Στη χώρα κυκλοφορούν 1,5 εκ. φορτηγά και σε αυτά περιλαμβάνονται τα pick up, τα ελαφρά, μεσαία και βαριά οχήματα. Κυριαρχούν τα 2αξονικά μονά φορτηγά από 6 μέχρι 18 τόνους και ακολουθούν τα 3αξονικά συρόμενα. Αντίθετα, το ποσοστό των τρακτόρων για επικαθήμενα είναι πολύ μικρό καθώς δεν υπάρχουν ούτε διεθνείς μεταφορές, ούτε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, παρά το γεγονός ότι η χώρα είναι γεωγραφικά αρκετά εκτεταμένη – τέσσερις φορές σαν την Ελλάδα.

Ωστόσο, οι μεταφορές αφορούν κυρίως ντόπια προϊόντα ή πρώτες ύλες που διακινούνται από την ύπαιθρο προς τα αστικά κέντρα ή από αυτά προς το μεγάλο λιμάνι της Μπανγκόκ, πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, με σκοπό την εξαγωγή.

Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η χώρα παράγει ρύζι, καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο και καρύδες. Σημαντικό επίσης εξαγώγιμο προϊόν είναι το κόμμι που αποτελεί την πρώτη ύλη των ελαστικών.

Αρκετά ανεπτυγμένη είναι και η βιομηχανία παραγωγής εξαρτημάτων υπολογιστών, ολοκληρωμένων ηλεκτρολογικών κυκλωμάτων, ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ συνυπάρχουν και εκατοντάδες μονάδες συναρμολόγησης βιομηχανικών προϊόντων τα περισσότερα των οποίων εξάγονται.

Φυσικό Αέριο

Στο εσωτερικό της χώρας κυριαρχούν οι οδικές μεταφορές με τα φορτηγά να αναλαμβάνουν το σύνολο σχεδόν του μεταφορικού έργου καθιστώντας το επάγγελμα του μεταφορέα αρκετά προσοδοφόρο. Το πιο διαδεδομένο καύσιμο είναι το φυσικό αέριο με το οποίο κινούνται τα περισσότερα φορτηγά. Πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν παντού, σε όλη τη χώρα. Ο στόλος των φορτηγών στην Ταϊλάνδη δίνει δουλειά και σε όλα τα συναφή επαγγέλματα, όπως συνεργεία, καταστήματα ανταλλακτικών, λιπαντικών κ.α.

Ωστόσο, το επάγγελμα του οδηγού είναι ιδιαίτερα κουραστικό εξαιτίας των κυκλοφοριακών συνθηκών που επικρατούν στους δρόμους. Ανάμεσα στα φορτηγά και στα λεωφορεία κινούνται χιλιάδες μηχανάκια, ποδήλατα και τρίκυκλα, και όλα μαζί σε ένα μόνο δρόμο ή σε μια λωρίδα κυκλοφορίας δημιουργώντας συχνά χαοτικές καταστάσεις. Δεν μπορούμε να εκφέρουμε γνώμη για τη νομοθεσία που ρυθμίζει τη λειτουργία των φορτηγών, γιατί δεν τη γνωρίζουμε, όμως η εικόνα δείχνει μεγάλη ελαστικότητα, τουλάχιστον όσο αφορά στα βάρη των οχημάτων και στην κατάστασή τους από τεχνικής πλευράς.

Να σημειώσουμε τέλος, ότι η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται από την αριστερή πλευρά με τα αυτοκίνητα να έχουν το τιμόνι δεξιά, αντίθετα δηλαδή με την Ευρώπη.