Ένα σύγχρονο λεωφορείο προδιαγραφών Euro 6 αγόρασε η οικογένεια Σιγάλα από τη Σαντορίνη εντάσσοντάς το στο δυναμικό του ΚΤΕΛ Θήρας Α.Ε. Πρόκειται για το Volvo B11R Irizar i6 η αγορά του οποίου έγινε μέσω της αντιπροσωπείας των αδερφών Σαρακάκη Α.Ε.Β.M.Ε και πλέον γράφει τα πρώτα του χιλιόμετρα στο νησί. Το μοντέλο αυτό αποτελεί μια αξιόπιστη πρόταση στην κατηγορία του, το οποίο απευθύνεται σε μια μεγάλη γκάμα μετόχων ΚΤΕΛ και ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης ήταν συνταξιδιώτης στα πρώτα χιλιόμετρα του λεωφορείου στην Αθήνα καταγράφοντας την οδική του συμπεριφορά, ενώ συνομίλησε και με το νέο του οδηγό, τον Μάρκο Σιγάλα, ο οποίος μας αναφέρει τους λόγους αγοράς του οχήματος, ενώ μας καταθέτει και τις πρώτες εντυπώσεις. Παράλληλα, ο πωλητής της αντιπροσωπείας Κωνσταντίνος Φορίπης μας εξηγεί τη δομή του οχήματος και μας αναλύει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Τα πρώτα χιλιόμετρα

Από τη λεωφόρο Καβάλας στο λιμάνι του Πειραιά και από εκεί κατά μήκος της παραλιακής οδού ήταν τα πρώτα χιλιόμετρα που κατέγραψε το Volvo δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό του να σχηματίσει μια πρώτη γνώμη και παράλληλα να το συγκρίνει με το προηγούμενο όχημά του, το Volvo Β12Β. «Στην οικογένειά μου έχουμε ένα ακόμη Volvo οπότε έχω την ανάλογη εμπειρία από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Γι’ αυτό το λόγο αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με το καινούργιο μοντέλο, αφού από το προηγούμενο είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι. Η δουλειά στο νησί πάει πολύ καλά και το μεταφορικό έργο είναι συνεχώς αυξανόμενο, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Έχουμε όλη τη μέρα δρομολόγια εξυπηρετώντας το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών, οι οποίοι εμπιστεύονται την εταιρεία μας για ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις. Με τη σειρά μας ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη αυτή επενδύοντας σε σύγχρονα λεωφορεία για να τους παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες. Άλλωστε για εμάς είναι μεγάλη ευχαρίστηση να κατεβαίνουν οι επιβάτες από το λεωφορείο και να λένε έναν καλό λόγο τόσο για τα οχήματά μας όσο και για τη σωστή και ευπρεπή συμπεριφορά των συναδέλφων οδηγών. Από τη στιγμή που ζούμε από τον τουρισμό και θέλουμε να αυξάνεται, πρέπει και εμείς με τη σειρά μας να προσφέρουμε καλές υπηρεσίες. Με το κριτήριο αυτό έγινε η αγορά του λεωφορείου, ενώ γενικότερα επιδιώκουμε ο στόλος μας να αποτελείται από σύγχρονα οχήματα. Η συνύπαρξή μας με το Volvo ήταν η επιθυμητή όλα αυτά τα χρόνια, οπότε χωρίς δεύτερη σκέψη έγινε η αγορά του Irizar i6. Αν με ρωτήσετε τι περιμένω από το καινούργιο όχημα θα σας απαντήσω, να δείξει την ίδια αξιοπιστία στα μηχανικά μέρη, όπως και στο δέσιμο της καρότσας και να μην έχει τριξίματα στο εσωτερικό».

