Με τις καλύτερες κριτικές των ειδικών και με τα θετικά σχόλια των ανθρώπων του τουρισμού, το μοντέλο MARATON της TEMSA ξεκίνησε τις πωλήσεις του στην Ευρώπη και ήδη διαγράφει μια σταθερά ανοδική πορεία, αντάξια θα λέγαμε των πλεονεκτημάτων που προσφέρει, τα οποία εκτιμήθηκαν από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του.

Πραγματικό HDH, στα 3,90 μέτρα με πολυτελέστατη καμπίνα 50 θέσεων (+1+1), σύγχρονο εξοπλισμό, υψηλά επίπεδα ασφαλείας, χαλύβδινο πλαίσιο, οικονομικός κινητήρας DAF Euro 6 και μπαγκαζιέρα 13 λιτ. είναι επιγραμματικά τα βασικά σημεία υπεροχής του MARATON. Το συναντήσαμε στην αντιπροσωπεία Ergotrak του ομίλου Σφακιανάκη στη Μαγούλα όπου είχαμε την ευκαιρία να καταγράψουμε και να σας μεταφέρουμε τα χαρακτηριστικά του. Και θα ξεκινήσουμε από τα βασικότερα που είναι η γραμμή κίνησης καθόλα ευρωπαϊκή, όπως: Κινητήρας DAF MX-11, 11 λίτρων Euro 6, 435 HP στις 1.700 σαλ και ροπή 2.100 Nm μεταξύ 1.000 και 1.450 σαλ.

Το σασμάν είναι το δοκιμασμένο 6άρι μηχανικής λειτουργίας της ZF με ενσωματωμένο ριτάρντερ (Intarder). Της ZF είναι και ο κινητήριος άξονας, οι αναρτήσεις ενώ το σύνολο σχεδόν των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι γνωστών επίσης Eυρωπαίων κατασκευαστών. Αλλά και τον εξοπλισμό στο εσωτερικό του οχήματος παρατηρούμε ότι τον υπογράφουν μεγάλα ονόματα όπως Gramer για το κάθισμα του οδηγού, Inova Agile για τα καθίσματα των επιβατών, Spheros για το A/C, Zenec για τα multimedia κ.α.

Εξοπλισμός ασφαλείας

Υψηλής τεχνολογίας και πλουσιότατο είναι το επίπεδο εξοπλισμού που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης EBS με ESC (ESP), ABS και ASR, τον αυτόματο πιλότο με προσαρμογή ταχύτητας σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα (Adaptive Cruise Control), επιβραδυντή ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων (Intarder), μηχανόφρενο (κλαπέτο), έλεγχο επιβραδυντή με το πεντάλ του φρένου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LDWS), προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS), σύστημα start-stop στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρας παρκαρίσματος πίσω και βομβητής οπισθοπορείας.

Οι καθρέφτες του είναι ηλεκτρικοί και παρέχουν, διευρυμένη, επαρκή ορατότητα, ενώ κατά την οπισθοπορεία λειτουργεί κάμερα με μεταφορά της εικόνας σε οθόνη κοντά στον οδηγό.

Άνεση, ανάπαυση για τον οδηγό

Είτε είναι μικρές είτε μεγάλες οι αποστάσεις που διανύει το MARATON, η TEMSA έχει φροντίσει να κάνει ευκολότερη, πιο άνετη και ξεκούραστη τη δουλειά του οδηγού. Του παρέχει:

Κάθισμα οδηγού GRAMMER 90.6 με δόνηση, ζώνη ασφαλείας 3 σημείων, δεξιό και αριστερό υποβραχιόνιο, ηλεκτρικό παράθυρο οδηγού με διπλό τζάμι, καθώς και μια άνετη κουκέτα με φαρδύ στρώμα και εύκολη πρόσβαση εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά από το πλάι της πίσω πόρτας. Εντός της κουκέτας λειτουργεί και τηλέφωνο εσωτερικής επικοινωνίας.

Πολυτέλεια για τους επιβάτες

Πολυτελείς επενδύσεις, ποιοτικά υλικά, αναπαυτικά ανακλινόμενα καθίσματα, ρυθμιζόμενος φωτισμός καμπίνας, σύγχρονο σύστημα multimedia, συνυπάρχουν και συνθέτουν ένα όμορφο περιβάλλον που κάνει πιο ευχάριστο το ταξίδι του επιβάτη.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες απολαμβάνουν τα καθίσματα Inova Agile 4540 με μηχανισμό ανάκλισης, ανακλινόμενο υποβραχιόνιο στην πλευρά του διαδρόμου, μηχανισμό πλαϊνής ολίσθησης (για μεγαλύτερη απόσταση από το διπλανό επιβάτη), πολυτελή υφασμάτινη ταπετσαρία καθίσματος με soft touch και επένδυση καθισμάτων πλευρικά TOP F – δέρμα σε ύφασμα, δερμάτινα προσκέφαλα, ζώνη ασφαλείας 2 σημείων, δίχτυ και τραπεζάκι, καθώς και χειρολαβή στην πλευρά του παραθύρου και του διαδρόμου. Την ψυχαγωγία τους αναλαμβάνει το σύστημα multimedia στον εξοπλισμό του οποίου περιλαμβάνονται και δύο μόνιτορ των 19 ιντσών.

