Τροχοί & TIR

Νέο VW Amarok με 6κύλινδρο V6 κινητήρα 224 HP

Το 2009 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Volkswagen Amarok και μέχρι σήμερα το δημοφιλές μοντέλο έχει πουλήσει περισσότερες από 455.000 μονάδες καθιστώντας το ως ένα ιδιαίτερα δημοφιλές pick-up. Έξι
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/07/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το 2009 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Volkswagen Amarok και μέχρι σήμερα το δημοφιλές μοντέλο έχει πουλήσει περισσότερες από 455.000 μονάδες καθιστώντας το ως ένα ιδιαίτερα δημοφιλές pick-up. Έξι χρόνια αργότερα η εταιρεία προχωράει σε facelift του μοντέλου, τόσο τεχνικά όσο και εμφανισιακά, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στον νέο ισχυρό 3λιτρο κινητήρα του με απόδοση 163, 204 και 224 ίππων. Παράλληλα, νέα αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης, σημαντικές προσθήκες στον εξοπλισμό άνεσης, σε συνεργασία με το 8άρι μηχανικό κιβώτιο, ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ήδη καλή εικόνα του στην αγορά. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Amarok με το νέο κινητήρα σε αυτοκινητόδρομο και σε off road διαδρομή όπου απέδειξε το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.

Σπορ εμφάνιση

Το μοντέλο διατηρεί ένα μεγάλο μέρος της ιδιαίτερης εμφάνισής του, με τις περισσότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο μπροστινό του, ελκυστικό, τμήμα. Μια πιο φρέσκια μάσκα, με νέα φώτα καθαρότερου κρυστάλλου bi-xenon και τετραγωνοποιημένους προβολείς, νέο προφυλακτήρα και γρίλια, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Amarok. Το όχημα αποκτά πιο σπορτίφ χαρακτήρα με τις 20άρες ζάντες και είναι διαθέσιμο σε δώδεκα επιλογές νέων χρωμάτων. Η σχεδίαση του αμαξώματος βασίζεται σε έντονες κάθετες και οριζόντιες γραμμές, στοιχείο που ενισχύει το δυναμισμό του, με συνολικό μήκος 5,25 μέτρα και πλάτος 2,23 μέτρα με τους καθρέφτες.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Την πρώτη του εμφάνιση κάνει το εκσυγχρονισμένο και πιο μοντέρνο σχεδιαστικά εσωτερικό του Amarok, βασισμένο στη γερμανική φιλοσοφία για πολυτέλεια και άνεση. Το άνοιγμα των θυρών είναι μεγάλο προκειμένου να διευκολύνεται η πρόσβαση στο εσωτερικό ενώ χαρακτηριστική είναι και η ύπαρξη χειρολαβών στις εμπρός και μεσαίες κολώνες για το σκοπό αυτό.

Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι η κεντρική κονσόλα στην οποία θα ήταν προτιμότερη η χρήση πιο μαλακού πλαστικού αλλά σε κάθε περίπτωση τα υλικά είναι ποιοτικά και προσεγμένα στην υφή. Δείχνουν ικανά να αντέξουν στις κακουχίες και σε δύσκολη εκτός δρόμου χρήση χωρίς τριγμούς. Στο μέσον του ταμπλό βρίσκεται μικρός αποθηκευτικός χώρος κατάλληλος για χαρτιά, κλειδιά, κινητό, πορτοφόλι. Στην αριστερή του πλευρά είναι ενσωματωμένη μια πρίζα 12Volt για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών. Ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστεί, ενώ από τα χειριστήρια του δερμάτινου τιμονιού ο οδηγός ελέγχει το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και τις ενδείξεις στην οθόνη του πίνακα οργάνων που είναι έγχρωμη και τρισδιάστατη. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο στον προαιρετικό του εξοπλισμό έχει διάφορα χαρακτηριστικά, όπως το App Connect, Guide&Inform και Car Net, ενώ ο χειρισμός του γίνεται και με φωνητικές εντολές. Αναλόγως το μοντέλο, υπάρχει μια επιλογή από δύο ραδιόφωνα και ένα σύστημα πλοήγησης, ακόμη και έξι ηχεία απόδοσης 20 watt, υποδοχή κάρτας SD, USB, Αux in και Bluetooth. Το κλίμα είναι διαθέσιμο ως στάνταρ επιλογή στην έκδοση Highline και Aventura. Δυο ποτηροθήκες βρίσκονται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ το υποβραχιόνιο είναι βαθύ για την αποθήκευση διαφόρων αντικειμένων και σε βολική θέση. Στις θήκες των μπροστινών θυρών μπορούν να αποθηκευτούν μπουκάλια 1.5 λίτρου ενώ στις πίσω 1 λίτρου. Επιπλέον χώρος για αντικείμενα βρίσκεται κάτω από το μπροστινό κάθισμα.__ Στο ίδιο μοτίβο, μοντέρνα εμφάνιση έχουν τα πεντάλ, γκάζιφρένο, από ανοξείδωτο χάλυβα. O λεβιές ταχυτήτων, η off road λειτουργία και η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της τετρακίνησης βρίσκονται στο ίδιο σημείο με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε πως στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 8 σχέσεων, η σειριακή εναλλαγή των σχέσεων γίνεται από το τιμόνι. Οι ανέσεις του σαλονιού, των μπροστά και πίσω επιβατών, τους κάνουν να ξεχάσουν ότι βρίσκονται σε ένα pick-up, με την κομψή αισθητική να χαρακτηρίζει το Amarok. Στα πίσω δερμάτινα καθίσματα βολεύονται με άνεση τρία άτομα με αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους, με τα δυο εξωτερικά να έχουν σημεία αγκίστρωσης για τα παιδικά καθίσματα. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της καμπίνας που ξεχωρίζουν και πρόκειται να ενθουσιάσουν τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι τα νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα καθίσματα Ergo Comfort, με δυνατότητα ρύθμισης 14 σημείων. Τα καθίσματα προσφέρουν μεγάλο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβαινόντων και είναι σε θέση να διαμορφωθούν πλήρως αναλόγως του σωματότυπου. Είναι διαθέσιμα με δερμάτινη επένδυση από nappa και είναι θερμαινόμενα ενώ τα ειδικά υφασμάτινα πατάκια φέρουν το όνομα του μοντέλου. Ο στόχος της VW να προσφέρει επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, εφάμιλλα με αυτά των επιβατικών της εταιρείας, έχει επιτευχθεί με το παραπάνω στο Amarok.

Κινητήρας

Στη γκάμα του νέου Amarok προστέθηκε ο V6 3λιτρος κινητήρας TDI ο οποίος είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις, αντικαθιστώντας τον 2λιτρο biturbodiesel των 180 ίππων. Πιο αναλυτικά ο Euro 6 κινητήρας αποδίδει 163, 204 και 224 ίππους, με τη μέγιστη ροπή των 450, 500 και 550 Nm να είναι διαθέσιμη σε χαμηλό εύρος στροφών από τις 1.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας των 224 ίππων επιταχύνει το pick up σε 7,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ. Επίσης, η κατανάλωση των οχημάτων με τη συγκεκριμένη ιπποδύναμη είναι 7,6 λίτρα ανά 100 χλμ. στον κύκλο δοκιμών NEDC, εκπέμποντας 199 γρ/χλμ CO2. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με την κίνηση να στέλνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4MOTION με Torsen διαφορικό. Η πρώτη ταχύτητα έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για χρήση εκτός δρόμου και κατά τη ρυμούλκηση ενώ η όγδοη ταχύτητα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει χαμηλότερες στροφές ο κινητήρας, λιγότερο θόρυβο και να επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου. Με την αυτόματη μετάδοση και μόνιμη τετρακίνηση, το Amarok γίνεται κατάλληλο για ανώμαλο και δύσκολο έδαφος. Η εξοικονόμηση καυσίμου επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση της τεχνολογίας BlueMotion η οποία είναι στάνταρ και είναι αποτέλεσμα της έξυπνης διαχείρισης του κινητήρα, της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής σχεδίασης, των ελαστικών με βέλτιστη αντίσταση κύλισης και των μακρύτερων σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, όλα τα μοντέλα BlueMotion διαθέτουν σύστημα StartStop. Ο κινητήρας με γωνία κυλίνδρων 90 μοιρών χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Audi A 6 και Α7 το 2014. Χάρη σε ένα νέο VTG υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα βελτιστοποιημένης ροής και ρυθμιζόμενα πτερύγια με λιγότερη ενέργεια, ο κινητήρας επιτυγχάνει ομαλή ανταπόκριση κάτω από όλες τις συνθήκες φορτίου και σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα.

