Οικονομία στο φουλ, δυνατές επιδόσεις και υψηλή αποδοτικότητα είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που εκτιμά ο ιδιοκτήτης του νέου Mercedes-Benz Actros 2551 Πέτρος Καπογιαννόπουλος, που εκτελεί καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Πάτρα.

Για την αγορά ενός καινούργιου φορτηγού ο υποψήφιος αγοραστής λαμβάνει υπόψη πολλές παραμέτρους και μεταξύ άλλων την αξιοπιστία και μεταπωλητική αξία οχήματος, την εξυπηρέτηση αντιπροσωπείας και την υποστήριξη του συνεργαζόμενου δικτύου της.

Αυτοί οι λόγοι οδήγησαν τον κ. Καπογιαννόπουλο στην αγορά του Actros, με τον οποίο συνταξιδεύουμε σε ένα τμήμα της διαδρομής. Ο ίδιος βαθμολογεί το φορτηγό του με άριστα.

Το αστέρι κάνει τη διαφορά

Σημαντικό ατού στη μέχρι τώρα πορεία του Actros στην αγορά αποτελεί και η εμφάνισή του με την επιβλητική και μεγαλοπρεπή παρουσία του στο δρόμο. Οι πέντε γρίλιες επιτρέπουν την καλύτερη εισαγωγή αέρα στον κινητήρα και το αστέρι μεγάλων διαστάσεων δεσπόζει στην κεντρική μάσκα. Σχετικά με τον εξωτερικό σχεδιασμό του οχήματος, ο Πέτρος αναφέρει: «Δεν σας κρύβω ότι η εμφάνιση του φορτηγού μου με επηρέασε στην τελική απόφαση της αγοράς. Πιστεύω ότι είναι το πιο όμορφο φορτηγό που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή και έχει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Το μόνο που δεν μου αρέσει στο αυτοκίνητο είναι τα φώτα στα πίσω φανάρια, γιατί θα ήθελα να έχει νέας τεχνολογίας λεντ».

Καμπίνα Stream Space για άνετη διαμονή

Η παρουσία τεσσάρων σκαλοπατιών σε ένα φορτηγό διανομών θεωρούμε ότι είναι κουραστική για τον οδηγό, ωστόσο ο Πέτρος έχει διαφορετική γνώμη και σχολιάζει: «Δεν με προβληματίζουν τα τέσσερα σκαλοπάτια γιατί έχουν μικρή απόσταση μεταξύ τους και δεν κουράζομαι όταν ανεβαίνω ή κατεβαίνω.

Αντίθετα, αν είχε τρία σκαλοπάτια πιστεύω πως θα έπρεπε να σηκώσω περισσότερο τα πόδια μου και τότε θα κουραζόμουν πραγματικά». Περνώντας στο εσωτερικό ο οδηγός τοποθετεί τα προσωπικά του αντικείμενα στα ευρύχωρα ντουλάπια πίσω από το κάθισμά του και τα τρόφιμα στο μεγάλο ψυγείο. «Η Mercedes-Benz προσφέρει αρκετές παραλλαγές στη διαμόρφωση της καμπίνας αλλά η συγκεκριμένη είναι η ιδανική για τη δουλειά μου, γιατί έχει αυξημένες διαστάσεις και είναι η καλύτερη για την άνεση και παραμονή του οδηγού σε αυτήν», πρόσθεσε.

«Το κάθισμα του συνοδηγού είναι σε στυλ πολυθρόνας και τραβηγμένο αρκετά προς τα πίσω και έτσι εξασφαλίζεται ελευθερία κινήσεων. Επιπλέον, δίπλα από το κάθισμα, υπάρχει πτυσσόμενο τραπεζάκι στο οποίο μπορώ να φάω με την άνεσή μου ή να ακουμπήσω το λάπτοπ όταν κάνω ωράριο. Τέλος, θέλω να αναφερθώ στην πολύ καλή δουλειά της μονάδας κλιματισμού Climate Pack, η οποία καλύπτει τις ανάγκες της μόνο από την μπαταρία, και η λειτουργία της είναι αθόρυβη και αποτελεσματική. Εξασφαλίζει γρήγορα καλές κλιματικές συνθήκες μέσα στην καμπίνα, όσο ζέστη και αν κάνει έξω, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον για ύπνο».

«Βιτρίνα για την επιχείρησή μου»

Ξεκινώντας το δρομολόγιο με το τριαξονικό ρωτάμε τον Πέτρο σχετικά με το πώς προέκυψε η αγορά του οχήματος για να μας απαντήσει τα εξής: «Η αγορά έγινε γιατί αυξήθηκε σημαντικά ο όγκος δουλειάς μου και ενώ μέχρι πέρυσι με εξυπηρετούσε το Atego που είχα, στην πορεία διαπίστωσα ότι δεν επαρκεί πλέον. Το Actros έχει μεγάλη μεταφορική δυνατότητα, στις 22 ευρωπαλέτες, οπότε είναι κατάλληλο για το έργο μου και μπορεί να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε ζήτηση. Βέβαια, αν αυξηθεί και άλλο θα το σκεφτώ σοβαρά να βάλω ρυμούλκα για να εξυπηρετώ όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τους πελάτες μου.

Έπειτα, θεωρώ ότι ένα καινούργιο φορτηγό αποτελεί την καλύτερη βιτρίνα για την επιχείρησή μου και έτσι κερδίζω νέες δουλειές, γιατί, όταν πάμε σε μια εταιρεία να φορτώσουμε, το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξει ο ιδιοκτήτης της είναι το φορτηγό μας. Σίγουρα, χωρίς να θέλω να μειώσω κάποιον, άλλη εντύπωση προκαλεί ένα καινούργιο φορτηγό και άλλη ένα παλαιότερο, εικοσαετίας για παράδειγμα. Επίσης, πρέπει να επενδύουμε σε νέα οχήματα και τεχνολογίες για να είμαστε πιο αποδοτικοί και πιο ανταγωνιστικοί στη δουλειά μας».

