Τροχοί & TIR

Σιδερένιος Ιππότης της Volvo: 2.400Ηp - 6.000 Νm

Η Volvo Trucks ετοίμασε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς τράκτορες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το φοβερό και τρομερό Iron Knight (Σιδερένιος Ιππότης) είναι μια ονειρική δημιουργία για κάθε φίλο του
Σάββατο 01/10/2016 - 17:51
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Volvo Trucks ετοίμασε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς τράκτορες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το φοβερό και τρομερό Iron Knight (Σιδερένιος Ιππότης) είναι μια ονειρική δημιουργία για κάθε φίλο του φορτηγού, που αν και χρησιμοποιεί εξωτικά υλικά σε κάθε του εξάρτημα και επιφάνεια, προκειμένου να πετύχει νέα ρεκόρ ταχύτητας, δίνει και μία πρόγευση της τεχνολογικής κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει ο κατασκευαστής. Η γραμμή μετάδοσης κίνησης βασίζεται στην ίδια που διαθέτει το Volvo FH παραγωγής, αλλά ο κινητήρας έχει ενισχυθεί στα όριά του –είναι «τσιτωμένος» όσο δεν παίρνει, προκειμένου να αποδώσει τη μέγιστη δυνατή ισχύ.

Ο κινητήρας στο φορτηγό που επιχειρεί να διαλύσει τα ρεκόρ είναι μεν ένας D13, αλλά εδώ σταματούν και οι ομοιότητες με ένα νορρμάλ FH: τοποθετημένος στο κέντρο και με σημαντικές μετατροπές, με υγρόψυκτο intercooler και τέσσερις στροβιλοσυμπιεστές, αποδίδει 2400 ίππους και 6000(!) Nm ροπής. Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα έχουν περιοριστεί –αν δεν έχουν πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων- και το λογισμικό έχει επαναπρογραμματιστεί.

Όλα αυτά έχουν ως στόχο την καλύτερη δυνατή επικοινωνία του ιδιαίτερα βελτιωμένου κινητήρα με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι ένα I-Shift διπλού συμπλέκτη, το ίδιο μοντέλο που τοποθετείται στα μοντέλα μαζικής παραγωγής Volvo FH. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως, μόνη μετατροπή στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ο ενισχυμένος συμπλέκτης του ο οποίος είναι απαραίτητος προκειμένου να διαχειρίζεται την αβυσσαλέα ροπή.

Φόρος τιμής στα Volvo FH

Το Iron Knight αποτελεί έναν ιδιαίτερα εμπνευσμένο, σχεδιαστικά, φόρο τιμής στο Volvo FH. Η τεχνολογία και ο σχεδιασμός του αλληλοσυμπληρώνονται και η κάθε λεπτομέρεια του οχήματος, από τη γρίλια μέχρι τα πλευρικά μασπιέ, εξυπηρετεί ένα ορισμένο σκοπό. «Η καμπίνα είναι από φάιμπεργκλας και είναι σχεδιασμένη να περιορίζει την αεροδυναμική αντίσταση στο ελάχιστο δυνατό. Τα πλευρικά μασπιέ δίνουν ένα εντυπωσιακό παράστημα στο φορτηγό, με τα μεγάλα στόμια εισαγωγής αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Ο ελκυστικός και δυναμικός σχεδιασμός του Iron Knight είναι εμπνευσμένος από το σημερινό Volvo FH. Δεν έχετε παρά να κοιτάξετε το όχημα για να συνειδητοποιήσετε ότι πρόκειται για ένα γρήγορο φορτηγό. Ακόμα και ακίνητο, δίνει την εντύπωση της κίνησης» λέει ο Nigel Atterbury, Senior Designer της Volvo Trucks.

Με μέση ταχύτητα 169 χλμ/ώρα και χρόνο 21,29 δευτερολέπτων, το Iron Knight νε οδηγό τον Boije Ovebrink κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στα 1000 μέτρα από στάση. Κατέρριψε επίσης το αντίστοιχο ρεκόρ για την απόσταση των 500 μέτρων, με ταχύτητα 131,29 χλμ/ώρα και σε 13,71 δευτερόλεπτα. Το εγχείρημα έγινε σε κλειστή πίστα δοκιμών στη βόρεια Σουηδία και έχει αναγνωριστεί από τη FIA, τη διεθνή ένωση αγώνων αυτοκινήτου.

Στο ίδιο τεύχος #342

PreviousNext