Ιδανικό για ΚΤΕΛ

Το εσωτερικό, η πρόσβαση στο οποίο γίνεται εύκολα χάρη στο μεγάλο πλάτος των δύο θυρών, έχει 51+1+1 θέσεις με βελούδο χρώματος κόκκινο-γκρι. Για την επιλογή του ο Μάρκος τοποθετείται λέγοντας: «Στο εσωτερικό κοίταξα την ουσία και όχι την πολυτέλεια και όλα αυτά βάσει της εμπειρίας μου. Τι χρειάζεται ο επιβάτης στη χώρα μας το καλοκαίρι με 41 βαθμούς; Δυνατό και αποδοτικό κλιματιστικό, να μπαίνει στο εσωτερικό να νιώθει δροσιά και το περιβάλλον να είναι ευχάριστο. Δίνοντας την παραγγελία επέλεξα το κλιματιστικό οροφής HISPACOLD με ανεξάρτητη ρύθμιση για το χώρο του οδηγού και των επιβατών, ψυκτικής απόδοσης 35,5 Kw, το οποίο έχει άμεση απόδοση. Όπως σας ανέφερα, το εσωτερικό το παρήγγειλα βάσει των αναγκών και της εμπειρίας μας στο νησί όλα αυτά τα χρόνια, από την οποία ξέρετε τι έχουμε διδαχτεί; Ότι σε ένα λεωφορείο που δουλεύει σε νησί με μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις, δεν χρειάζονται ούτε υποπόδια, ούτε τραπεζάκι, ούτε διχτάκι στα καθίσματα και θα σας εξηγήσω το λόγο. Τα μεν υποπόδια οι περισσότεροι επιβάτες τα έχουν για να παίζουν με τα πόδια τους ανεβοκατεβάζοντάς τα συνέχεια οπότε προκαλείται και γρήγορη φθορά τους, ενώ τα διχτάκια μετατρέπονται σε καλαθάκια αφήνοντας σκουπίδια με αποτέλεσμα με το πέρας του δρομολογίου να ξοδεύουμε αρκετή ώρα για να τα καθαρίσουμε».

Σχετικά με την καμπίνα των επιβατών αναφέρει: «Το εσωτερικό του Irizar είναι αρκετά φωτεινό ενώ πλέον οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων έχουν καλύτερη θέα προς τα έξω γιατί έχει μειωθεί το πάχος στις κολόνες. Τα κανάλια για τα μικροαντικείμενα των επιβατών είναι κλειστού τύπου και στο εσωτερικό του λεωφορείου υπάρχουν δύο οθόνες. Εντύπωση τέλος, μου έκανε ο ατομικός φωτισμός με κουμπιά αφής για την ενεργοποίηση / απενεργοποίησή τους».

Τα πρώτα χιλιόμετρα

Ο Μάρκος ξαφνιάζεται με την ύπαρξη μιας συσκευής αλκοτέστ στην κεντρική κονσόλα, ωστόσο ο Κωνσταντίνος Φορίπης είναι ξεκάθαρος: «Για να εκκινήσει ο κινητήρας πρέπει πρώτα ο οδηγός να φυσήξει στη συσκευή, η οποία ανιχνεύει το αλκοόλ. Το αποτέλεσμα βγαίνει απευθείας και αν ο οδηγός έχει πιει, εμφανίζεται στην οθόνη ειδική ένδειξη (κλειδωμένο λουκέτο) και δεν μπορεί να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα». Ο Μάρκος επιλέγει την όπισθεν, η θέση του I-Shift είναι δίπλα από το κάθισμα, και ξεκινάει την οπισθοπορεία. «Ένα από τα πλεονεκτήματα που διακρίνω στο συγκεκριμένο κιβώτιο είναι η λειτουργία του στην όπισθεν. Δεν «κλωτσάει» κάνοντας απότομες κινήσεις, αλλά αντίθετα ξεκινάει ομαλά. Φανταστείτε ότι σε στενά περάσματα μέσα στο νησί απαιτούνται αρκετές μανούβρες για να περάσουμε και όμως το I-Shift με το οποίο είναι εξοπλισμένο το άλλο μου λεωφορείο δεν με έχει προβληματίσει καθόλου». Βγαίνοντας από την αντιπροσωπεία, κάνουμε αναστροφή επί της λεωφόρου Καβάλας με τον Μάρκο να μας λέει: «Το τιμόνι του Irizar έχει δύο χαρακτηριστικά τα οποία κατά τη γνώμη μου το κάνουν κορυφαίο, το καλό κόψιμο και η γρήγορη επαναφορά».

