Τροχοί & TIR

Νέο Renault Kangoo Express

Το Renault Kangoo διαθέτει μια ιδιαίτερα αποδοτική γραμμή κίνησης με 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi (1.461 κ. εκ.) 90 ίππων και ροπής 200 Nm με υπερτροφοδότηση και σύστημα ψεκασμού Common Rai
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 01/02/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το Renault Kangoo διαθέτει μια ιδιαίτερα αποδοτική γραμμή κίνησης με 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi (1.461 κ. εκ.) 90 ίππων και ροπής 200 Nm με υπερτροφοδότηση και σύστημα ψεκασμού Common Rail ο οποίος συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, που δίνει την κίνηση στο μπροστινό άξονα, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα για οικονομία στην κατανάλωση με διακόπτη λειτουργίας ECO και ένδειξη προτεινόμενης στον οδηγό σχέσης κιβωτίου. Στη διάρκεια της δοκιμής μας σημειώσαμε την ελαστικότητα του κινητήρα, τη χαμηλοθόρυβη λειτουργία του ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, καθώς και την ευκολία στη χρήση του επιλογέα ταχυτήτων. Η ορατότητα δεν έχει περιορισμούς, ούτε στη διάρκεια οπισθοπορείας και αυτό γιατί τα φύλλα της πίσω πόρτας έχουν τζαμένιες επιφάνειες στο πάνω τμήμα τους, ενώ πίσω από τον οδηγό, το προστατευτικό διαχωριστικό του χώρου φόρτωσης ήταν με μεταλλικό πλέγμα που δεν εμποδίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού. Η κίνηση στους δρόμους της πόλης ήταν ευκολότερη χάρη στο προηγμένο σύστημα διεύθυνσης (με ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση) και το ικανοποιητικό κόψιμο του τιμονιού, που επιτρέπει το στρίψιμο σε στενούς δρόμους με κλειστές στροφές. Φυσικά, στην ευελιξία του οχήματος στην πόλη συμβάλλει το μεταξόνιό του (2.697 mm), ο κύκλος περιστροφής (διάμετρος 10,7 μ.), αλλά και οι τροχοί του που φοράνε λάστιχα με δεκαπεντάρα ζάντα 195/65 R15).

Ο ιδιοκτήτης ενός Kangoo Express έχει το δικαίωμα να το κυκλοφορήσει με άδεια μικτής χρήσης δηλαδή να εξυπηρετεί τόσο τις προσωπικές του ανάγκες όσο και τις επαγγελματικές του, νόμιμα, χάρη σε μια πρόσφατη απόφαση του υπ. Μεταφορών που αφορά στα ελαφρά επαγγελματικά κάτω των 2,5 τόνων μικτού βάρους και, το Kangoo της δοκιμής μας δεν ξεπερνά τους 2 τόνους (1.950 k.g) ενώ ταυτόχρονα, δεν είναι υποχρεωμένος να δηλώσει επαγγελματική ιδιότητα, ούτε να αποδείξει συγκεκριμένο τζίρο από αυτήν, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος. Ο μόνος περιορισμός που τίθεται (για άδεια μικτής χρήσης), είναι να μην έχει στην κατοχή του άλλο αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας (βλέπε ΤΡΟΧΟΙ & TIR τεύχος Ιανουαρίου 2016). Έτσι, λοιπόν, για τις προσωπικές ή επαγγελματικές του μετακινήσεις, ο οδηγός του Kangoo μπορεί να απολαμβάνει το πλήθος των ανέσεων του βασικού εξοπλισμού, όπως air condition, radio CD με χειριστήρια στην κολώνα του τιμονιού (Bluetooth, θύρες σύνδεσης USB και jack AUX), immobilizer κ.α. Σημαντικός είναι επίσης ο εξοπλισμός συστημάτων ασφαλείας όπως ESP, ABS, Hill Start Αssist κ.α.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας εντός και εκτός πόλης, το Kangoo Express έδειξε μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά που συνίσταται στο σταθερό πάτημα στη λωρίδα, χωρίς δηλαδή την ανάγκη συχνών διορθώσεων από το τιμόνι, προοδευτική γρήγορη επιτάχυνση χωρίς απώλειες ισχύος/ροπής κατά τo ανέβασμα των ταχυτήτων. Απόλυτα σταθερό, όσο και αποτελεσματικό ήταν και το φρενάρισμα που δοκιμάσαμε σε κάποιο σημείο της Λ. ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο. Ο χώρος οδήγησης παρέχει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, χάρη στη σωστή εργονομία του και την εκμετάλλευση των πολλαπλών ρυθμίσεων τιμονιού και καθίσματος. Στην καθημερινότητα της οδήγησης, πρακτικό και πολύ χρήσιμο αναδεικνύεται το ράφι οροφής για τοποθέτηση εγγράφων, το κλειστό ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού, η ανοιχτή θήκη πάνω στο ταμπλό σε διαστάσεις Α4, οι εσωτερικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες κ.α.

Στοιχεία Εκμετάλλευσης

Το Renault Kangoo Express στην κατηγορία του, προσφέρει εξαιρετικά στοιχεία προς εκμετάλλευση για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών του επαγγελματία.

Με ωφέλιμο από 600 μέχρι 750 κιλά (ανάλογα με τον εξοπλισμό) και ωφέλιμο όγκο από 3 μέχρι 3,5 κυβικά μέτρα – εξαρτάται από τον τρόπο διαμόρφωσης του διαχωριστικού – είναι κατάλληλο για αστικές διανομές καταναλωτικών προϊόντων ή για τη μεταφορά επαγγελματικού εξοπλισμού, εργαλειομηχανών και υλικών των ελεύθερων επαγγελματιών.

Όποια και αν είναι η επαγγελματική του χρήση, το έργο του οδηγού διευκολύνεται σημαντικά χάρη στο ικανοποιητικό άνοιγμα τόσο της πίσω δίφυλλης πόρτας, όσο και της συρόμενης πλαϊνής σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το ύψος των θυρών.

Στη δοκιμή λειτουργίας της πλαϊνής πόρτας διαπιστώσαμε ότι σύρεται απαλά με ελάχιστη μυϊκή προσπάθεια και έτσι εύκολα φτάνει στο πλήρες άνοιγμά της όπου και κουμπώνει σταθερά. Σε περίπτωση που έχουμε φαρδύ αντικείμενο για φόρτωση, μπορούμε να διευρύνουμε την πρόσβαση και την τοποθέτησή του στο εσωτερικό, αναδιπλώνοντας το ένα τμήμα του διαχωριστικού πλέγματος (βλέπε φωτό). Με την κίνηση αυτή και σε συνδυασμό με το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού αυξάνεται ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης και ταυτόχρονα επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, όπως σωλήνες, δοκάρια, γυψοσανίδες κ.α.

Στη δοκιμή φόρτωσης που πραγματοποιήσαμε με «κλαρκ» οι πόρτες μπορούσαν να συγκρατηθούν τόσο στις 90ο όσο και στις 180ο και να μείνουν απόλυτα σταθερές χάρη στον αποτελεσματικό μηχανισμό συγκράτησης. Στην καθημερινή δουλειά του ο επαγγελματίας χρειάζεται να επιλέγει το άνοιγμα της πίσω πόρτας ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο χώρο στάθμευσης ή στο σημείο διανομής (μονόδρομοι, παρκαρισμένα αυτοκίνητα κ.α.), ενώ η σταθερότητα στήριξης προφυλάσσει από ανεπιθύμητο κλείσιμο ή άνοιγμα εξαιτίας του ανέμου.

Ικανοποιητική κρίνεται και η εκμετάλλευση του δαπέδου φόρτωσης αφού ακόμη και ανάμεσα στους θόλους (πλάτος 1.218 mm) είναι δυνατή η τοποθέτηση ευρωπαλέτας και μάλιστα κατά τη μεγάλη διάστασή της (1,20 μ.). Γενικά, η φόρτωση αντικειμένων με ανυψωτικό μηχάνημα είναι απλή και γίνεται εύκολα από την πίσω πόρτα.

Να προσθέσουμε, ότι ο χώρος φόρτωσης του Kangoo διαθέτει άψογο φινίρισμα με επενδύσεις στα πλαϊνά, έξτρα ενίσχυση στο κατώφλι φόρτωσης, αντιολισθητικό πάτωμα από σκληρό και ανθεκτικό στις καταπονήσεις PVC, 12 κρίκους πρόσδεσης των φορτίων και πλαφονιέρα ικανή να φωτίζει επαρκώς το χώρο φόρτωσης τη νύχτα.

Ολοκληρώσαμε στη συνέχεια, τη δοκιμή φόρτωσης αντικειμένων μεγάλου μήκους κάνοντας χρήση του χώρου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και με αναδιπλωμένο το προστατευτικό πλέγμα (βλέπε φωτό).

Οι μεταλλικοί δοκοί στήριξης που είχαμε στη διάθεσή μας, είχαν μήκος 2,40 μ. και χώρεσαν εύκολα και άνετα επιτρέποντας το κλείσιμο της πίσω πόρτας. Να σημειώσουμε ότι το συνολικό μήκος του χώρου φόρτωσης με αναδιπλωμένο το διαχωριστικό φτάνει τα 2,50 μέτρα.

Κλείνοντας να αναφέρουμε τις πληροφορίες που μας δόθηκαν από την αντιπροσωπεία της μάρκας, την TEOREN MOTORS S.A. σύμφωνα με τις οποίες το Renault Kangoo καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, καθώς και από 5ετή οδική βοήθεια. Ακόμη, το νέο Renault Kangoo προσφέρεται και με άτοκη χρηματοδότηση Renault Pro+ ως ένα μέτρο υποστήριξης του επαγγελματία πελάτη.

PreviousNext