Σε συνδυασμό με το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα ψεκασμού common rail και την ειδική διαδικασία καύσης, ο εξακύλινδρος κινητήρας πληροί τα ισχύοντα όρια εκπομπών και την ακουστική άνεση και αθόρυβη λειτουργία, όπως σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της ειδικής διαδικασίας λείανσης της διαμέτρου του κυλίνδρου και ένα πρόσφατα αναπτυγμένο πακέτο δαχτυλιδιών εμβόλου με λιγότερη αεροδυναμική πίεση, οι απώλειες τριβής μέσα στον κινητήρα μειώνονται κατά περίπου 10%. Ένα βελτιστοποιημένο σύστημα ψύξης με δύο χωριστά κυκλώματα και λεπτότερα τοιχώματα επιτρέπει μία βραχύτερη φάση προθέρμανσης, η οποία με τη σειρά της εξοικονομεί καύσιμα.

Συστήματα ασφαλείας

Πλούσιο είναι και σε συστήματα ασφαλείας το νέο Amarok για την καλύτερη προστασία των επιβατών οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους, εκτός από τον αερόσακο οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και θώρακα. Επιπρόσθετα, την πρώτη εμφάνιση του στο pick-up κάνει το Post Collision Braking, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μετά από σύγκρουση μειώνοντας την ταχύτητα του οχήματος και αποτρέποντας ενδεχόμενη δεύτερη σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η πιθανότητα ενός δεύτερου ατυχήματος ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να αναλάβει ανά πάσα στιγμή και πάλι τον έλεγχο. Το τιμόνι έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να απορροφά την ενέργεια μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού του οδηγού. Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης Servotronic εγκαθίσταται στο νέο Amarok με κύρια χαρακτηριστικά την άνετη και εύκολη διεύθυνση στη στάθμευση και την ασφαλή αίσθηση του δρόμου με αυξημένη ταχύτητα. Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί ο μετρητής πίεσης ελαστικών, ο οποίος μέσω μιας βαλβίδας παρακολουθεί το κάθε λάστιχο ξεχωριστά, ενημερώνοντας τον οδηγό, ηχητικά και οπτικά στο ταμπλό των οργάνων, αν κάποιο έχει μικρότερη πίεση. Έτσι, εξασφαλίζεται η μέγιστη ασφάλεια παρατείνοντας παράλληλα τη διάρκεια ζωής και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης τρέιλερ είναι μια υπολειτουργία του ESC αναγνωρίζοντας οποιαδήποτε αστάθεια που δημιουργείται, επεμβαίνοντας αποτελεσματικά στα φρένα κάθε τροχού ενώ παράλληλα η ισχύς εξόδου μειώνεται. Τα συστήματα συγκράτησης σε ανωφέρειες και κατωφέρειες (Hill Hold ControlHill Descent Control) επιτρέπουν στο Amarok να αντιμετωπίσει ακραίες κλίσεις με ασφάλεια και ευκολία. Η νέα προαιρετική προστασία αμαξώματος εξασφαλίζει ότι εάν το εμπρόσθιο μέρος του οχήματος αγγίζει το έδαφος, αυτό απλώς ολισθαίνει πάνω από το εμπόδιο, χωρίς να προκληθεί κάποια ζημιά.