Απρόσμενα οικονομικό

Το ζητούμενο για τον αυτοκινητιστή είναι η οικονομία καυσίμων απ’ όπου μπορεί να έχει καθημερινό όφελος. Ο Πέτρος μας προσκαλεί να δούμε τον υπολογιστή ταξιδιού στον οποίο έχει καταγραφεί ότι για τα 35.296 χιλιόμετρα που έχει καλύψει, φέρει μέση κατανάλωση 19,1 λίτρων/100 χλμ. «Αν πρέπει να ξεχωρίσω ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του Actros το κυριότερο, τότε σας λέω ότι αυτό είναι η κατανάλωσή του», αναφέρει και μας εξηγεί: «Με καθαρό φορτίο 16 τόνους, στη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα-Αθήνα, όταν δεν έχει μεγάλη αντίσταση ο αέρας και με αμυντική και προνοητική οδήγηση (κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με 80 χλμ. και στο υπόλοιπο δίκτυο με τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας), καταναλώνει περίπου 16,5 λίτρα/100 χλμ. Σε διαφορετική περίπτωση, όταν για παράδειγμα φυσάει κόντρα ο αέρας και τρέχω περισσότερο, τότε η κατανάλωση φτάνει περίπου στα 22 λίτρα/100 χλμ. Στην οικονομία καυσίμων με βοηθάει σημαντικά το κιβώτιό του το οποίο κάνει γρήγορες αλλαγές και όταν επιλέγω την αυτόματη λειτουργία μπορεί να αλλάξει μέχρι και τρεις ταχύτητες, ανάλογα βέβαια με το φορτίο και την κλίση του εδάφους, αποφεύγοντας έτσι τις περιττές αλλαγές που θα έκανα εγώ στη μηχανική λειτουργία. Ξεκινάει ομαλά χωρίς καταπόνηση στο δίσκο και έχει συνεχόμενη ισχύ χωρίς διακοπές. Επίσης, στην οικονομία καυσίμου βοηθάει η λειτουργία eco-roll όπου στο 1/4 περίπου της διαδρομής Αθήνα-Πάτρα το κιβώτιο επιλέγει τη νεκρά (Ecomomy) και κινείται χωρίς κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, από τη Λεωφόρο Αθηνών, στο ύψος του Δαφνίου, μέχρι τον Ασπρόπυργο το αυτοκίνητο ρολάρει με την κινητική του ενέργεια και μετά την Ακράτα προς την Πάτρα έχει τη 12η σχέση στο κιβώτιο και ο υπολογιστής δείχνει κατανάλωση, 10 λίτρα/100 χλμ.

Σταθερό στο δρόμο-Ευκολία κίνησης στην πόλη

Ένα άλλο πλεονέκτημα του Actros σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του είναι η σταθερότητά του στο δρόμο, με τον ίδιο να μας λέει τα εξής: «Νιώθω μεγάλη ασφάλεια με το φορτηγό στο δρόμο, πατάει σταθερά και δεν παίρνει κλίσεις στις στροφές. Βεντουζάρουν καλά οι ρόδες στο οδόστρωμα, μπορώ να κινηθώ με πολλά χιλιόμετρα και επιπλέον η καμπίνα δεν έχει βιράρισμα».

Συνεχίζοντας, ο Πέτρος αναφέρεται στην ευκολία κίνησης του φορτηγού του στην πόλη: «Η βασική δραστηριότητά μου είναι η μεταφορά προϊόντων για την εταιρεία Πλαίσιο, ωστόσο συχνά μπαίνω και στα πρακτορεία στο Βοτανικό και αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι με το τριαξονικό μου περνάω σε στενά σημεία, εκεί ακριβώς που πήγαινα και με το Atego. Κόβει καλά το τιμόνι, έχει γρήγορη επαναφορά, και επίσης με βοηθάει σημαντικά ο τρίτος άξονας που στρίβει. Έχω καλή ορατότητα από τη θέση οδήγησης και οι καθρέφτες έχουν μεγάλες επιφάνειες».

 Πιεστικό για πλύσιμο στο δρόμο

Πώς μπορεί να διατηρήσει ο αυτοκινητιστής το φορτηγό του καθαρό όταν στο δρόμο του δεν υπάρχουν πλυντήρια; Ο Πέτρος μας δίνει τη λύση εξηγώντας τι ακριβώς έχει κάνει στο δικό του. «Το φορτηγό μου θέλω να είναι πάντα καθαρό, πριν και μετά το φόρτωμα, γιατί όπως σας είπα με ενδιαφέρει σημαντικά η εικόνα που θα δείξω στον πελάτη μου. Δυστυχώς, στη διαδρομή που κάνω δεν υπάρχουν πλυντήρια οπότε έπρεπε να κάνω κάτι για να μπορώ να πλένω το φορτηγό μου μόνος μου και τελικά η λύση που σκέφτηκα ήταν να τοποθετήσω ένα πιεστικό το οποίο παίρνει νερό από μία δεξαμενή 300 λίτρων, αρκετά για ένα φρεσκάρισμα. Τοποθέτησα το μηχάνημα στα πλαϊνά ντουλάπια της δεξιάς πλευράς και πλέον όπου θέλω και ό,τι ώρα θέλω, το καθαρίζω μόνος μου»