Τροχοί & TIR

Το πήρε και το σήκωσε!

«Καράβι βγήκε στη στεριά» ταξιδεύοντας από το νησάκι Ιωαννίνων στο λιμάνι της Πρέβεζας σε μια άκρως ενδιαφέρουσα, απαιτητική και δύσκολη μεταφορά που έχει καταγράψει ο φωτογραφικός φακός του Τ&Τ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/06/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«Καράβι βγήκε στη στεριά» ταξιδεύοντας από το νησάκι Ιωαννίνων στο λιμάνι της Πρέβεζας σε μια άκρως ενδιαφέρουσα, απαιτητική και δύσκολη μεταφορά που έχει καταγράψει ο φωτογραφικός φακός του Τ&Τ. Ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση του δρομολογίου απαιτεί μεγάλη εμπειρία και τη δουλειά ανέλαβε η εταιρεία του Γιώργου Γελαγώτη από την Αθήνα, η οποία ειδικεύεται χρόνια στο συγκεκριμένο είδος.

H μεταφορά ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε δύο ημέρες, καθώς το πρώτο στάδιο περιελάμβανε την ανέλκυση του καραβιού από τη λίμνη και τη μετακίνησή του μέχρι την Ε.Ο. Ιωαννίνων - Άρτας και στη δεύτερη φάση μέχρι το λιμάνι της Πρέβεζας.

Σχεδιασμός δρομολογίου

Στη συγκεκριμένη μεταφορά ο Γιώργος Γελαγώτης με τους συνεργάτες του είχαν να αντιμετωπίσουν κατά βάση το πρόβλημα του ύψους (5,60 μέτρα) καθώς θα διέρχονταν από χαμηλές γέφυρες. Παράλληλα το μακρύ μήκος (32 μέτρα) και το αυξημένο πλάτος του οχήματος (5,80 μέτρα) θα δυσκόλευε τη μεταφορά στο στενό κομμάτι της παραλίμνιας διαδρομής από την περιοχή Ντραμπάντοβα μέχρι τον Κατσικά Ιωαννίνων, αλλά και στο κέντρο της Πρέβεζας. Χρειάστηκε να περάσουν τρεις μήνες για το σχεδιασμό της διαδρομής καθώς, όπως μας τόνισε ο Γιώργος Γελαγώτης, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στα ύψη, για να μην «σφηνώσει» κάτω από κάποια γέφυρα ή τούνελ.

Διαδικασία φόρτωσης καραβιού

Σε πρώτη φάση στήθηκε ο γερανός δίπλα από το καράβι, σε σταθερό σημείο, πατώντας με ασφάλεια τα ποδαρικά για να αποφευχθεί τυχόν καθίζηση του εδάφους και μετατόπιση του γερανού κατά τη διάρκεια του φορτώματος. Με χαρακτηριστική ηρεμία ο Γιώργος Γελαγώτης έδινε τις κατευθυντήριες εντολές στο προσωπικό της εταιρείας, ώστε όλα να γίνουν σωστά. «Αυτό που έχει σημασία είναι η πραγματοποίηση της μεταφοράς με ασφάλεια τόσο για εμάς όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς και φυσικά να μετακινηθεί το φορτίο χωρίς να πάθει την παραμικρή ζημιά. Όλα αυτά επιτυγχάνονται μόνο από έμπειρο προσωπικό και με την άψογη συνεργασία όλων μας», μας λέει ο Γιώργος Γελαγώτης. Το φόρτωμα του καραβιού επάνω στην νταλίκα ανέλαβε ο Δημήτρης Κοκκινέλης με το γερανό του, επίσης με μεγάλη εμπειρία στο χώρο, ενώ μετά το φόρτωμα χρειάστηκε μιάμιση ώρα για να δεθεί. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν οκτώ ιμάντες και είκοσι τάκοι για να κοντράρει πιο σωστά το καράβι επάνω του και για να ευθυγραμμιστεί κατά μήκος της νταλίκας.

14 χιλιόμετρα σε 4 ώρες!