Συστήματα μετάδοσης κίνησης

Ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα, υπάρχουν τρεις διαφορετικές παραλλαγές του συστήματος μετάδοσης κίνησης, με την παραδοσιακή κίνηση στους πίσω τροχούς, τη 4MOTION με κίνηση στους πίσω τροχούς και προαιρετικά επιλογή και στον εμπρός άξονα σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τη 4MOTION με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς και διαφορικό Torsen με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Και οι τρεις παραλλαγές έχουν ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (EDL), ένα σύστημα που λειτουργεί σε συνεργασία με το ABS, το οποίο μειώνει τη ροπή στον τροχό που ολισθαίνει και τη μεταβιβάζει σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Τέλος, ως επιλογή η Volkswagen, για απαιτητική χρήση εκτός δρόμου, προσφέρει και μηχανικό μπλοκέ στον πίσω άξονα.

Καρότσα

Όπως στην καρότσα του προηγούμενου μοντέλου έτσι και σε αυτήν του καινούργιου μπορεί να μεταφερθεί μια παλέτα, έχοντας αρκετό ωφέλιμο πλάτος ανάμεσα στους θόλους των τροχών, ενώ ανάλογα με την έκδοση μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο πάνω από έναν τόνο. Η καρότσα στις εκδόσεις με διπλή καμπίνα, έχει μήκος 1.62 μέτρα με διαθέσιμο χώρο 2,52 τετραγωνικών μέτρων. Επίσης, ορισμένες εκδόσεις του Amarok θα είναι σε θέση να έλκουν φορτία μέχρι 3.5 τόνους. Η εργοστασιακή της κατασκευή περιλαμβάνει τέσσερα άγκιστρα συγκράτησης φορτίου ενώ είναι διαθέσιμη ως επιλογή και με έξι. Το πάτωμα είναι αντιολισθητικό, απορροφώντας παράλληλα χτυπήματα και θορύβους ενώ η προαιρετική επίστρωση Durabed προστατεύει από γρατζουνιές και εξασφαλίζει έναν υψηλότερο συντελεστή τριβής για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων. Στην αριστερή πλευρά της καρότσας διατίθεται 12volt πρίζα για την εξωτερική χρήση της.

Υπάρχουν δυο διαφορετικοί τύποι αναρτήσεων για τον πίσω άξονα, όπου η έκδοση 4Χ2 και οι παραλλαγές 4MOTION έχουν 2+1 τραπεζοειδή φύλλα σούστας ενώ το Amarok με την heavy duty, με μικτό βάρος έως 3.080 κιλά, έχει 3+2 τραπεζοειδή φύλλα σούστας, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης ενώ προστατεύει κατά τη φόρτωση τα διάφορα επιμέρους συστήματα.

Park Distance Control

Η οπισθοπορεία πλέον γίνεται με μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη στη νέα κάμερα η οποία είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος της πόρτας και εμφανίζει όλη την περιοχή στην κεντρική οθόνη. Η ενεργοποίησής της γίνεται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν ενώ στο μόνιτορ εμφανίζεται μια πράσινη γραμμή δείχνοντας την πορεία του οχήματος και μια κόκκινη όταν το όχημα πλησιάσει αρκετά κοντά κάποιο άλλο.

Ικανότητα αναρρίχησης

Αυξημένη παρουσιάζεται η γωνία προσέγγισης, στις 29 μοίρες, η αποχώρησης στις 24 μοίρες, η ράμπας στις 23 μοίρες ενώ η ικανότητα αναρρίχησης είναι στις 45 μοίρες. Τέλος, μπορεί να περάσει από βύθισμα με το ύψος του νερού να είναι μισό μέτρο.

