Η VDL Bus & Coach είναι έτοιμη να παρουσιάσει τα VDL Futura νέας γενιάς, τα οποία εξοπλίζονται με καινούργιους κινητήρες της DAF, άλλα και νέα κιβώτια ταχυτήτων ZF, που βοηθούν τα λεωφορεία να επιτύχουν χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και μικρότερο κόστος λειτουργίας (TCO).

Πιο συγκεκριμένα, το νέο διαξονικό VDL Futura διαθέτει -στη βασική του έκδοση- τον κινητήρα DAF MX-11, ο οποίος έχει ισχύ 370 ίππων και ροπή 1.900 Nm, με την τελευταία να έχει ανέβει κατά 300 Nm από την προηγούμενη γενιά του οχήματος. Στάνταρ στο μοντέλο τριών αξόνων και προαιρετικά σε αυτό με τους δύο άξονες, συναντάμε τον κινητήρα DAF MX-11 των 410 ίππων και των 2.100 Nm, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι διαθέσιμη από τις 900 ως τις 1.100 σ.α.λ. Επιπλέον, προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί στα δύο μοντέλα και η έκδοση του ίδιου κινητήρα, που παράγει 450 ίππους ισχύος και 2.300 Nm ροπής.

Σε ό,τι αφορά στο νέο διώροφο Futura FDD2, αυτό διαθέτει ως στάνταρ τον κινητήρα MX-13 των 530 ίππων και των 2.600 Nm, ενώ για πρώτη φορά δίνεται η επιλογή για τον κινητήρα MX-11 των 450 ίππων, που συνδυάζεται με το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ZF Ecolife των έξι σχέσεων. Το εν λόγω κιβώτιο διατίθεται ως επιλογή και στα διαξονικά μοντέλα, στα οποία στάνταρ είναι το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ZF Traxon των 12 σχέσεων, το οποίο διαδέχθηκε το παλαιότερο ZF AS Tronic. Η εταιρεία υπόσχεται πως το νέο κιβώτιο προσφέρει μειωμένους χρόνους αλλαγής σχέσεων και παράλληλα διαθέτει λειτουργία υποβοήθησης στην ανωφέρεια, Hill start.

Στη βελτίωση της οικονομίας συμβάλλει και το σύστημα Predictive Powertrain Control (PPC), μέσω του οποίου το GPS συνδέεται με τοπογραφικά δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα γνωρίζει το ανάγλυφο της διαδρομής εκ των προτέρων και προσαρμόζει τη λειτουργία του κιβωτίου προς όφελος της κατανάλωσης.

Αναβαθμισμένη επίσης είναι και η απόδοση της πέδησης, χάρη στη συνεργασία του επιβραδυντή (ZF Intarder) και του μηχανόφρενου της DAF, που επιτρέπoυν στον οδηγό να μειώσει δραστικά την ταχύτητα δίχως να καταφύγει στο φρένο.

Η νέα διάταξη του χώρου του κινητήρα, επέτρεψε στη VDL να επιτύχει μείωση βάρους 100 κιλών. Σε αυτό το θέμα συμβάλλει σημαντικά το σύστημα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων (κουτί), το οποίο είναι πλέον κατά περίπου 50 κιλά ελαφρύτερο και καταλαμβάνει λιγότερο όγκο κατά 40%. Για το VDL Futura FDD2 αυτό το σύστημα έχει βελτιώσει την προσβασιμότητα στον χώρο αποσκευών. Το κιβώτιο ZF Traxon είναι επίσης 20 κιλά ελαφρύτερο από το προκάτοχο μοντέλο, με τη συνολική εξοικονόμηση βάρους να έχει επιτευχθεί πίσω από τον πίσω άξονα, γεγονός που οδηγεί σε αποδοτικότερη κατανομή βάρους, καλύτερη οδική συμπεριφορά και μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών. Αλλαγές έγιναν και στη θέση διαφόρων εξαρτημάτων, όπως το ψυγείο, το οποίο έχει μετακινηθεί στην αριστερή πλευρά, ώστε να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα του χώρου του κινητήρα και συνεπώς να γίνει αποτελεσματικότερη η εκτέλεση εργασιών συντήρησης και επισκευής.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως τα καινούργια VDL Futura με τους νέας γενιάς κινητήρες της DAF, μπορούν να λειτουργήσουν και με HVO (Υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο), μία έκδοση που σε σχέση με τις συμβατικές πετρελαίου, μειώνει τις εκπομπές CO2 μέχρι και κατά 80%. Επιπλέον, η εσωτερική τριβή στους κινητήρες μειώθηκε με τη χρήση νέων τεχνολογιών, την ίδια στιγμή που το μπλοκ, η ψύξη, η είσοδος αέρα, τα έδρανα και τα έμβολα έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί. Παράλληλα, ένα νέο -πιο αποδοτικό- turbo βοήθησε στην αύξηση της ροπής. Σημαντικό είναι, τέλος, το γεγονός πως τα διαστήματα service των νέων κινητήρων ανέβηκαν στις 100.000 χλμ.