Αύξηση φορτίων υπέρ των ΦΙΧ στις εθνικές μεταφορές ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή με βάση την έρευνα Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών 2015 και σε σύγκριση με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς (2014). Τα στοιχεία, επιβεβαιώνουν την αδυναμία των ΦΔΧ και κατ΄ επέκταση των αυτοκινητιστών και των μεταφορικών εταιρειών να κερδίσουν μερίδιο από τα μεταφερόμενα με ΦΙΧ φορτία γεγονός που οφείλεται στις στρεβλώσεις που κατατρέχουν το φορτηγό δημοσίας. Πρόκειται για μια κατάσταση μοναδική, καθώς στις περισσότερες χώρες της Δυτικής κυρίως Ευρώπης, συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή τα φορτηγά δημοσίας να κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα ΦΙΧ.
Τα στοιχεία της έρευνας
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται αύξηση του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το έτος 2015 σε σχέση με το 2014.
Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2015 με φορτηγά εθνικών μεταφορών (Πίνακας 1) ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 332.442,05 χιλιάδες τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.770.076,26 χιλ. σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2014 κατά 7,47% και 2,30% αντίστοιχα. Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 84.159,41 χιλ. τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 8.213.743,44 χιλ. σημειώνοντας μείωση 7,64% και 3,34% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2014.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά διεθνών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 3.403,78 χιλ. τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 4.779.820,30 χιλ. καταγράφοντας αύξηση 18,30% και 16,38% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2014.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου ενδεικτικός είναι ο Πίνακας 2 που αναφέρεται στο είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων το έτος 2015 έναντι του έτους 2014 όπου παρατηρείται αύξηση 144,91% στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και 45,67% στην κατηγορία «Υγρά χύμα». Μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Στερεά χύμα» κατά 16,50% και στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 11,41% .
Οι Πίνακες 3 και 4 εμφανίζουν τα περιφερειακά στοιχεία φορτώσεων και εκφορτώσεων, που πραγματοποιήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, σε τόνους και τονοχιλιόμετρα.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία. Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.