Τροχοί & TIR

Νέα Ford Transit και Ford Transit Custom

Στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου του Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους τα νέα Ford Transit και Ford Transit Connect. Τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας των Trans
Τετάρτη 01/06/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου του Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους τα νέα Ford Transit και Ford Transit Connect. Τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας των Transit διατηρούν το ίδιο σχεδιαστικό ύφος των απερχόμενων μοντέλων, από εκεί και πέρα όμως εξοπλίζονται με εξαιρετικά προηγμένη γραμμή μετάδοσης κίνησης και ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία σε ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Οι αναβαθμίσεις είναι εκτεταμένες και αναμένεται να ωθήσουν τα ελαφρά επαγγελματικά της Ford σε ακόμη πιο εντυπωσιακές επιδόσεις στον «στίβο» των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων.

Ο πιο ελαστικός κινητήρας της αγοράς

Η κύρια είδηση από τα νέα Ford είναι ο σχεδιασμένος από λευκό χαρτί δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας Ford EcoBlue. Ο συγκεκριμένος Euro 6 αντικαθιστά το γνωστό TDCi των 2,2 λίτρων, και αποδίδει κατά μέσο όρο 13% περισσότερο ενώ οι εκπομπές CO2 είναι σημαντικά μειωμένες (από 157 γρ./χλμ.). Όλη τους η εξέλιξη ήταν εστιασμένη στην αύξηση της ροπής στις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητα και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στις 1.250 σ.α.λ. –εκεί δηλαδή, που δουλεύει συνήθως ένα LCV– τα νέα Transit διαθέτουν 20% περισσότερη ροπή . Πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο είναι πάντως η ροπή αυτή καθαυτή που αποδίδει ο νέος κινητήρας και στις τρεις εκδόσεις ισχύος. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ακόμη και ο λιγότερος ισχυρός, με τα 105 PS αποδίδει μέγιστη ροπή 380 Nm, που προϊδεάζει για πολύ μεγάλη ευκολία χρήσης, ιδίως στην πόλη.

Τα ήδη μεγάλα διαστήματα μεταξύ των σέρβις αυξήθηκαν περαιτέρω και μπορούν τώρα να απέχουν μεταξύ τους έως και δύο χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα. Ο νέος δίλιτρος Ford EcoBlue χρησιμοποιεί μία νέα αρχιτεκτονική στην οποία θα βασιστεί η επόμενη γενιά πιο καθαρών και αποδοτικών κινητήρων που προορίζονται για τα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα Ford. Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις τελευταίες τεχνολογίες υπερσυμπίεσης, ψεκασμού καυσίμου, συστήματος καύσης, δομικής σχεδίασης και χαμηλών τριβών. Σαν αποτέλεσμα, πετυχαίνει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου, τις επιδόσεις και την πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με την αντοχή και το χαμηλό κόστος χρήσης που απαιτούνται για τον κινητήρα ενός Transit.

Για τα Transit και Transit Custom, ο κινητήρας 2.0L Ford EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 105, 130 και 170 PS, κάθε μία από τις οποίες προσφέρει αυξημένη ισχύ και ροπή συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2.L. Η βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές στροφές –20% επιπλέον στις 1.250 σ.α.λ.– μεταφράζεται σε καλύτερη ελαστικότητα και απόκριση στην καθημερινή οδήγηση. Το μειωμένο λειτουργικό κόστος συνοδεύεται και από βελτιωμένη απόδοση καυσίμου. Τα μοντέλα Transit που είναι εφοδιασμένα με το σύστημα Auto-Start-Stop πετυχαίνουν εκπομπές CO2 από 174 γρ./χλμ. και μέση τυποποιημένη κατανάλωση από 6,6 λίτ./100 χλμ. ή 10% λιγότερο από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο. Τα Transit Custom__ με Auto-Start-Stop πετυχαίνουν εκπομπές CO2 από 157 γραμ. / χλμ.με μέση κατανάλωση από 6,1 λίτ./100 χλμ. – 13% λιγότερο από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο. Η Ford εκτιμά οικονομία καυσίμου έως 1.600 ευρώ για κάθε 130.000 χλμ.για το χρήστη του νέου Transit Custom van 105 ίππων συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο 100 ίππων.

Για να πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6, ο δίλιτρος Ford EcoBlue έχει βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης με σύστημα SCR, χρησιμοποιώντας δηλαδή, AdBlue. Ο νέος κινητήρας βελτιώνει επίσης την άνεση του οδηγού όταν βρίσκεται πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι διαθέτοντας χαμηλά επίπεδα θορύβου, κραδασμών και πολιτισμένη λειτουργία επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου. Η ήδη εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά των Transit και Transit Custom έχει αναβαθμιστεί χάρη στον ανασχεδιασμό του συστήματος διεύθυνσης με σκοπό την καλύτερη πληροφόρηση από τη στεφάνη του τιμονιού και τα νέα αμορτισέρ που βελτιώνουν την άνεση και τον έλεγχο του οχήματος.

