Τροχοί & TIR

39ο Ράλλυ Ντακάρ: Οι νικητές και οι καλύτερες φάσεις

Με τη συμμετοχή 38 φορτηγών ολοκληρώθηκε το σκληροτράχηλο φετινό 39ο ράλλυ Ντακάρ που ανέδειξε για μια ακόμη φορά νικητή τη μάρκα ΚΑΜΑΖ. Τα ΚΑΜΑΖ κατέκτησαν την πρώτη και τη δεύτερη θέση, ενώ στην τ
από Richard Kienberger | Τετάρτη 01/02/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με τη συμμετοχή 38 φορτηγών ολοκληρώθηκε το σκληροτράχηλο φετινό 39ο ράλλυ Ντακάρ που ανέδειξε για μια ακόμη φορά νικητή τη μάρκα ΚΑΜΑΖ. Τα ΚΑΜΑΖ κατέκτησαν την πρώτη και τη δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη βρέθηκε το ιταλικό IVECO, επιβεβαιώνοντας και πάλι την αξία του.

Το μεγάλο ράλλυ των απρόοπτων και των ανατροπών ξεκίνησε στις 2 Ιανουαρίου από το Asuncion της Παραγουάης με 318 αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες για να τερματίσουν 220 από αυτά μετά από 6 ημέρες έχοντας διασχίσει τρεις χώρες (Παραγουάη, Βολιβία, Αργεντινή) μέσα από στέπες, ερήμους, δάση και οροπέδια με υψόμετρο μέχρι 3.000 μέτρα.

Για τα πληρώματα, το Dakar είναι πρόκληση και πρόσκληση για περιπέτεια, όπου συνυπάρχουν κάθε λογής κίνδυνοι. Για τα οχήματα το Dakar αποτελεί τη σκληρότερη ίσως δοκιμασία και ένα στοίχημα για την αξιοπιστία τους στα δύσκολα, μακριά από τους αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, πληρώματα και οχήματα, καλούνται από κοινού να αντεπεξέλθουν και να διεκδικήσουν τη νίκη.

Φέτος η νίκη κατακτήθηκε από το ρωσικό πλήρωμα Nikolaev Eduard, Yakovlev Evgeny και V. Rybakov, οδηγώντας ένα ΚΑΜΑΖ 4326 ενώ πίσω τους με ελάχιστη διαφορά τερμάτισε ακόμη ένα ΚΑΜΑΖ 4326 επίσης με ρώσικο πλήρωμα και το IVECO Powerstar στην τρίτη θέση. Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός ότι και η τέταρτη θέση κατακτήθηκε από IVECO με τους ειδικούς να σχολιάζουν ότι η ιταλική μάρκα είναι η ανερχόμενη δύναμη και βασικός αντίπαλος των Ρώσων, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε την πρωτιά του IVECO στο Dakar του 2016. Στην 5η θέση βρέθηκε πάλι ΚΑΜΑΖ, στην 6η ένα ΜΑΖ, στην 7η ΤΑΤRΑ, στην 8η HINO και, επιτέλους ένας δυτικοευρωπαίος κατακτά την 9η θέση και είναι ένα ΜΑΝ TGA. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από LIAZ 111.154. Όπως αναφέρθηκε, η εκκίνηση έγινε στην πόλη Asuncion της Παραγουάης. Τα οχήματα διέσχισαν όλη τη χώρα και κατόπιν τη Βολιβία και την Αργεντινή τερματίζοντας στην πρωτεύουσα το Mπουένος Άιρες.

Η διαδρομή μήκους 9.000 χιλιομέτρων και 4.000 ειδικών διαδρομών έφερε ανθρώπους και πληρώματα στα όριά τους, ενώ εξαιρετικά δύσκολη ήταν και η αποστολή των δημοσιογράφων και των τηλεοπτικών συνεργείων που βρέθηκαν στη Νότια Αμερική για να καλύψουν το Ράλλυ. Ανάμεσά τους και ένας δικός μας άνθρωπος, ο μόνιμος εξωτερικός συνεργάτης του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR Richard Kienberger (D), ο οποίος παρέμεινε στη Λατινική Αμερική για να επισκεφθεί την Κολομβία, όπου ετοίμασε το άλλο μεγάλο φωτορεπορτάζ που φιλοξενούμε στο τεύχος αυτό.

Εκτός από τους ανθρώπους των μέσων επικοινωνίας, στο ράλλυ Dakar, μετείχαν 35 αυτοκίνητα με πληρώματα ασφαλείας των Αρχών των τριών χωρών, ένα πλήρως εξοπλισμένο νοσοκομείο εκστρατείας, επτά ελικόπτερα επιτήρησης, παροχής βοήθειας ή διακομιδής τραυματιών στο νοσοκομείο και 60 ιατροί και νοσηλευτές. Το ράλλυ Dakar μεταδόθηκε σε 190 χώρες και κάλυψε τηλεοπτικό χρόνο 1.200 ωρών.

Στο ίδιο τεύχος #346

PreviousNext