Το Mercedes-Benz Tourismo, το πιο ευπώλητο και αναγνωρίσιμο πούλμαν της ευρωπαϊκής αγοράς οδεύει προς αντικατάσταση. Με μία εικόνα που, ελάχιστα αποκαλύπτει ως προς την τελική του μορφή, η Mercedes ανακοίνωσε πρόσφατα πως, η επόμενη γενιά Tourismo RHD θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της για το κοινό στην επόμενη έκθεση Busworld (Οκτώβριος 2017) στο Κόρτραϊκ του Βελγίου. Τα αρχικά RHD (high-deck touring coach) υποδηλώνουν την υπερυψωμένη εκδοχή του μοντέλου, αποκλειστικά για shuttle, τουριστική/υπεραστική χρήση ενώ, είναι βέβαιο πως σταδιακά θα ακολουθήσουν κι άλλες σειρές με intercity διαμόρφωση. Πιθανότατα και κάποιες άλλες, καθώς κάτι τέτοιο αφήνει να διαφαίνεται η ανακοίνωση της εταιρείας.

Νέος κινητήρας, «θωρακισμένο» τεχνολογικά

Η Mercedes ανακοίνωσε ότι, έχουμε να κάνουμε με ολοκαίνουργιο μοντέλο με σημαντικές βελτιώσεις σε τομείς όπως η οικονομία καυσίμου, η άνεση, η ασφάλεια και η γενικότερη ευχρηστία. Οι σχεδιαστές υπόσχονται πως το ντιζάιν θα είναι ενταγμένο στο οικογενειακό «λουκ «της εταιρείας, αλλά μέχρι εκεί –τίποτα δεν θα μείνει επί της ουσίας ίδιο καθώς οι γραμμές, οι ακμές και οι καμπύλες θα είναι πολύ πιο έντονες απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Στο λανσάρισμα θα διατίθενται τέσσερις εκδόσεις σε τρία μήκη αμαξώματος, από λίγο κάτω από τα 12 μέτρα έως τα 14. Οι κινητήρες θα είναι όλοι τελευταίας γενιάς «ΟΜ» και θα εκκινούν από τον συμπαγή ως προς τις διαστάσεις εξακύλινδρο σε σειρά ΟΜ 936 των μόλις 7,7 λίτρων (ισχύς 354 hp). Στη γκάμα προστίθεται πλέον και μία νέα κορυφαία έκδοση, ο πανίσχυρος ΟΜ 470 των 10,7 λίτρων μέγιστης ισχύος 456 hp.

Οι μηχανικοί εξέλιξης υπόσχονται εντυπωσιακή βελτίωση σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι εντυπωσιακός (Cd=0,33). Η αποδοτικότητα πριμοδοτείται περαιτέρω κι από το προγνωστικό σύστημα PPC (Predictive Powertrain Control) το οποίο διατίθεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη σειρά. Θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη πιο «ξεχειλωμένα» διαστήματα μεταξύ των εργασιών τακτικής συντήρησης καθώς και πλήρη «πακέτα» σέρβις. Ως προς την ενεργητική ασφάλεια, αναμένεται να είναι στάνταρ εξοπλισμός ολόκληρη η γνωστή υπερπαραγωγή του κατασκευαστή, συν το ΑΒΑ 3 που, ως γνωστόν πέρα από τα κινούμενα οχήματα/ αντικείμενα εμπρός από το λεωφορείο αναγνωρίζει και ακίνητα εμπόδια. Το Tourismo RHD τέλος, υπερκαλύπτει όλες τις ισχύουσες και μελλοντικές προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας. Με το πατενταρισμένο σύστημα FCG (Front Collision Guard) το Mercedes Tourismo –που επιτρέπει την ελεγχόμενη παραμόρφωση του εμπρός τμήματος – σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, εξασφαλίζεται επαρκής χώρος επιβίωσης για οδηγό και ξεναγό. Από εκεί και πέρα, η δομική ακαμψία του σασί είναι αυξημένη και, φυσικά, καλύπτει τη νόρμα ECE-R 66.02.

VIP εξοπλισμός, δυνατότητα επιλογής ακόμη και ταμπλό

Αναφορικά με τους επιβάτες, η Mercedes αναφέρει μεγάλες βελτιώσεις σε άνεση και ευχρηστία: νέα σκαλοπάτια εισόδου και πρωτοποριακός διάκοσμος που τονίζει την αίσθηση ευρυχωρίας και πολυτέλειας. Στα νέα καθίσματα τύπου «Softline» το σχέδιο σε σχήμα διαμαντιού στην πλάτη και πάνω στο κάθισμα παραπέμπει στα υπερπολυτελή επιβατικά σεντάν της Mercedes. Το νέο διζωνικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού με φουλ αυτόματο έλεγχο και ξεχωριστά κυκλώματα, εξασφαλίζει ακριβή έλεγχο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του λεωφορείου. Από τον ατελείωτο κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού ξεχωρίζει η δυνατότητα τοποθέτησης από τη γραμμή παραγωγής WLAN ρούτερ καθώς και ασύρματης εγκατάστασης. Το σύστημα ονομάζεται Coach MediaRouter και περιλαμβάνει δύο υποδοχές για κάρτες SIM (LTE) και δύο θύρες USB. Πέρα από το να προσφέρει πρόσβαση στο διαδίκτυο, το σύστημα διασφαλίζει πως οι επιβάτες/χρήστες μπορούν με οποιαδήποτε κινητή συσκευή να έχουν πρόσβαση σε κάθε είδους υλικό που είναι στον «σκληρό δίσκο» του συστήματος πολυμέσων του Tourismo καθοδόν. Το σύστημα τηλεματικής FleetBoard είναι επίσης διαθέσιμο, απόλυτα διαμορφωμένο για χρήση από λεωφορείο (και όχι φορτηγό) και θα διατίθεται σε όλη την Ευρώπη, δίνοντας της δυνατότητα σε εταιρείες να επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο δεδομένα που θα τους υποδείξουν την ορθότερη και πιο αποδοτική χρήση του στόλου τους. Από τη στιγμή λοιπόν, που έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο σημαντικά πούλμαν της αγοράς, ήδη είναι αυξημένο το ενδιαφέρον για τις μελλοντικές κινήσεις του κατασκευαστή, όπως αυτές θα καθοριστούν από το νέο Tourismo. Η παραγωγή, μαθαίνουμε πως θα ξεκινήσει στα τέλη του καλοκαιριού, οπότε είναι πολύ πιθανό πως, σύντομα θα υπάρξει δημοσιογραφική, και το κυριότερο, οδηγική, παρουσίαση. Από εκεί και πέρα, εντυπωσιάζει η επιλογή για τη διάθεση δύο διαφορετικών κόκπιτ, καθώς και ο απόλυτος βαθμός εξατομίκευσης και διαμόρφωσης του σαλονιού. Οι πελάτες δηλαδή, μπορούν να επιλέξουν είτε ένα λεωφορείο π.χ., shuttle που να διαθέτει μέχρι και ακυρωτικά μηχανήματα, είτε ένα κορυφαίο VIP πούλμαν. Αυτή η επιλογή καθιστά περίπου βέβαιη την απόφαση να μην υπάρξει Travego επόμενης γενιάς, καθώς το νέο Tourismo RHD θα είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο πολυτελές.