Τροχοί & TIR

Καινοτομίας συνέχεια στα Χωματουργικά από τη Volvo

Η Volvo Trucks, μερικές μόνο εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του εντυπωσιακού συστήματος Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης και τον καινούριο, «βαρέως τύπου» προφυλακτήρα για χωματουργικά φορτηγά, παρουσίασε
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 01/08/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Volvo Trucks, μερικές μόνο εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του εντυπωσιακού συστήματος Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης και τον καινούριο, «βαρέως τύπου» προφυλακτήρα για χωματουργικά φορτηγά, παρουσίασε σειρά νέων εξαρτημάτων και τεχνολογιών.

VDS για φορτηγά με διπλό εμπρός άξονα

Πλέον σημαντική ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες για τα χωματουργικά, κρίνεται η διάθεση από εδώ και στο εξής, του γνωστού ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης Volvo Dynamic Steering και για φορτηγά με διπλό/συζυγή εμπρός άξονα. Όλα τα πλεονεκτήματα του VDS παραμένουν ως είχαν, αν δεν αυξάνονται κιόλας: τιμόνι «πούπουλο», χαρακτηριστικά ελαφρύ στο μανουβράρισμα, αυτόματη επαναφορά χωρίς καμία τεχνητή αίσθηση, παντελής απουσία κραδασμών και αρκετά ακόμη. Τα οφέλη είναι σημαντικά καθώς, τα φορτηγά με διπλό εμπρός άξονα μεταφέρουν συνήθως πολύ βαριά φορτία ή φέρουν υπερκατασκευή μεγάλου βάρους.

Νέοι άξονες με αυξημένη ικανότητα φόρτισης

Σημαντικά αυξάνεται η εκμετάλλευση στα 4αξονικά φορτηγά Volvo και με την αύξηση της μέγιστης ικανότητας φόρτισης του διπλού εμπρός άξονα, από τους 18 στους 20 τόνους. Επιπρόσθετα, είναι ευκολότερη η κατανομή βαρέων υλικών στην καρότσα/ανατροπή, αφού οι άξονες αντέχουν πλέον σημαντικά μεγαλύτερη φόρτιση, και γίνεται δυνατή η τοποθέτηση μεγαλύτερων ανυψωτικών και γερανών πίσω από την καμπίνα.

Για πρώτη φορά 5άξονα (10x4 και 10χ6) Volvo απευθείας από το εργοστάσιο

Καθώς αυξάνει η ζήτηση για φορτηγά με 5 άξονες σε διάφορες αγορές (κυρίως εκτός Ευρώπης) για χρήση τόσο σε δημόσιο οδικό δίκτυο όσο και ως μηχανήματα έργου, π.χ., σε ορυχεία, η Volvo προχωρά στη διάθεση παρόμοιων οχημάτων απευθείας από τη δική της γραμμή παραγωγής. Μέχρι τώρα, παρήγαγε τετράξονα τα οποία και αναλάμβαναν να μετασκευάσουν εξωτερικοί προμηθευτές, τοποθετώντας έναν επιπλέον άξονα. Η ανάγκη για την κατασκευή 5άξονων φορτηγών προέρχεται κυρίως από την αυξανόμενη χρήση οχημάτων από 50 έως και 76 τόνους μικτού για χωματουργικές εργασίες.

Στην τυπική τους διαμόρφωση, τα νέα Volvo θα διαθέτουν τεχνική ικανότητα φόρτισης 20 τόνων για τους δύο εμπρός άξονες, και 36 για τους τρεις στο πίσω τμήμα. Επιπλέον, η συγκεκριμένη διάταξη βολεύει και για αναμείκτες μπετού καθώς και γερανοφόρα πολύ υψηλού βάρους, για σωστή κατανομή των μαζών και του φορτίου στους άξονες. Σε πολλές αγορές τέλος, τα 5άξονα παίρνουν ευκολότερα άδεια για χρήση στην εθνική οδό σε σχέση με ένα 4άξονο μικτού βάρους άνω των 40 τόνων.

Φουσκάτη πίσω ανάρτηση σε συνδυασμό με κινητήριο εμπρός άξονα (FMX)

Νέα είναι επίσης η δυνατότητα παραγγελίας φουσκάτης ανάρτησης για FMX με κινητήριο εμπρός άξονα, κάτι που αναβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο της άνεσης για τον οδηγό, ακόμη και για εργοταξιακά φορτηγά με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Κύριος λόγος γι αυτό, είναι το γεγονός ότι τα φορτηγά με φύλλα σούστας και κλασική διάταξη της πίσω ανάρτησης είναι «σεταρισμένα» για να αντεπεξέρχονται στο μέγιστο του μικτού, με την άνεση οδήγησης να μην είναι προτεραιότητα. Πρόσθετο πλεονέκτημα της ανάρτησης αέρα πίσω είναι επίσης οι μειωμένοι κραδασμοί και τραντάγματα χωρίς φορτίο στην καρότσα κατά την οδήγηση στο εργοτάξιο ή εκτός δρόμου. Ο οδηγός μπορεί έτσι να διατηρεί υψηλότερη ταχύτητα κίνησης, και πιθανότατα να εκτελεί περισσότερα δρομολόγια στη διάρκεια της βάρδιας. Σημαντικό στοιχείο εκμετάλλευσης είναι και η σημαντικά αυξημένη ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 300 χιλιοστά, που προστατεύει σημαντικά εξαρτήματα και μηχανικά μέρη από «στενές επαφές» με εκτός δρόμου εμπόδια.

Δυνατότητα τοποθέτησης EBS σε φορτηγά μεταμπούρα

Μέχρι τώρα, για πελάτες που επέλεγαν ταμπούρα αντί για δισκόφρενα στα οχήματά τους, λόγω εργασίας σε λασπώδη εδάφη ή εργοτάξια με πολλή σκόνη, ήταν αδύνατη η τοποθέτηση Electronic Brake System (EBS) για ηλεκτρονικό έλεγχο της πέδησης. Η διάθεσή του πλέον στην αγορά, σημαίνει ότι, φορτηγά που φέρουν ταμπούρα μπορούν για πρώτη φορά να διαθέτουν «έξυπνες» λειτουργίες, όπως σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Aid), καλύτερη συνεργασία μηχανόφρενου και ριτάρντερ, VDS κ.ά. Επίσης, και το κιβώτιο I-Shift δουλεύει καλύτερα και πιο αποδοτικά, εφόσον λαμβάνει πρόσθετες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά του EBS.

Στο ίδιο τεύχος #328

PreviousNext