Η Ιταλία ξεκίνησε να εφαρμόζει την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση της τακτικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης στην καμπίνα, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αναζητήσουν «άσυλο» σε μοτέλ και ξενοδοχεία.

Το μέτρο αυτό αποκτά σοβαρές διαστάσεις για τους Έλληνες οδηγούς φορτηγών, που έχοντας ξεκινήσει από Αθήνα για Ολλανδία, Αγγλία και άλλες χώρες βορειοδυτικά της Ευρώπης, επιστρέφοντας στα λιμάνια της Ιταλίας συνήθως έχουν εξαντλήσει το χρόνο ή θα τον έχουν εξαντλήσει βγαίνοντας από το καράβι στην Πάτρα ή στην Ηγουμενίτσα και θα πρέπει να κοιμηθούν είτε στην Αγκόνα είτε στην …Πάτρα, απέχοντας δηλαδή μερικές δεκάδες χιλιόμετρα από τα σπίτια τους.

Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος για τους Έλληνες διεθνομεταφορείς έχει κάνει η Ο.Φ.Α.Ε. στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χωρίς μέχρι στιγμής κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Για το τυπικό του θέματος, να σημειώσουμε πως στις 30 Απριλίου 2018, το ιταλικό Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έλαβε χώρα στις 20 Δεκεμβρίου 2017, για την εφαρμογή της απαγόρευσης διανυκτέρευσης εντός της καμπίνας των φορτηγών οχημάτων κατά την περίοδο της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης.

Σε περίπτωση παράβασης, η κύρωση είναι η ίδια που αφορά τη μη τήρηση της εφαρμογής της εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Ως εκ τούτου, εφαρμόζεται ο ιταλικός κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με το άρθρο 174 παράγραφος 7, το οποίο προβλέπει πρόστιμο που κυμαίνεται από 422 έως 1.686 ευρώ μετά από οδικό έλεγχο.