Το μοντέλο HD 12 Euro 6 επέλεξε ομάδα λεωφορειούχων μετόχων του ΚΤΕΛ Ροδόπης έχοντας αξιολογήσει σωστά τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα. Λίγο πριν την παράδοσή τους είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τα καινούργια λεωφορεία στην ERGOTRAK (Σφακιανάκης), την αντιπροσωπεία της TEMSA στην Ελλάδα, και να παρατηρήσουμε τις μεγάλες αλλαγές που επήλθαν σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (Safari), και στην ενσωμάτωση των βασικών εξαρτημάτων προερχόμενα από μία δοκιμασμένη γκάμα Ευρωπαίων κατασκευαστών. Έτσι, ο κινητήρας δεν είναι άλλος από τον MX 11.320 Euro 6 της DAF.

Πρόκειται για ένα 6ακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 11 λίτρων με turbo και intercooler, σύστημα ψεκασμού Common Rail και βέβαια ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου για τη μέγιστη δυνατή οικονομία. Αποδίδει 430 HP στις 1.700 σαλ. και η ροπή του φτάνει τα 2100 Nm μεταξύ 950 έως 2450 στροφές, που σημαίνει ότι ακόμη και σε αρκετά χαμηλές στροφές έχει διαθέσιμα υψηλά αποθέματα ροπής.

Το σασμάν είναι το δοκιμασμένο για χρήση μεγάλων λεωφορείων, μηχανικό ZF 6 σχέσεων. Αλλά και ο κινητήριος πίσω άξονας είναι και αυτός ZF με ικανότητα φόρτισης 11.500 kg και εξοπλίζεται με τέσσερις αερόφουσκες και τέσσερα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Ο μπροστινός, διευθυντήριος άξονας, επίσης της ZF, με ανεξάρτητη ανάρτηση, έχει ικανότητα φόρτισης 7.100 kg, φέρει δύο αερόφουσκες, δύο τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο. Της ZF είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με υδραυλική υποβοήθηση και εύκολα ρυθμιζόμενη κολώνα τιμονιού.

Τα αερόφρενα με ανεξάρτητα πνευματικά κυκλώματα μπρος – πίσω υποστηρίζονται από μηχανόφρενο (κλαπέτο), σύστημα EBS με ESP, ABS και ASR. Ιδιαίτερα αποδοτικός είναι και ο επιβραδυντής Intarder ενσωματωμένος στο κιβώτιο της ZF.

Ως προς τα συστήματα ασφαλείας το λεωφορείο καλύπτει όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές απαιτήσεις όπως το σύστημα υποβοήθησης για τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒS).

Κατασκευή – Εξοπλισμός

Η κατασκευή του αμαξώματος αποτελείται από χαλύβδινα πλαϊνά πάνελ, το μπροστινό και το πίσω τμήμα είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές FRP. Η δεξαμενή καυσίμου είναι 583 λίτρων και του AdBlue 40 λίτρων.

Τα ελαστικά είναι της Bridgestone 295/80 R22,5, η δε ρεζέρβα είναι τοποθετημένη στη συνήθη θέση πίσω από το μπροστινό προφυλακτήρα, αλλά πάνω σε δική της μεταλλική βάση (όχι κρεμαστή) ώστε να μη μεταφέρει τον παραμικρό θόρυβο προς το χώρο του οδηγού, εξαιτίας αναπηδήσεων. Για τον κλιματισμό και τη θέρμανση το λεωφορείο διαθέτει air-condition οροφής Spheros απόδοσης 39 kW (με δυνατότητα θέρμανσης). Της Spheros είναι και ο προθερμαντήρας, ο τύπος Thermo E320, απόδοσης 32 kW. Να σημειώσουμε ότι το κόκπιτ του οδηγού διαθέτει το δικό του κλιματισμό, όπως και αποπαχνωτή ανεμοθώρακα.

Εντυπωσιακή είναι και η λίστα του εξοπλισμού που διαθέτει το λεωφορείο TEMSA το οποίο γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην ευρωπαϊκή αγορά και ταυτόχρονα επιβεβαιώνει το πνεύμα εκσυγχρονισμού που πλέον χαρακτηρίζει την κατασκευάστρια εταιρεία TEMSA.

Έτσι, πέρα από τα συστήματα ασφαλείας που αναφέρθηκαν στοεξοπλισμό πέδησης και ασφαλείας, περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων και τα παρακάτω: Αυτόματος πιλότος (Cruise Control), κάμερα οπισθοπορείας, αυξομείωση ύψους αμαξώματος (Body lifting/ Body Kneeling), ψυγείο στο ταμπλό και στη μεσαία πόρτα, κουκέτα οδηγού, πλευρικά παράθυρα με διπλά τζάμια, ηλεκτρικόπαράθυρο οδηγού, ωρομετρητής για ροθερμαντήρα, ηλεκτρικοί πλευρικοί καθρέπτες ΜΕΚΡΑ, δορυφορική κεραία, CD/mp3 player, DVD player, σταθερή οθόνη Bosch 19’’ μπροστά, σταθερή οθόνη Bosch 19’’ στο κεντρικό τμήμα του οχήματος, μικρόφωνο συνοδού, ψηφιακό ρολόι και θερμόμετρο, αεροτενόρος, κάθισμα οδηγού GRAMMER 90.6 με δόνηση, καθίσματα επιβατών INOVA AGLE 4540 με μηχανισμό ανάκλησης, υποβραχιόνιο στην πλευρά του διαδρόμου, μηχανισμό πλαϊνής κύλισης, δερμάτινα προσκέφαλα, υφασμάτινη ταπετσαρία καθίσματος, ζώνη ασφαλείας 2 σημείων, χειρολαβή, δίχτυ και τραπεζάκι.