Μέχρι τη διασταύρωση του Κηφισού δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να εξετάσει το χώρο οδήγησης, αξιολόγησε με άριστα την εργονομία του ενώ για την ορατότητα μας τόνισε: «Έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι καθρέφτες και έχει αυξηθεί το οπτικό πεδίο».

Στο δρόμο

Στρίβοντας αριστερά προς Πειραιά και έχοντας επιλεγμένη την αυτόματη λειτουργία, παρατηρούμε την ευκολία με την οποία το όχημα πιάνει τα 100 χιλιόμετρα, με σωστές και μη περιττές αλλαγές στο αυτοματοποιημένο κιβώτιο I-shift. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι «φιμωμένος» χωρίς να ακούγεται το παραμικρό στο χώρο επιβατών, ακόμη και σε υψηλές στροφές, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν είναι αισθητοί στη θέση οδηγού /συνοδηγού αλλά ούτε και στις πιο πίσω.

«Ο κινητήρας αποδίδει 2.000 Nm στις 1.000-1.400 σ.α.λ, που σημαίνει καλό τράβηγμα από χαμηλά καθώς και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Πιστεύω πως είναι ιδανικός για το νησί μας που έχουμε μεγάλες αναβάσεις», σχολιάζει ο Μάρκος.

Προσεγγίζοντας το λιμάνι κάνει χρήση του βοηθητικού συστήματος πέδησης (βαλβιδόφρενο-VEB και retarder), εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη επιβράδυνση και την ελάχιστη δυνατή φθορά των υλικών τριβής (τακάκια) των φρένων.

Συστήματα ασφαλείας

Η υποχρεωτική εφαρμογή και τοποθέτηση του συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης σώζει ζωές και προλαβαίνει υλικές ζημιές. Αρκετοί οδηγοί έχουν τρακάρει εξαιτίας έλλειψης προσοχής, (π.χ. κινητό τηλέφωνο ή μιλώντας στο συνοδηγό) ή από κάποιο απότομο φρενάρισμα του μπροστινού οχήματος. Η κάμερα του συστήματος αυτού βρίσκεται τοποθετημένη μπροστά και μόλις ανιχνεύσει ότι το όχημα πλησιάζει το προπορευόμενο, με ορατό κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος, προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό και αν ο ίδιος δεν αντιδράσει τότε το όχημα φρενάρει. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας είναι επίσης χρήσιμο προειδοποιώντας τον οδηγό αν το όχημά του παρεκκλίνει της πορείας του. Για την οπισθοπορεία διαθέτει κάμερα, καταγράφοντας με υψηλή ευκρίνεια ό,τι κινείται, προλαμβάνοντας έτσι επικίνδυνες καταστάσεις.

Επιπρόσθετα, έχει πλήρη αερόφρενα με ξεχωριστό κύκλωμα για τους εμπρόσθιους και οπίσθιους τροχούς, είναι εφοδιασμένο με δισκόφρενα, με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, σύστημα EBS και σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας του οχήματος ESP. Οι εξωτερικές αποσκευοθήκες ανοίγουν αυτόματα από τη θέση του οδηγού και έχουν χωρητικότητα 11,9 κυβικά.

Τέλος, ευχόμαστε με τη σειρά μας καλοτάξιδο το νέο απόκτημα της εταιρείας Σιγάλα και ασφαλή δρομολόγια.