Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το κυνήγι όλων των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους με τις κατά τόπους αστυνομικές αρχές να εφαρμόζουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους όχι μόνο στο παράπλευρο δίκτυο, αλλά και σε οποιοδήποτε δρόμο θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή για την αποφυγή των διοδίων.
Εξαιτίας της εφαρμογής αυτής της απόφασης Σπίρτζη, αρκετοί μεμονωμένοι αυτοκινητιστές και μικρές οικογενειακές μεταφορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα ρευστότητας για την πληρωμή των διοδίων, αλλά και γραφειοκρατικά, προκειμένου να προσεγγίσουν νόμιμα (με βάση τις εξαιρέσεις), τα σημεία φόρτωσης ή εκφόρτωσης, όταν μάλιστα τα περισσότερα φορτηγά είναι υποχρεωμένα να ομαδοποιούν φορτία (γκρουπάζ) από διαφορετικά σημεία και να τα παραδίδουν επίσης σε διαφορετικούς παραλήπτες.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει την έγκαιρη εξασφάλιση εγγράφων ή εντολών φόρτωσης, ακόμη και εκείνων που προκύπτουν όταν το φορτηγό έχει ξεκινήσει το δρομολόγιό του και ως εκ τούτου υποχρεώνεται στην πραγματοποίηση περισσότερων εισόδων και εξόδων από τα διόδια, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένο κόστος μεταφοράς. Άλλωστε, το γνωρίζουμε όλοι, τα «κομπλέ» φορτία έχουν πλέον ελαχιστοποιηθεί λόγω της κρίσης και τα περισσότερα φορτηγά αναζητούν διάφορα φορτία προκειμένου να καλύψουν το κόστος του δρομολογίου.
Πυκνώνουν οι αντιδράσεις
Την αλλαγή της επίμαχης απόφασης Σπίρτζη συνεχίζουν να ζητούν επιμελητηριακοί και επαγγελματικοί φορείς που θεωρούν ότι πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των εναλλακτικών διόδων διέλευσης, όπως ισχύει τουλάχιστον σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με τη χρήση του συνόλου του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
Με υπόμνημά του, προς τον υπουργό Μεταφορών ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος, ζητά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας στην παλαιά Εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, προκειμένου σημαντικές περιοχές του ηπειρωτικού κορμού της χώρας να μη βρίσκονται αποκλεισμένες και εκτός του δικτύου εξυπηρέτησης logistics και επισημαίνει την ανάγκη μείωσης του κόστους των διοδίων για τα οχήματα των επιχειρήσεων και τους επαγγελματίες των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών. Ανάλογα υπομνήματα και επιστολές έχουν στείλει το ΕΒΕΑ, το Επιμελητήριο Πειραιά, ο δήμαρχος Ασπροπύργου και οι Ομοσπονδίες των αυτοκινητιστών.
Να υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι αυτές τις μέρες επρόκειτο να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το αίτημα του ΠΣΧΕΜ για κατάργηση ή τροποποίηση του νόμου 4388/16 στο πλαίσιο του οποίου έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις Σπίρτζη που καθορίζουν ορισμένες εξαιρέσεις καθώς και τους χάρτες με όλο το οδικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας στους οποίους απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων.
Ξεκίνησαν οι αυξήσεις των διοδίων
Από τα διόδια ξεκίνησαν οι φετινές ανατιμήσεις ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας των φορτηγών και των Μεταφορών. Από τη Δευτέρα 8/1/2018 τέθηκαν σε ισχύ οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Ιόνιας Οδού, ενώ από τα μεσάνυχτα της 9ης Ιανουαρίου τέθηκαν σε λειτουργία και τα διόδια της Γαβρολίμνης.
Επίσης αυξήσεις διοδίων ισχύουν και στη Νέα Οδό στο τμήμα από Μεταμόρφωση Αττικής μέχρι και Σκάρφεια Φθιώτιδας. Οι ανατιμήσεις αυτές κυμαίνονται από πέντε έως δέκα λεπτά για τις κατηγορίες 2,3 και 4.