Τροχοί & TIR

Βελτιώσεις στα Renault σειράς Τ και νέοι κινητήρες

Μόλις τρία χρόνια από το λανσάρισμα των νέων μοντέλων, και την αξιοσημείωτη εμπορική τους επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, η Renault Trucks προχωρά ήδη στο πρώτο facelift που συνοδεύεται κυρίως από ση
Παρασκευή 01/04/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μόλις τρία χρόνια από το λανσάρισμα των νέων μοντέλων, και την αξιοσημείωτη εμπορική τους επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, η Renault Trucks προχωρά ήδη στο πρώτο facelift που συνοδεύεται κυρίως από σημαντικές αλλαγές στη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Οι αναβαθμίσεις αφορούν τα βαρέα οχήματα της σειράς «Τ», με έμφαση στη μείωση του βάρους και την αύξηση της αποδοτικότητας. Τα μοντέλα αυτά, θα ζυγίζουν πλέον 114 κιλά λιγότερο και θα καταναλώνουν κατά μέσο όρο 2% λιγότερο καύσιμο. Στον εξοπλισμό τους προστίθεται επίσης για πρώτη φορά και ένα νέο προγνωστικό σύστημα GPS, ονόματι Optivision.

Βελτιωμένη αεροδυναμική

Το «Φορτηγό της Χρονιάς 2015» θα φέρει λοιπόν, στην ανανεωμένη του έκδοση, σειρά αεροδυναμικών βελτιώσεων που προέρχονται απευθείας από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Optifuel Lab 2. Μία από αυτές είναι ένα νέου τύπου σπόιλερ, που τοποθετείται ακριβώς κάτω από τον προφυλακτήρα και είναι τμήμα του προαιρετικού εξοπλισμού στα «Τ 2016» όπως ονομάζονται πλέον τα φορτηγά. Το συγκεκριμένο αεροδυναμικό βοήθημα κατευθύνει καλύτερα τη ροή του αέρα, ο οποίος αν στροβιλίζεται ανεξέλεγκτα στο συγκεκριμένο σημείο αυξάνει (έστω και λίγο) την κατανάλωση.

Νέο είναι και το σπόιλερ οροφής (deflector) στα φορτηγά και τους τράκτορες της σειράς «Τ», που είναι αρκετά πιο ελαφρύ από το υφιστάμενο καθώς καταργεί τον μεταλλικό σκελετό. Ανάλογα με την έκδοση και τον τύπο καμπίνας, οι πελάτες μπορούν να αναμένουν έως και 2% μικρότερη κατανάλωση από τις συγκεκριμένες αεροδυναμικές επεμβάσεις. Αρκετές είναι οι αλλαγές και στο σασί, με πολλά τμήματα του πλαισίου να είναι είτε ανασχεδιασμένα, είτε πιο ελαφριά, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί το ωφέλιμο. Διατίθεται λ.χ., νέος κινητήριος άξονας και βελτιωμένη «φουσκάτη» ανάρτηση. Επίσης, στον έξτρα εξοπλισμό διατίθεται τώρα και αλουμινένιο πέταλο.

Common rail στον 13λιτρο Euro 6

Η πιο σημαντική είδηση πάντως, είναι οι επεμβάσεις στους κινητήρες των 11 και 13 λίτρων, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με τη νέα νόρμα Euro 6 step C του οποίου οι προδιαγραφές τίθενται σε καθολική εφαρμογή στις 31 Δεκεμβρίου 2016. Ο DTI 13 αποκτά πλέον σύστημα ψεκασμού common rail, αφού οι μηχανικοί της Renault Trucks πείστηκαν για την υψηλή αποδοτικότητα καθώς και την καλύτερη διαδικασία καύσης και αξιοπιστία του συστήματος από τη χρήση του στον DTI 11 στον οποίο υπάρχει εδώ και καιρό. Από τη στιγμή που ο κινητήρας είναι ο ίδιος με τον αντίστοιχου κυβισμού της Volvo Trucks, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι, πολύ σύντομα θα δούμε τα FH Euro 6 να αποκτούν σύστημα ψεκασμού common rail.

Οι κινητήρες συνεργάζονται με μία νέα γενιά αυτοματοποιημένων κιβωτίων Optidriver, και η Renault λανσάρει το δικό της προγνωστικό σύστημα με την ονομασία Optivision. Αυτό δουλεύει μέσω GPS, και παρότι δεν ανακοινώνεται κάτι σχετικό, βασίζεται πιθανότατα στο γνωστό Volvo I-See. Προστίθεται τέλος, ένα νέο «πακέτο» αποδοτικότητας, το Fuel Eco+ που συνδυάζει το ήδη υπάρχον Fuel Eco με το Optivision. Περιλαμβάνει απενεργοποίηση του «Power Mode», αυτόματο πιλότο «eco» με λειτουργία Optiroll, κομπρεσέρ αέρα που απενεργοποιείται, αυτόματο σβήσιμο κινητήρα με το όχημα σε στάση, αντλία τιμονιού με μεταβλητή ροή των υγρών και εκτιμάται πως μπορεί να προσφέρει (έξτρα) οικονομία καυσίμου έως και 5%.

Euro 6 step C

Το Euro 6 step C είναι το τελευταίο στάδιο των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6 και είναι ήδη σε ισχύ για νέους τύπους οχημάτων (ομολογκασιόν) από 31 Δεκεμβρίου 2015 ενώ, αποκτά καθολική εφαρμογή στις 31 Δεκεμβρίου 2016 για όλες τις νέες ταξινομήσεις. Επιφέρει αλλαγές σχεδόν αποκλειστικά στα διαγνωστικά –on board diagnostics (OBD)- των φορτηγών και λεωφορείων. Συγκεκριμένα, η μονάδα OBD πρέπει πλέον να είναι ικανή να εντοπίζει εκπομπές NOx ήδη από τα 1200 mg/kWh ενώ μέχρι τώρα το όριο ήταν στα 1500 mg/kWh. Επίσης, οι εκπομπές σωματιδίων αιθάλης (PM) πάνω από 25 mg/kWh πρέπει πλέον να καταγράφονται. Σχετικά με τυχόν περιπτώσεις μειωμένης ποιότητας AdBlue, μέχρι τώρα, τα διαγνωστικά το εντόπιζαν από τα 0,9 g/kWh και από εδώ και στο εξής το όριο ανίχνευσης «κατεβαίνει» στα 0,46 g/kWh. Η μονάδα του OBD τέλος, με την εισαγωγή των νέων προδιαγραφών θα πρέπει να καταγράφει πόσες φορές έκανε τις παραπάνω μετρήσεις ανά κύκλο οδήγησης.

PreviousNext