Τροχοί & TIR

Ολλανδική αρμάδα - Νέα DAF XF και CF

Η DAF ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες σημαντικές αλλαγές στα φορτηγά της, τα DAF CF και XF, στα οποία πέρα από τη δομή της καμπίνας, τις διαστάσεις και μέρος του σασί, οι Ολλανδοί έχουν επέμβει παντού,
Τρίτη 25/04/2017 - 13:25
Κοινοποίηση στα Social Media

Η DAF ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες σημαντικές αλλαγές στα φορτηγά της, τα DAF CF και XF, στα οποία πέρα από τη δομή της καμπίνας, τις διαστάσεις και μέρος του σασί, οι Ολλανδοί έχουν επέμβει παντού, σε σημείο που οι άνθρωποι του κατασκευαστή τα αποκαλούν ευθέως νέα γενιά. Το LF θα ακολουθήσει σε επόμενο στάδιο. Βασική και πλέον σημαντική αλλαγή, είναι τα κύρια τμήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης, καθώς και επιμέρους βελτιώσεις σε ηλεκτρονικά και αεροδυναμική που συνολικά συμβάλλουν ώστε τα νέα DAF να είναι έως και 7% πιο αποδοτικά σε σχέση με τα Euro 6 φορτηγά των Ολλανδών που γνωρίζουμε.

Αλλάζει ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης

Τα νέα DAF διαθέτουν νέα σειρά κινητήρων Paccar ΜΧ-11 και ΜΧ-13 αυξημένη αποδοτικότητα, περισσότερη ροπή σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα με αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή. Επιπρόσθετα, διαθέτουν νέο σύστημα διαχείρισης του αέρα, νέο τούρμπο, νέο EGR και βελτιώσεις στις βαλβίδες. Η θερμική απόδοση έχει αυξηθεί, με νέο σύστημα καύσης, καινούργια πιστόνια, ψεκαστήρια και «στρατηγική» ψεκασμού με υψηλότερη σχέση συμπίεσης. Όλες οι αντλίες του συστήματος διεύθυνσης, ψύξης και λίπανσης είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης λειτουργίας και συμβάλλουν τα μέγιστα στην εξοικονόμηση καυσίμου και ενέργειας. Σύμφωνα με τη DAF τα νέα CF και XF καταναλώνουν έως και 7% λιγότερο πετρέλαιο.

Κύριος στόχος στην εξέλιξη των νέων κινητήρων ήταν η γενναιόδωρη αύξηση της ροπής σε πιο χαμηλές στροφές. Ο πιο ισχυρός MX-13 αποδίδει 530 hp και 2.600 Nm στις 1.000. Οι αλλαγές λιπαντικού μπορούν τώρα για κάποιες μεταφορικές χρήσεις να απέχουν μεταξύ τους ακόμη και 200.000 χιλιόμετρα.

Παρουσιάστηκαν νέοι άξονες με αλλαγμένο γρανάζωμα, μικρότερες τριβές, αυξημένη μακροζωία και, ως είθισται στην αυτοκινητοβιομηχανία τελευταία, έκδοση με πάρα πολύ μακριά τελική σχέση μετάδοσης (2,05:1) για κίνηση με ταχύτητα 85 χλμ./ ώρα με μόλις 1.000 σ.α.λ. Λανσάρισμα νέας γενιάς κιβωτίων ταχυτήτων, από τη ZF (TraXon) καθώς η DAF πάντα χρησιμοποιεί κιβώτια της συγκεκριμένης μάρκας. Αυτά διαθέτουν χαρακτηριστικά που τους επιτρέπουν αστραπιαίες αλλαγές, νέο προγνωστικό και νέα κλιμάκωση σχέσεων.

Κιβώτια ταχυτήτων TraXon και νέο προγνωστικό

Όλα τα νέα CF και XF θα διατίθενται με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon 12 σχέσεων ως στάνταρ τοποθέτηση, και προαιρετικά με 16 σχέσεις. Ο κατασκευαστής αναφέρει λιγότερες τριβές, πιο γρήγορα ανεβάσματα και μεγαλύτερες σε χρονική διάρκεια ενεργοποιήσεις του EcoRoll. Τα νέα συστήματα μετάδοσης εκπέμπουν χαμηλότερο θόρυβο και αυξάνουν την άνεση οδήγησης χάρη στην ομαλότητα των αλλαγών και τον ακριβέστατο έλεγχο του συμπλέκτη. Πολύ πιο ομαλό αναμένεται να είναι και το μανουβράρισμα.

Από τις πιο σημαντικές αλλαγές στα νέα μοντέλα είναι η ολοκαίνουργια ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που περιλαμβάνει και νέα κεντρική μονάδα ECU. EcoRoll και αυτόματος πιλότος έχουν αναβαθμισμένες δυνατότητες όπως το Dynamic Cruise που κάνει ακόμη και το συμβατικό cruise control να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις φορτίου/επιτάχυνσης και επιλογής σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων κάθε διαδρομής. Το προγνωστικό PCC τέλος, διαχειρίζεται τώρα πιο αποτελεσματικά τη λειτουργία ρολαρίσματος. Το μηχανόφρενο Paccar Engine Brake είναι επίσης πιο δυνατό, ειδικά στο ωφέλιμο φάσμα μεταξύ 1.200 και 1.500 σ.α.λ. με ισχύ πέδησης που φτάνει τα 360 kW στον ΜΧ-13, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με το υπάρχον.

Εκσυγχρονισμός στο αμάξωμα και την καμπίνα

Αλλαγές υπάρχουν και στο αμάξωμα και στο εσωτερικό της καμπίνας. Στο εξωτερικό, ξεχωρίζουν το νέο, και πολύ εντυπωσιακό σκιάστρο, και ειδικά στο XF, πιο φουσκωμένα φτερά τροχών, σπόιλερ στα πλαϊνά και νέοι απαγωγείς αέρα πίσω από τις γρίλιες της μάσκας ενώ έκλεισαν και τα διάκενα ανάμεσα στα φώα και τα σπόιλερ.

Πολύ έξυπνη καινοτομία είναι τα σημαντικά μικρότερα «κουτιά» του συστήματος εξαγωγής που συμβάλλουν τα μέγιστα στο να μειωθεί το απόβαρο κατά 100 κιλά και να αυξηθεί ο χώρος για την τοποθέτηση ακόμη μεγαλύτερων ρεζερβουάρ. Στο εσωτερικό ο διάκοσμος είναι πολύ πιο μοντέρνος: νέο σχέδιο στον πίνακα οργάνων ολοκαίνουργια μονάδα χειρισμού για τον κλιματισμό, που δείχνει αρκετά όμορφη και σίγουρα πολύ πιο μοντέρνα από την υπάρχουσα με τον παραδοσιακό περιστροφικό διακόπτη. Ευπρόσδεκτη είναι τέλος, και η νέα κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Exclusive Line.

Η παραγωγή ξεκινά το καλοκαίρι του 2017. Πλήρης παρουσίαση στο επόμενο τεύχος του T&T.

PreviousNext