Ένα υπερσύγχρονο minibus, κτισμένο πάνω στο αξιόπιστο πλαίσιο Ford Transit από το αμαξοποιείο Sfakianakis έκανε πρόσφατα την εμφάνισή του στην Αθήνα προκαλώντας το θαυμασμό και τα θετικά σχόλια των επαγγελματιών χάρη στην άψογη συναρμογή του αμαξώματος και τα υψηλής ποιότητας υλικά που συνυπάρχουν αρμονικά στο εσωτερικό του οχήματος.

Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ελληνικής αμαξοποίησης Minibus, να το οδηγήσουμε και να καταγράψουμε τα βασικά οφέλη που προκύπτουν για τον ιδιοκτήτη του.

Η επιλογή των 17 θέσεων (αντί περισσοτέρων) έγινε για να διατηρείται υψηλό το επίπεδο της άνεσης των επιβατών. Η διαρρύθμιση των καθισμάτων είναι η τυπική με διπλά καθίσματα στη μια πλευρά, μονά στην άλλη και ευθύ διάδρομο που καταλήγει στην τετράδα των πίσω καθισμάτων. Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη χάρη στο μεγάλο πλάτος της πλαϊνής συρόμενης πόρτας, το χαμηλό ύψος του κάτω σκαλοπατιού, τις χειρολαβές εκατέρωθεν της εισόδου και το αντιολισθητικό υλικό που καλύπτει τα σκαλοπάτια. Για τη νύχτα μια σειρά καλαίσθητα «λεντάκια» φωτίζουν όλο το πλάτος της πόρτας εντυπωσιάζοντας θετικά τους εισερχόμενους επιβάτες. Στο εσωτερικό του minibus ξεχωρίζουν οι πολυτελείς επενδύσεις στα πλαϊνά του αμαξώματος, οι μοντέρνες εταζέρες οροφής (καπελιέρες) με εξαιρετικό φινίρισμα, ο ρυθμιζόμενος εσωτερικός φωτισμός και το ατομικό πάνελ με φως και ρύθμιση ροής του αέρα του κλιματιστικού. Κάθε σειρά καθισμάτων διαθέτει δύο αεραγωγούς air condition στην οροφή για αποτελεσματική κυκλοφορία του αέρα.

Προηγμένη Τεχνολογία

Το Transit Minibus διαθέτει την πρωτοποριακή τεχνολογία Curve Control. Περιλαμβάνεται στο στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) και ανιχνεύει αν ο οδηγός πάρει μια στροφή με μεγαλύτερη ταχύτητα από όσο πρέπει, περιορίζοντας άμεσα τη ροπή του κινητήρα και εφαρμόζοντας παράλληλα τα φρένα ανεξάρτητα σε κάθε τροχό, για να μη ξεφύγει το όχημα από τον έλεγχο. Οι λειτουργίες του ESC περιλαμβάνουν: Curve Control, (CCS) – Σύστημα ελέγχου στροφής, Traction Control System (TCS) – Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, Hill Start Assist (HAS) – Υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, Trailer Sway Control (TSC) – Σύστημα ελέγχου ρυμουλκουμένου, Load Adaptive Control (LAC) – Σύστημα ελέγχου ανάλογα με το φορτίο, Emergency Brake Assist (EBA) – Έκτακτη υποβοήθηση πέδησης, Emergency Brake Warning (ΕΒW) – Φώτα απότομου φρεναρίσματος, Roll Stability Control (RSC) – Σύστημα αντιστρεπτικής ευστάθειας, Torque Vectoring Control (TVC) – Ανακατανομή της ροπής.

Adaptive Cruise Control (ACC)

Ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα που κρίνει ότι χρειάζεται και το ACC (προαιρετική επιλογή) διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή, διατηρώντας παράλληλα μια σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ότι το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει, επιβραδύνει αυτόματα και το οδηγούμενο minibus. Όταν ανοίξει ο δρόμος, το minibus επιταχύνει πάλι στην προεπιλεγμένη ταχύτητα. Ακόμη, ο οδηγός για τον καλύτερο έλεγχο του οχήματος έχει ένδειξη λαδιού κινητήρα που ανάβει όταν η κατάσταση του λαδιού υποβαθμιστεί πριν από το επόμενο σέρβις, αισθητήρες φθοράς των φρένων που προειδοποιούν όταν τα τακάκια των φρένων χρειάζονται αντικατάσταση, αισθητήρα φίλτρου καυσίμου που προειδοποιεί για διείσδυση νερού ή απόφραξη του συστήματος καυσίμου κ.α.

Στην οδήγηση, το Ford Transit Trend προσφέρει εύκολο τιμόνι, εξαιρετικό κόψιμο στις κλειστές μανούβρες, εξαιρετική θέση οδήγησης με διευρυμένη ορατότητα, λεβιέ ταχυτήτων σε μελετημένη θα λέγαμε θέση στο ταμπλό και απαλές αλλαγές με μικρές διαδρομές από τη μια σχέση στην άλλη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη σύγχρονη τεχνολογία του Ford SYNC για μουσική, λήψη τηλεφωνικών κλήσεων σε ανοιχτή συνομιλία –όλα με φωνητικές εντολές – εφαρμογές smartphone κ.α.

Εξωτερικά, το Ford Transit Trend διαθέτει φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, προβολείς αλογόνου εστιασμένης με στατικούς λαμπτήρες στροφής, εξωτερικούς καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας και μεγάλο κάτοπτρο κάλυψης των τυφλών σημείων, φαρδιά πλευρικά προστατευτικά, θερμαινόμενο παρμπρίζ, ενώ προαιρετικό είναι το πακέτο Visibility Pack 1, το οποίο περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και αισθητήρα υγρού πλυσίματος παρμπρίζ.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μάσκα μπροστά και η προέκταση του παρμπρίζ στην οροφή στο μαύρο χρώμα. Τα πίσω φώτα είναι τοποθετημένα ψηλά, πάνω από τον προφυλακτήρα, για να μην κινδυνεύουν σε περίπτωση πρόσκρουσης άλλου οχήματος από πίσω με χαμηλή ταχύτητα (στάνταρ).