To 40o Ράλι Ντακάρ πέρασε στην ιστορία, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά τη φήμη του ως ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βλέπετε, από τα 185 οχήματα που εκκίνησαν από τη Λίμα, μόνο το 55% κατάφερε να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού στην Αργεντινή. Συνολικά συμμετείχαν 85 μοτοσικλέτες, 32 quad, 49 αυτοκίνητα (ανάμεσά τους και 6 SxS) και 19 φορτηγά. Οχήματα και πληρώματα δοκιμάστηκαν για 14 ειδικές διαδρομές, διανύοντας συνολικά σχεδόν 9.000 χλμ.

Σε ό,τι αφορά στα φορτηγά, ο πολύπειρος Eduard Nikolaev ξεκίνησε την 8η συμμετοχή του στο Ντακάρ με καταιγιστικό ρυθμό. Χάρη στην εκπληκτική του επίδοση στους αμμόλοφους του Περού ο πρωταθλητής του 2017 άνοιξε γρήγορα τη διαφορά του από τους διώκτες του. Κανένας δε μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Ρώσου, εκτός από τον Federico Villagra.

Ο Αργεντίνος οδηγός της IVECO ήταν ο μόνος που βρισκόταν κοντά στο φορτηγό της Kamaz σε όλη τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας. Μάλιστα αύξησε την πίεσή του στο Ρώσο και κατάφερε να πάρει και το προβάδισμα. Ωστόσο, ένα πρόβλημα στο κιβώτιο του IVECO έβαλε τέλος στις ελπίδες του για νίκη, μόλις μία μέρα πριν από το φινάλε. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στον Eduard Nikolaev να πανηγυρίσει την 3η του νίκη στον αγώνα, έχοντας διαφορά πάνω από 4 ώρες από τον δεύτερο Siarhei Viazovich.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Airat Mardeev πάλι με Kamaz, ενώ την ατυχία της IVECO απάλυνε η τέταρτη θέση του Artur Ardavichus.

Κατά τα λοιπά, στην τελευταία συμμετοχή της Peugeot στον αγώνα, νικητής στα αυτοκίνητα αναδείχθηκε ο ζωντανός θρύλος Carlos Sainz, οδηγώντας ένα 3008 Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός πως ο «Mister Dakar», ο Stephane Peterhansel των 29 συμμετοχών και των 13 νικών, περιορίστηκε στην τέταρτη θέση. Θρίαμβος για την KTM στις μοτοσικλέτες, με τον Αυστριακό Matthias Walkner να χαρίζει στην εταιρεία την 17η συνεχή νίκη της στον αγώνα.

Πρωτιά για τον Reinaldo Varela για δεύτερη χρονιά την κατηγορία SxS, ενώ στα quad επικράτησε ο Χιλιανός Ignacio Casale, κερδίζοντας για δεύτερη φορά το Ράλι Ντακάρ.