Ενδεικτικό της δυσκολίας της παραλίμνιας διαδρομής και της στενότητάς της είναι ο χρόνος που χρειάστηκε το επικαθήμενο, 4 ολόκληρες ώρες, για να καλύψει τη διαδρομή των 14 χιλιομέτρων! Επικεφαλής της πομπής ήταν ένα αστυνομικό όχημα και το συνοδευτικό της μεταφορικής τα οποία ενημέρωναν τους οδηγούς από την αντίθετη κατεύθυνση ότι ακολουθεί ειδική μεταφορά. Οδηγός του Scania ήταν ο Γιώργος με μεγάλη εμπειρία, ενώ ο Γιώργος Γελαγώτης περπατούσε στο πίσω μέρος της νταλίκας, για να στρίβει τους τροχούς της νταλίκας με τα χειριστήρια. Συχνά μάλιστα, ανέβαινε επάνω στο καράβι και φρόντιζε αυτό να μην ακουμπά στα καλώδια της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ προκειμένου να μην τα ξηλώσει το επάνω μέρος του καραβιού στο πέρασμά του. Μέσα στα χωριά η κίνηση του οχήματος γινόταν με ελάχιστα χιλιόμετρα, περνώντας στον πόντο δίπλα από αυλές σπιτιών, μπαλκόνια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής, το οποίο τράβηξε δικαιολογημένα τα βλέμματα κατοίκων και περαστικών, ήταν στο χωριό Κατσικάς, όπου για τη διέλευσή του το όχημα κινήθηκε με όπισθεν για δύο χιλιόμετρα, καθώς δεν μπορούσε να στρίψει σε μια στενή στροφή στο κέντρο του χωριού. Στο συγκεκριμένο σημείο ο οδηγός έκανε μανούβρες για τουλάχιστον 20 λεπτά και όταν πλέον δεν είχε άλλο χώρο για να στρίψει, ξεκότσαρε και έφερε τον τράκτορα από άλλη πλευρά του δρόμου και κότσαρε πάλι την νταλίκα, συνεχίζοντας την πορεία του. Την πρώτη ημέρα, στις 7 το απόγευμα η πορεία σταμάτησε λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη των Ιωαννίνων με κατεύθυνση την Άρτα για να συνεχίσει το επόμενο πρωϊνό το δρομολόγιο.

Κάθοδος προς την Πρέβεζα

Στο κομμάτι Ιωάννινα-Πρέβεζα οι δυσκολίες της μεταφοράς ήταν λιγότερες καθώς το μήκος του οδοστρώματος ήταν μεγαλύτερο και τα αστυνομικά οχήματα που προπορεύονταν «άνοιγαν» τον δρόμο. Φυσικά ο συρμός κινήθηκε με μικρή ταχύτητα και πάτα με τη δέουσα προσοχή από τον οδηγό. Στο χαμηλό τούνελ στο χωριό Κουκλέσι και στη γέφυρα της Φιλιππιάδας το επάνω μέρος του καραβιού πέρασε σύρριζα κάτω από αυτά. Για την απόσταση των 100 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα μέχρι την Πρέβεζα χρειάστηκαν οκτώ ώρες.

Ξεφόρτωμα στην Πρέβεζα

Το τελευταίο και επίσης αγχωτικό κομμάτι της διαδρομής ήταν μέσα στην πόλη της Πρέβεζας μέχρι το λιμάνι. Η εμπειρία του οδηγού, σε συνεργασία με την καθοδήγηση από τον Γιώργο Γελαγώτη οδήγησαν το όχημα με ασφάλεια στο λιμάνι, εκεί όπου ανέλαβε πάλι δράση ο γερανός για να βάλει το καράβι στη θάλασσα. Το απόγευμα μια δύσκολη μα συνάμα εντυπωσιακή μεταφορά είχε έρθει εις πέρας με επιτυχία χωρίς απρόοπτα, αποδεικνύοντας ότι με σωστό προγραμματισμό, εμπειρία και επαγγελματισμό τα πάντα μπορούν να μεταφερθούν... 

PreviousNext