Κίνηση στο δρόμο

Το οδηγικό κομμάτι του Amarok Aventura στην περιοχή του Μονάχου περιελάμβανε δυο στάδια, στο πρώτο μήκους 72 χιλιομέτρων κινηθήκαμε σε επαρχιακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο με την έκδοση με τους 224 ίππους και στο δεύτερο μια δύσκολη off road διαδρομή με το αυτοκίνητο των 204 ίππων. Έχοντας στη διάθεσή μας το ισχυρότερο Amarok μπήκαμε αρκετές φορές στον πειρασμό να σανιδώσουμε το γκάζι και να σημειώσουμε καταιγιστικές ρεπρίζ. Το pick up καταφέρνει σε ελάχιστο χρόνο να μαζέψει πολλά χιλιόμετρα ενώ εντυπωσιακή είναι η ικανότητά του να διατηρεί συνεχώς υψηλή ταχύτητα. Τόσο η εκκίνηση όσο και οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες στο εσωτερικό και γίνονται χωρίς σκορτσαρίσματα. Εφόσον ο οδηγός ασκεί μέτρια πίεση στο πεντάλ του γκαζιού οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 1.450 σ.α.λ ενώ εάν ασκήσει μεγαλύτερη πίεση γίνονται στις 2.000 σ.α.λ. Το οχτάρι κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα και επιλέγει συνεχώς την ιδανική σχέση. Το ίδιο ικανοποιητική είναι και η λειτουργία στα κατεβάσματα με το κιβώτιο να κατεβάζει δυο ή και τρεις σχέσεις. Επίσης, ευχάριστη εντύπωση προκαλεί το ελαφρύ τιμόνι με την γρήγορη επαναφορά του ακόμη και στη χωμάτινη διαδρομή. Το νέο σύστημα πέδησης κρίνεται αποτελεσματικό και απαιτείται μικρότερη πίεση σε αυτό από τον οδηγό.

Off road Animal

Αυτή τη φορά οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας δεν έπρεπε να αναζητήσουν μια ορεινή διαδρομή για να δούμε τις απίστευτες εκτός δρόμου ικανότητες του οχήματος. Αντίθετα, σε μια ειδική πίστα έγινε η καλύτερη προσομοίωση των δυσκολότερων συνθηκών που πρόκειται να αντιμετωπίσει ο οδηγός του Amarok, με ανηφόρες και κατηφόρες με μεγάλη κλίση, κίνηση σε δρόμους με χαλίκια, λακκούβες και δύσκολα περάσματα. Σε συνδυασμό με το οχτάρι αυτόματο κιβώτιο και μονίμως ενεργοποιημένη την off road λειτουργία η εκτός δρόμου οδήγηση διευκολύνεται ακόμη περισσότερο. Ακόμη και σε σαθρό τερέν το όχημα περνάει με ευκολία χωρίς να σπινιάρουν οι τροχοί.

Το κιβώτιο είναι πραγματικά αλάνθαστο και σαφώς πιο γρήγορο από τις επιλογές του οδηγού σε ένα χειροκίνητο. Σε απότομες κατηφόρες με χαλίκι αρκεί ο οδηγός να επιλέξει την off road λειτουργία και να πάρει το πόδι του από το φρένο για να κατέβει το όχημα σε σύνθηκες έρπυσης με ελάχιστα χιλιόμετρα (σύστημα hill descent control). Το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης τόσο στο εμπρός όσο και στον πίσω άξονα, δημιουργούν ένα σύνολο εξαιρετικά άκαμπτο και παράλληλα ιδιαίτερα ανθεκτικό στις κακουχίες. Τέλος, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η διαδρομή της ανάρτησης θα εκτιμηθούν ιδιαιτέρως από κτηνοτρόφους και κυνηγούς οι οποίοι οδηγούν συνεχώς σε ορεινές διαδρομές.

Στο δια ταύτα το τελικό αποτέλεσμα του νέου Amarok καταφέρνει να είναι κορυφαίο σε αποτελεσματικότητα και στην πραγματική χρήση. Συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, με τη γοητευτική του φινέτσα και τη μοντέρνα τεχνολογία.

Στο ίδιο τεύχος #339

PreviousNext