Τροχοί & TIR

Νέο DAF LF

Μετά το πρόσφατο «φρεσκάρισμα» των DAF CF και XF και τις σημαντικές καινοτομίες (κυρίως) σε γραμμή μετάδοσης κίνησης, σειρά παίρνει η μικρότερη κατηγορία των DAF. Οι Ολλανδοί προχώρησαν σε εκτεταμέν
Κυριακή 01/10/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μετά το πρόσφατο «φρεσκάρισμα» των DAF CF και XF και τις σημαντικές καινοτομίες (κυρίως) σε γραμμή μετάδοσης κίνησης, σειρά παίρνει η μικρότερη κατηγορία των DAF. Οι Ολλανδοί προχώρησαν σε εκτεταμένες επεμβάσεις στο LF, με κύρια είδηση το λανσάρισμα ενός νέου κινητήρα Paccar χωρητικότητας μόλις 3,8 λίτρων και νέες, πιο μακριές τελικές σχέσεις μετάδοσης για καλύτερη αποδοτικότητα.

Εκσυγχρονίστηκε ταυτόχρονα ο σχεδιασμός στο εξωτερικό και μέσα στην καμπίνα, στα πρότυπα της νέας φιλοσοφίας της εταιρείας, με την ονομασία «Pure Excellence». Το LF πρωταγωνιστεί στην κατηγορία των 7,5-19 τόνων και ο Ολλανδός κατασκευαστής το πριμοδοτεί με σειρά αξιόλογων αναβαθμίσεων.

Μοντέρνα γραμμή μετάδοσης κίνησης

Ο νέος κινητήρας των 3,8 λίτρων ονομάζεται Paccar PX-4 και θα διατίθεται αποκλειστικά για το νέο LF μικτού βάρους 7,5 τόνων σε δύο επίπεδα ισχύος στα 156 και 172 hp με μέγιστη ροπή 500 και 600 Nm αντίστοιχα, μεταξύ 1.200 και 2.000 σ.α.λ. Η DAF προορίζει το συγκεκριμένο κινητήρα αποκλειστικά για εκείνα τα LF που θα χρησιμοποιηθούν σε ελαφρές μεταφορικές εφαρμογές όπως στις αστικές μεταφορές-διανομές. Για τα μεγαλύτερα LF θα προσφέρονται οι γνωστοί Paccar PX-5 και PX-7 στα 4,5 και 6,7 λίτρα, οι οποίοι δέχθηκαν σειρά «περιποιήσεων» στα τέλη του 2016 –με νέο λογισμικό και πιο αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης της θερμότητας και του αέρα.

Ο PX-5 αποδίδει από 184 έως 213 hp και ο PX-7 από 234 έως 325 hp. Ως αποτέλεσμα των βελτιώσεων, η μέγιστη ροπή όλων των εκδόσεων είναι από 5 έως 12% υψηλότερη και –το κυριότερο– αποδίδεται 100 με 200 σ.α.λ. χαμηλότερα. Συγκεκριμένα, η μέγιστη ροπή του PX-5 είναι τώρα 850 Nm στις 1.200-1.500 σ.α.λ. και του PX-7 αγγίζει τα 1.200 Nm στις 1.100-1.700 σ.α.λ. Η ισχύς του PX-7 έχει αυξηθεί κατά 11 hp. Με τις νέες τελικές σχέσεις μετάδοσης (έως 3,31:1) ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα στην τελική ταχύτητα είναι μειωμένος κατά 150 με 200 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στους κινητήρες, όλα τα παραπάνω οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης γύρω στο 6% και πιο ήσυχο περιβάλλον εργασίας για τον οδηγό, χάρη στις μικρότερες εκπομπές θορύβων από τον κινητήρα.

Οι επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολλές ανάμεσα σε μηχανικά και αυτοματοποιημένα 5, 6, 9 και 12 σχέσεων. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αυτόματα κιβώτια της Allison, τα οποία για πρώτη φορά μπορούν να συνδυαστούν και με LF που κινούνται από τις πιο ισχυρές εκδόσεις του PX-7, δυνατότητα που δεν υπήρχε στο παρελθόν.

