινήσεις των χεριών να κάνει scroll στην αναζήτηση μουσικών αρχείων. Όλα τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με νέας γενιάς ηχοσύστημα και σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να λειτουργήσει με φωνητικές εντολές, ενώ για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την οδήγηση διαθέτουν hands free με bluetooth.

Κινητήρες Euro 6 με βενζίνη ή πετρέλαιο

Το νέο T6 εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες σχεδιασμένους για μεγάλη μακροζωία και στιβαρότητα, με 4 νέους TDI και δύο TSI. Οι 4 κύλινδροι βενζινοκινητήρες (ονομασία ΕΑ888) 2,0 λίτρων είναι διαθέσιμοι με ισχύ 150 ή 204 ίππων και μέγιστη ροπή 280 ή 350 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.

Οι επιλογές στη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων (ονομασία ΕΑ288Nutz) αφορούν εκδόσεις ενός συνόλου 1.968 κ.εκ. με απόδοση 84, 102, 150 και 204 ίππους. Οι κινητήρες με ιπποδύναμη έως 150 ίππους ενισχύθηκαν από έναν υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας ενώ η πιο δυνατή έκδοση με τους 204 ίππους εφοδιάζεται με διπλό υπερσυμπιεστή (turbo) και η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 450 Nm παραμένοντας σταθερή από τις 1.400-2.400 σ.α.λ. Αυτό το επίπεδο ισχύος επιτρέπει στο πετρελαιοκίνητο VW T6 για πρώτη φορά, να αναπτύσσει ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων. Γενικότερα όλοι οι νέοι κινητήρες επιτυγχάνουν καλύτερα επίπεδα ελαστικότητας χάρη στην πιο δυναμική καμπύλη ροπής.

Τα μηχανικά σύνολα διατίθενται σε εκδόσεις που καλύπτουν τις προδιαγραφές τόσο των Euro 5 όσο και των Euro 6 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Συνεργάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων.

Όλοι οι νέοι κινητήρες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, παρουσιάζουν μειωμένη κατανάλωση κατά 1 λίτρο/100 χλμ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το σύστημα Start/Stop στο βασικό εξοπλισμό μειώνει την κατανάλωση κατά 15%. Τα επίπεδα του οξειδίου του αζώτου μειώνονται με τη μέθοδο SCR με τη χρήση Adblue. Η δεξαμενή, η τάπα της οποίας βρίσκεται δίπλα από την πόρτα του οδηγού, έχει χωρητικότητα 13 λίτρα και αρκούν για 7.000 χιλιόμετρα.

Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας

Στον τομέα του εξοπλισμού σε συνδυασμό με την προηγμένη τεχνολογία, το νέο βαν της Volkswagen διαθέτει πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Παράλληλα, περιλαμβάνονται πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς και υποβοήθησης κάτω απ' όλες τις συνθήκες. Τα συστήματα ABS, ESC και TPMS (για τον έλεγχο του αέρα των ελαστικών) περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, βάσει νομοθεσίας.

Αναλυτικότερα, το σύστημα Front Assist είναι ένα σύστημα-ραντάρ, το οποίο ανιχνεύει διαρκώς την κίνηση εμπρός προκειμένου να είναι σε θέση να μειώσει, εφόσον χρειαστεί, την απαιτούμενη απόσταση ακινητοποίησής του. Σε επικίνδυνες καταστάσεις το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά ενώ ταυτόχρονα ασκεί μια ελαφρά πίεση στο σύστημα πέδησης. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράει, ασκείται μεγαλύτερη πίεση στο φρένο, ενώ όταν το πατήσει η ισχύς πέδησης είναι άμεση. Το προαιρετικό σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control) ενεργοποείται από τα 0-160 χλμ. στο αυτόματο κιβώτιο (DSG) και από τα 30-160 χλμ. στο μηχανικό κιβώτιο. Επίσης, είναι διαθέσιμο σε ταχύτητα μέχρι 210 χλμ. Ένας αισθητήρας μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τη σχετική ταχύτητά του, ενώ οδηγός ρυθμίζει την επιθυμητή απόσταση και την ταχύτητα με αντίστοιχα πλήκτρα στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Εντός της εμβέλειάς του, ένας αισθητήρας παρακολουθεί συνεχώς την περιοχή εμπρός του οχήματος και είναι σε θέση να διατηρεί την απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Η απενεργοποίησή του γίνεται με το πάτημα του φρένου ενώ πατώντας το γκάζι ο οδηγός, η ταχύτητα αυξάνεται.

Επιπλέον, κατά την κίνηση εντός πόλεως μπορεί ακόμη και να ακινητοποιήσει το όχημα, για παράδειγμα σε ένα φανάρι ή σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, χωρίς να απενεργοποιηθεί το σύστημα και χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του οδηγού.

Η λειτουργία του Front System και του ACC περιλαμβάνει το σύστημα City Emergency Braking που είναι διαθέσιμο σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ., ειδοποιώντας τον οδηγό όταν πλησιάζει κάποιο προπορευόμενο εμπόδιο.

Πλέον, στο Transporter είναι διαθέσιμο το post-collision brake system, το οποίο μετά από σύγκρουση φρενάρει το όχημα αν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να το πράξει ο ίδιος.

Οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να αγοράσουν το Τ6 με το σύστημα Light Assist που μειώνει αυτόματα την ένταση του φωτισμού των προβολέων όταν αντιλαμβάνεται να πλησιάζει αντιθέτως ερχόμενο όχημα.

Με εφαρμογή κυρίως στα μακρινά ταξίδια όπου η κούραση του οδηγού είναι μεγαλύτερη, το «Driver Alert System» ελέγχει διαρκώς τη συμπεριφορά του οδηγού και τον προτρέπει να κάνει ένα διάλειμμα στην περίπτωση που διαγνώσει ότι ο οδηγός πραγματοποιεί συνεχώς λάθος χειρισμούς. Η οδηγική συμπεριφορά ελέγχεται σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ. και κυρίως στο χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το παραπάνω προειδοποιητικό ηχητικό σύστημα (προαιρετικά διαθέσιμο) βοηθά τους οδηγούς να κρατούν τα μάτια και την προσοχή τους επικεντρωμένα σε ό, τι συμβαίνει στο δρόμο.

Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν κάμερα οπισθοπορείας με την εικόνα να προβάλλεται στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, η οποία και ενεργοποιείται με την όπισθεν. Το σύστημα παρκαρίσματος διευκολύνει παρκάρισμα με ηχητικά σήματα τα οποία είναι συνεχόμενα όταν το εμπόδιο βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 30 εκατοστών.

Σε όλες τις 4κίνητες εκδόσεις 4Motion διατίθεται το Hill Descent Control που χρησιμοποιεί σύστημα ελέγχου πρόσφυσης για κατάβαση με σταθερή ταχύτητα.

Βάρη

To νέο VW T6 προσφέρεται σε δυο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου και σε τρεις επιλογές ως προς το ύψος οροφής.

Οι βασικές εκδόσεις θα προσφέρουν χώρο φόρτωσης με επιφάνεια φόρτωσης 4.3 τ.μ και και ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 5.8 κ.μ. Οι εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο αλλά υπερυψωμένη οροφή κατά 27,6 εκατοστά θα προσφέρουν ωφέλιμο όγκο φόρτωσης της τάξης των 5,8 κ.μ.

Στις εκδόσεις με αυξημένο μεταξόνιο κατά 40 εκατοστά η επιφάνεια του χώρου φόρτωσης αυξάνεται από τα 4,3 στα 5 τ.μ. Οι εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο και κοντή οροφή έχουν ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 7,8 κ.μ και στις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο και ψηλή οροφή, ο όγκος φόρτωσης αυξάνεται στα 9,3 κ.μ.

Το μικτό βάρος του οχήματος θα κυμαίνεται από τα 2.600-3.200 κιλά με το ωφέλιμο φορτίο να διαμορφώνεται από τα 502-1.224 κιλά. Τo νέο T6 θα είναι σε θέση να έλξει φορτία με βάρος έως 2.500 κιλών με το μικτό του βάρος να κυμαίνεται από τα 4.8005.300 κιλά. Εκτός από τις εκδόσεις Van θα προσφέρεται και σε εκδόσεις Pick-Up με ανοιχτή καρότσα και θα εφοδιάζεται με παραπέτια ύψους 39 εκατοστών.

Χώρος φόρτωσης

Στην πρώτη παρουσίαση του T6 είχαμε την ευκαιρία για έλεγχο του χώρου φόρτωσης του Transporter με τον TDI Blue Motion κινητήρα. Το άνοιγμα της δεξιάς συρόμενης πόρτας όπως και της πίσω γίνεται με ευκολία και χωρίς ιδιαίτερη μυϊκή προσπάθεια. Η πρόσβαση στο εσωτερικό διευκολύνεται από το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης στα 566 χιλιοστά.

Στο εσωτερικό βρίσκονται οκτώ άγκιστρα συγκράτησης φορτίου για την ασφαλέστερη πρόσδεσή του. Το πλάτος χώρου φόρτωσης είναι 1.692 χιλιοστά ενώ ανάμεσα στους θόλους 1.244 χιλιοστά. Ανάλογα με την έκδοση διατίθεται μια πλαφονιέρα στην είσοδο της δεξιάς πόρτας και μια στο πίσω μέρος, βοηθώντας τον οδηγό στην τοποθέτηση του εμπορεύματος στα βραδινά του δρομολόγια.

Το απλό διαχωριστικό με τζάμι ασφαλείας και μονωτική επένδυση από την πλευρά της καμπίνας αυξάνει την ασφάλεια και την άνεση. Στα πλάι του χώρου φόρτωσης βρίσκεται σύστημα ραγών ασφάλισης φορτίου με πολλαπλές θέσεις.

Εν κατακλείδι

Διατηρώντας τη βασική φιλοσοφία του Transporter, η νέα σειρά Τ6 παρουσιάζεται άκρως ανταγωνιστική, με νέους κινητήρες, κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας και τεχνολογίας, όπως επίσης αυξημένους όγκους φόρτωσης. Εφόδια με τα οποία έρχεται να καταγράψει μια νέα πορεία –επιτυχημένη όπως έχει δείξει το παρελθόν της εταιρείας.