Αυτό που ουσιαστικά είχαμε προαναγγείλει από τις σελίδες του περιοδικού, ανακοίνωσε η Volvo Trucks, τη χρήση δηλαδή, συστήματος ψεκασμού common rail στους 13λιτρους κινητήρες της.
Μαζί με σειρά άλλων βελτιώσεων στη γραμμή μετάδοσης κίνησης καθώς και στο αμάξωμα της καμπίνας, ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πως αναμένει σημαντικά οφέλη, όχι μόνο στην αύξηση της αποδοτικότητας αλλά και στην αποκαλούμενη οδηγισιμότητα των οχημάτων της. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ανάπτυξης προϊόντος για τη γραμμή μετάδοσης κίνησης Mats Franzen, ≪οι πελάτες της εταιρείας αναζητούν όχι μόνο μείωση της κατανάλωσης, αλλά και τη δυνατότητα κίνησης σε υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, και αυτό προσφέρει η Volvo Trucks≫.
Μείωση της κατανάλωσης
Οι βελτιώσεις λοιπόν, έχουν να κάνουν με τα εξής στοιχεία: τοποθέτηση συστήματος ψεκασμού common rail σε όλες τις εκδόσεις ισχύος του Euro 6 D13 κινητήρα, αναβάθμιση λογισμικού και ηλεκτρονικών της μονάδας ελέγχου, μείωση βάρους, μειωμένες τριβές εσωτερικά με νέα πιστόνια και στροφαλοφόρο άξονα, αναβαθμισμένη τουρμπίνα για τον D13 των 500 και 540 hp, και βελτιωμένη (αυξημένη) σχέση συμπίεσης για τους D13 420 και 460. Αναφορικά με το επίπεδο της μείωσης της κατανάλωσης, αυτό εξαρτάται από τη μεταφορική χρήση του κάθε Volvo. Ένα FH με τον 13λιτρο με τις βελτιώσεις που προαναφέραμε το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στη διεθνομεταφορά, μπορεί να εξοικονομεί έως και 3% σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Για εφαρμογές με μικτά βάρη άνω των 40 τόνων, η οικονομία σε καύσιμο μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη ειδικά, αν ο νέος Euro 6 13λιτρος συνδυαστεί με το επίσης νέο IShift κιβώτιο(αυτό με το ≪σούπερ αργό≫) και το συζυγή (κινητήριο) άξονα με δυνατότητα ανύψωσης (Tandem Axle Lift). Οι νέοι κινητήρες διατίθενται στην αγορά σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη, ως προς την αεροδυναμική, καμπίνα του Volvo FH. Συγκεκριμένα, το σπόιλερ κάτω από τον προφυλακτήρα έχει ανασχεδιαστεί, ενώ θόλοι τροχών, λασπωτήρες και ≪φρύδια≫ των φτερών είναι καινούργια για καλύτερη διαχείριση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.