Ρεσιτάλ καινοτομίας στα ηλεκτρονικά και νέο αυτόματο κιβώτιο

Πέρα από τη γκάμα των νέων κινητήρων, τα Transit και Transit Custom διατίθενται τώρα για παραγγελία με προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως το Σύστημα Προστασίας από Πλευρικούς Ανέμους (Side Wind Stabilisation) και το Σύστημα Υποβοήθησης Αποφυγής Σύγκρουσης με Αναγνώριση Πεζών (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection). Από τα τέλη του 2016, οι πελάτες θα μπορούν επίσης να παραγγείλουν ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο αντί του χειροκίνητου και ένα νέο σύστημα πίσω αερανάρτησης με τα μοντέλα Transit Custom Kombi.

Δε λείπουν στοιχεία όπως ο «έξυπνος» αυτόματος πιλότος (AdaptiveCruiseControl) που χρησιμοποιεί ραντάρ για να διατηρεί μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το σύστημα Traffic Sign Recognition.

Αυτό ενημερώνει τους οδηγούς για το πιο πρόσφατο όριο ταχύτητας που έχει ανιχνευτεί, για τις πινακίδες ακύρωσης ορίων και τα απαγορευτικά προσπέρασης μέσα από οπτικές ενδείξεις στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Το αναβαθμισμένο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου (ESC), είναι στάνταρ και στα δύο νέα μοντέλα και προσφέρει νέες λειτουργίες που βελτιώνουν την ευστάθεια σε ακραίες οδηγικές συνθήκες, μεταξύ των οποίων τρεις πατέντες Ford: SideWindStabilisation που χρησιμοποιεί τα φρένα στη μια πλευρά του οχήματος ώστε να αντισταθμίσει μια ξαφνική πλευρική ριπή αέρα, το Curve Control, το πρόγραμμα που σχεδίασε η Ford για την επιβράδυνση του οχήματος μέσα σε μία στροφή με σταθερό και ελεγχόμενο τρόπο(π.χ. κατά την έξοδο από αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα) και το Roll Stability Control ή Έλεγχος Κλίσεων του Αμαξώματος που εμποδίζει την ανατροπή του οχήματος επεμβαίνοντας στη ροπή του κινητήρα και φρενάροντας επιλεκτικά τους τροχούς

Αερανάρτηση και υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα

Μέσα στην καμπίνα, οι πελάτες του Transit μπορούν τώρα να παραγγείλουν το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 της Ford που διαθέτει φωνητικές εντολές και νέα έγχρωμη οθόνη αφής 6 ιντσών υψηλής ανάλυσης. Οι φωνητικές εντολές του συστήματος SYNC2, προσφέρουν τη δυνατότητα ελέγχου μέσα από απλές φωνητικές εντολές. Στα Transit Custom, μία νέα έγχρωμη οθόνη 4 ιντσών προσφέρεται στάνταρ με σύστημα συνδεσιμότητας SYNC αντί της οθόνης 3,5 ιντσών των προηγούμενων μοντέλων. Τα νέα Transit και Transit Custom με το νέο κινητήρα Ford 2.0L EcoBlue αναγνωρίζονται εξωτερικά από μία νέα χρωμιωμένη λωρίδα στον εμπρός κάτω αεραγωγό.

Για βελτιωμένη άνεση και ευκολία στην πόλη, οι πελάτες των προσθιοκίνητων εκδόσεων Transit και Τransit Custom θα μπορούν να παραγγέλνουν ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο SelectShift από τα τέλη του 2016. Το κιβώτιο προσφέρει ομαλές, άμεσες και αποδοτικές αλλαγές σχέσεων σε συνεργασία με τον Ford EcoBlue κινητήρα, συμβατότητα με το Auto-Start-Stop, αλλά και δυνατότητα μηχανικών αλλαγών σχέσεων μέσω μπουτόν στον επιλογέα.

Το μοναδικό στην κατηγορία σύστημα πίσω αερανάρτησης έχει εξελιχθεί ειδικά για το Transit Custom και πληροί τα πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford. Προσφέρει βέλτιστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος και της απόστασης από το έδαφος σε μία ευρεία ποικιλία συνθηκών φορτίου, σε συνδυασμό με βελτιωμένη άνεση επιβατών και δυναμική συμπεριφορά στα μοντέλα Kombi M1.

Τα ανανεωμένα Transit και Transit Custom προσφέρουν στους επαγγελματίες την ίδια ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων με πολλαπλές επιλογές ύψους οροφής και μεταξονίων, ποικίλες δυνατότητες επιλογής μικτού βάρους οχήματος (GVW), και αμαξώματα van, kombi για μεταφορά ατόμων και φορτίου και διπλοκάμπινα (double-cab-in-van). Οι πελάτες Transit τέλος, μπορούν να επιλέξουν μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), στους πίσω τροχούς (RWD) ή με Σύστημα «Έξυπνης» Τετρακίνησης (Intelligent All Wheel Drive) και αμαξώματα Chassis Cab και Minibus.

Στο ίδιο τεύχος #338

PreviousNext