Υψηλής αισθητικής με εντυπωσιακούς χρωματισμούς νύχτας είναι και τα κανάλια των ελαφρών αποσκευών (καπελιέρες) με ενσωματωμένο και κομψά σχεδιασμένο το πάνελ των ατομικών ρυθμίσεων (ήχου, φωτός, θέρμανσης κ.λ.π.). Τόσο οι επενδύσεις των καναλιών, όσο και εκείνες της οροφής είναι από καθαριζόμενο ύφασμα, όπως βέβαια και τα κουρτινάκια των παραθύρων. Τη ζεστή ατμόσφαιρα συμπληρώνουν οι πλαϊνές επενδύσεις όπως και η μοκέτα στο διάδρομο, στο χώρο κάτω από τα καθίσματα καθώς και στο κόκπιτ του οδηγού. Τα καλαθάκια απορριμμάτων σε κάθε δεύτερη σειρά της αριστερής πλευράς, το αντιολισθητικό ταπέτο στα σκαλιά είναι θα λέγαμε, οι λεπτομέρειες που όμως δεν περνούν απαρατήρητες από τον επιβάτη.

Από την πλευρά του, ο συνοδηγός/ξεναγός έχει στη διάθεσή του – φυσικά το μικρόφωνό του – ένα ψυγείο στο ταμπλό και το ψυγείο/κουζίνα – θερμαντήρα νερού τύπου starcool 60 lt (στη μεσαία πόρτα). Το κάθισμά του, είναι χωρίς ανάκλιση, λόγω της θέσης του.

Αμάξωμα

Η κατασκευή του αμαξώματος έγινε με τη χρήση χαλύβδινων πλαϊνών πάνελ. Το μπροστινό και το πίσω τμήμα είναι από σκληρό υλικό τύπου FRP. Φέρει στην οροφή δύο καταπακτές ηλεκτρικής λειτουργίας, διαθέτει σύστημα επιγονάτισης (body kneeling) δυνατότητα αυξομείωσης του ύψους και ηλεκτρονική αεροανάρτηση. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται μια ισχυρή μονάδα A/C οροφής 39Kw μάρκας Spheros και τύπου COMPC δηλαδή με δυνατότητα θέρμανσης.

Της ίδιας μάρκας είναι και ο προθερμαντήρας ισχύος 32Kw τύπου Thermo E320. Να προσθέσουμε επίσης τον αποπαχνωτή ανεμοθώρακα, την εισαγωγή φρέσκου αέρα από τον κλιματισμό, τον χρονομετρητή για κλιματισμό και προθερμαντήρα, το χρονοδιακόπτη για τον προθερμαντήρα και, ακόμη τη θέρμανση με convector και επιπρόσθετα στην περιοχή της εμπρόσθιας πόρτας (8 Kw).

Η δεξαμενή του καυσίμου είναι 583 λίτρων με αντικλεπτικό φίλτρο και στόμιο επαναπλήρωσης δεξιά και αριστερά, τα ελαστικά είναι BRIDGESTONE 295/80 R22,5 και οι ζάντες αλουμινίου 7x SPEEDLONE 9,00x22,5. Τα φωτιστικά του περιλαμβάνουν φώτα ομίχλης εμπρός, φώτα ημέρας (LED) και προβολείς XENON.

Και η λίστα του εξοπλισμού του αμαξώματος θα μπορούσε να κλείσει ως εξής: Μπαταρίες 2x12V 225Ah, εναλλάκτες 2x150A, προειδοποίηση για πίεση ελαστικών, προειδοποίηση για χαμηλή τάση, προειδοποίηση για ανοιχτή θυρίδα κινητήρα, διαχωριστής κυκλωμάτων στη μπαταρία, αισθητήρας προβολέων και βροχής, σύστημα start-stop στον χώρο του κινητήρα, 12V πρίζα, αριστερά του οδηγού, ψηφιακό ρολόι και θερμόμετρο, ηλεκτρική κόρνα, αεροτενόρος, εξωτερική σύνδεση για αέρα, πίσω, εξωτερική σύνδεση για αέρα, εμπρός, προστασία στο κάτω τμήμα του κινητήρα.