Αυξημένη εκμετάλλευση, νέος σχεδιασμός

Ο βαθμός εκμετάλλευσης και η ευελιξία διαμόρφωσης του LF φαίνονται από αρκετά στοιχεία όπως την πληθώρα των διαφορετικών μεταξονίων που φτάνουν έως τα 6,90 μέτρα σε μήκος, κάτι που επιτρέπει την εφαρμογή μεγαλύτερων υπερκατασκευών, όπως θαλάμους μήκους 9 μέτρων. Επίσης, με το μακρύτερο μεταξόνιο μπορούν να τοποθετηθούν ρεζερβουάρ ιδιαίτερα μεγάλα για τα δεδομένα της κατηγορίας, συνολικής χωρητικότητας 1.240 λίτρων. Η DAF έκανε το νέο LF και πιο «βολικό» για τους υπερκατασκευαστές, με νέες υποδοχές για την εφαρμογή αμαξωμάτων και εξοπλισμού, και ειδική προεργασία για την τοποθέτηση κόφας με ανυψωτικό ουράς, βυτίου με υποπλαίσιο ή ανατροπής. Η εκμετάλλευση αυξάνεται περαιτέρω με νέες επιλογές σε συνδυασμούς μεταξονίων και πίσω πρόβολου. Ο συνδυασμός λ.χ., μακρύτερου μεταξονίου με κοντό πρόβολο διευκολύνει ιδιαίτερα την τοποθέτηση κάδου αποκομιδής απορριμμάτων.

Το ντιζάιν του νέου LF αποτελεί μία προσαρμογή όσων είδαμε στα νέα CF και XF. Δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό, ξεχωρίζει από το απερχόμενο μοντέλο, κυρίως από τα «φιλέτα» χρωμίου στη μάσκα, και το νέου σχεδιασμού λογότυπο που επίσης περιβάλλεται από χρωμιωμένα περιγράμματα. Από την πλευρά του συνοδηγού νέο είναι και το (προαιρετικό) μικρό παράθυρο χαμηλά στην πόρτα, το οποίο αυξάνει σημαντικά την ορατότητα του οδηγού, ο οποίος μπορεί πλέον να βλέπει πεζούς και ποδηλάτες που κινούνται στη δεξιά πλευρά του οχήματος.

Στο εσωτερικό, χρησιμοποιούνται νέα υλικά και επενδύσεις με πιο «ζεστούς» και καλόγουστους χρωματικούς συνδυασμούς, και ο διάκοσμος συνεισφέρει σε μία αίσθηση αναβαθμισμένης ποιότητας, που παραπέμπει στις μεγαλύτερες καμπίνες της DAF. Βελτιωμένος είναι και ο πίνακας οργάνων, με το ψηφιακό του τμήμα (Driver Information Panel) να διαθέτει εξελιγμένα γραφικά ενώ, τα αναλογικά στοιχεία είναι τώρα πιο ευανάγνωστα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, το νέο LF είναι «θωρακισμένο» προσφέροντας περισσότερα στοιχεία από αυτά που επιτάσσει η κοινοτική νομοθεσία. Σε όλα τα νέα LF (με αερανάρτηση πίσω) από τους 8 τόνους μικτού και πάνω, είναι στάνταρ τα Advanced Emergency Braking System (AEBS), Forward Collision Warning (FCW), Adaptive Cruise Control (ACC) και Lane Departure Warning System (LDWS). Συνολικά, το νέο LF έρχεται στα επίπεδα απόδοσης και εξοπλισμού των μεγάλων οχημάτων του κατασκευαστή και παρέχει στον οδηγό στοιχεία που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη εργασία.

Διαβάστε επίσης

Η BYD έλαβε μέρος με τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα της, κατάλληλα  για αστικές και υπεραστικές μεταφορές.

Με συνολικά έντεκα οχήματα στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο  συμμετείχε η Iveco Bus.

Η ναυαρχίδα της Βέλγικης εταιρείας, το διώροφο Vanhool TDX  27 Astromega

Το ΜΑΝ με τον αρχικό χρωματισμό του και τα γνήσια ανταλλακτικά του.

daf xf

PreviousNext