Morocco Desert Challenge 2018

Ο μεγαλύτερος αγώνας φορτηγών της Αφρικής και ο δεύτερος μεγαλύτερος του κόσμου μετά από το Ράλι Ντακάρ, πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 22 Απριλίου στη μαροκινή έρημο.

Ο μεγαλύτερος αγώνας φορτηγών της Αφρικής και ο δεύτερος μεγαλύτερος του κόσμου μετά από το Ράλι Ντακάρ, πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 22 Απριλίου στη μαροκινή έρημο. Λόγος γίνεται για την 10η εκδοχή του «Morocco Desert Challenge», ενός αγώνα που ξεκίνησε από τη Λιβύη και την Τυνησία και από το 2013 εκτυλίσσεται στο Μαρόκο.

Ο αγώνας διασχίζει τη χώρα, από τις ακτές του Ατλαντικού (Plage Blanche) μέχρι αυτές της Μεσογείου (Saïdia). Αποτελείται από οκτώ ειδικές διαδρομές μήκους 2.429 χλμ., που περιλαμβάνουν γρήγορα κομμάτια, τεχνικές διαδρομές, περάσματα από τις αχανείς αφρικανικές πεδιάδες, ατελείωτους αμμόλοφους, αλυκές και μερικές από τις θρυλικές ειδικές του Ντακάρ. Ιδιαιτερότητα αποτελεί το γεγονός πως ο αγώνας δεν διαθέτει ούτε ένα συνδετικό τμήμα λιεζόν (liaison). Μονάχα αγωνιστική δράση, λοιπόν, για περισσότερους από 550 συμμετέχοντες.

Σε ό,τι αφορά στα φορτηγά, αγωνίστηκαν οι κατηγορίες T4 Race 4x4 και T4 Race 6x6, αλλά και η κλάση Classic Trucks Series, στην οποία συμμετείχαν φορτηγά ηλικίας άνω των 20 χρόνων. Η μάχη για τη νίκη ήταν για μία ακόμα φορά συναρπαστική με τους φετινούς διεκδικητές να είναι οι Aleš Loprais (Tatra) και Martin van den Brink (Renault). Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως πριν την έναρξη της τελευταίας ειδικής, η διαφορά των δύο πληρωμάτων ήταν μόλις στα 28 δευτερόλεπτα, αλλά λόγω ποινής 5 λεπτών στον Ολλανδό Martin van den Brink, νικητής αναδείχθηκε ο Τσέχος Aleš Loprais με τελική διαφορά άνω των 23 λεπτών.

Στην τελική ειδική διαδρομή κρίθηκε εν πολλοίς και η κόντρα για την κατάληψη του τρίτου σκαλιού του βάθρου. Εκεί, τελικά, ανέβηκε ο Βέλγος Paul Verheyden που αγωνίστηκε οδηγώντας ένα DAF, καθώς κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Τσέχο Tomas Vratny, ο οποίος -όπως και ο νικητής- ήταν στο τιμόνι ενός φορτηγού Tatra. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε στο Μαρόκο άλλο ένα DAF, επικεφαλής του πληρώματος του οποίου ήταν ο Eimbert Timmermans.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ο Ales Loprais, κάνοντας χρόνο 33ω 11’ 49’’, ήταν πρώτος όχι μόνο στα φορτηγά, αλλά και στη συνολική κατάταξη. Βλέπετε, ο νικητής στις μοτοσικλέτες, Mario Patrao (KTM), σημείωσε επίδοση 34ω 36’ 50’’, ενώ ο πρώτος στα Quad, Gerard List (Dinli) χρειάστηκε 51ω 44’ 03’’. Στην κατηγορία SSV επικράτησε ο Marc Lauwers (Can-Am) με χρόνο 38ω 44’ 37’’ και στα Buggy o Stéphane Henrard (Dunbee) με 38ω 51’ 49’’. Τέλος, μεγάλος νικητής στα 4x4 ήταν ο Jes Munk (Toyota) με επίδοση 34ω 34’ 12’’.

MAROCCO DESERT CHALLENGE 2018 - TRUCKS

  1. Aleš Loprais (Tatra):33ω 11’ 49’’
  2. Martin van den Brink (Renault Truck): 33ω 35’ 20’’
  3. Paul Verheyden (DAF): 38ω 32’ 56’’
  4. Tomas Vratny (Tatra): 38ω 44’ 40’’
  5. Eimbert Timmermans (DAF): 39ω 36’ 22’’

Φωτογραφίες: moroccodesertchallenge.com

Το τσέχικο πλήρωμα των Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna και Petr Pokora, ήταν αυτό που επικράτησε όχι μόνο στα φορτηγά, αλλά και στη συνολική κατάταξη του φετινού Morocco Desert Challenge. Μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή έδωσαν για τη νίκη οι Martin van den Brink, Wouter de Graaff και Mitchel van den Brink. Τελικά το πλήρωμα από την Ολλανδία έφερε το φορτηγό της Renault στη δεύτερη θέση. Στο podium ανέβηκε το DAF των Βέλγων Paul Verheyden, Kurt Keysers και Raf Schildermans.
Στην τέταρτη θέση του αγώνα τερμάτισε ένα ακόμα φορτηγό της Tatra, που είχε ως πλήρωμα τους Τσέχους Tomas Vratny, Jaroslav Miskolci και Jaromir Martinec. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε άλλο ένα DAF, αυτό των Eimbert Timmermans, Geert Roothans και Peter Vervoort. To Morocco Desert Challenge είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν περιλαμβάνει διαδρομές λιεζόν, παρά μόνο καθαρή αγωνιστική δράση 2.400 και πλέον χιλιομέτρων.
Θεματική Ενότητα: 
Παρουσιάσεις

Στο ίδιο τεύχος: