Το Groupe PSA, μία από τις κυρίαρχες δυνάμεις της ευρωπαϊκής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, παρουσιάζει τρία ολοκαίνουργια van, τα 3ης γενιάς Citroen Berlingo και Peugeot Partner, αλλά και την 5η γενιά του Opel Combo, που πλέον αποτελεί μέλος της γαλλικής οικογένειας. Οι παραγγελίες για τα νέα μοντέλα θα ξεκινήσουν από τον προσεχή Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που θα κάνουν επίσημο ντεμπούτο στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου (ΙΑΑ) στο Αννόβερο, με το εμπορικό λανσάρισμα σε περίπου 100 χώρες, να ακολουθεί προς τα τέλη του έτους.
Τα νέα αυτά μοντέλα στηρίζονται σε μία τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2 του ομίλου PSA. Τα οχήματα των Peugeot και Citroen θα παράγονται στα εργοστάσια που βρίσκονται στο Mangualde της Πορτογαλίας και στο Vigo της Ισπανίας, στο οποίο για πρώτη φορά θα κατασκευάζονται τα van των Opel και Vauxhall. Η νέα τριάδα της αγοράς των LCV θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μεταξονίου, με δύο μήκη αμαξώματος (4,40 ή 4,75 μέτρων) και με 2, 3 ή 5 θέσεις επιβατών.
Ανάλογα με την έκδοση, το ωφέλιμο φορτίο ποικίλει από τα 650 έως τα 1.000 κιλά και ο όγκος του χώρου φόρτωσης από τα 3,3 μέχρι τα 4,4 m3. Κοινή είναι και η γκάμα των κινητήρων, που περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο PureTech turbo κινητήρα βενζίνης των 1,2 λτ., αλλά και τους BlueHDi κινητήρες πετρελαίου των 1,5 και 1,6 λτ. Το ≪παρών≫ και στα τρία μοντέλα δίνει και το νέο αυ- τόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων μετάδοσης. Παρόμοια είναι, τέλος, και τα υπερσύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που βρίσκονται στο βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό, κάποια από τα οποία απαντώνται για πρώτη φορά σε επαγγελματικό όχημα της κατηγορίας. Ας δούμε, όμως, τα τρία μοντέλα αναλυτικότερα.
Νέο Citroen Berlingo Van
Το μοντέλο της Citroen, υπάρχει στην αγορά από το 1996 και φέτος είναι υπεύθυνο για το 40% των πωλήσεων της εταιρείας στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η νέα του γενιά αποτελεί σίγουρα ένα στοίχημα για τους Γάλλους, οι οποίοι αισθητικά το έφεραν κοντά στα πρότυπα των τελευταίων Ι.Χ. μοντέλων τους.
Στην περίπτωση του Berlingo, η κοντή έκδοση των 4,4 μ. ονομάζεται «Μ» και διαθέτει μεταξόνιο 2,785 χλστ. Το πλάτος ανέρχεται σε 2,1 μ. (μαζί με τους καθρέπτες) και το ύψος σε 1,8 μ. Το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 650 κιλά και μπορεί να φτάσει έως τον ένα τόνο. Ο όγκος του χώρου φόρτωσης ποικίλει -ανάλογα με την έκδοση- από τα 3,3 μέχρι τα 3,8 m3. Η καρότσα έχει ωφέλιμο μήκος 1,81 μ. και πλάτος ανάμεσα στους θόλους 1,23 μ., γεγονός που σημαίνει πως χωράνε σε αυτή δύο ευρωπαλέτες. Η τεχνική ικανότητα έλξης με φρένα ανέρχεται σε 1.500 κιλά. Αντίστοιχα, στη μακριά έκδοση «XL» των 4,75 μ., το μεταξόνιο είναι στα 2.975 χλστ. και το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης στα 2,16 μ. Το ωφέλιμο φορτίο πέφτει στα 950 κιλά, αλλά ανεβαίνει ο διαθέσιμος όγκος (3,9 ως 4,4 m3). Ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, το μοντέλο της Citroen μπορεί να παραγγελθεί με καμία, μία ή δύο συρόμενες πλευρικές πόρτες.
Στην έκδοση Extenso Cab, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς τριών επιβατών, με την κεντρική θέση να μπορεί να μετατραπεί σε τραπεζάκι και αυτή του συνοδηγού να αναδιπλώνεται πλήρως, ανεβάζοντας τον ωφέλιμο όγκο στα 3,8 m3 (έκδοση Μ) και στα 4,4 m3 (έκδοση XL). Δύο είναι οι επιλογές για την Crew Cab έκδοση του νέου Citroen Berlingo, που μπορεί να μεταφέρει έως και πέντε επιβάτες. Η «Worker» προορίζεται για όσους θέλουν να μεταφέρουν ανθρώπους και εξοπλισμό σε εργοτάξια. Διαθέτει τρεις εμπρός θέσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χλστ., μεγαλύτερους τροχούς και off road ελαστικά, προστατευτικές ποδιές, αλλά και τα συστήματα Grip Control και Hill Assist Descent για βελτίωση της πρόσφυσης. Η έκδοση «Driver» αφορά όποιον κάνει μακρινά ταξίδια ή πολύωρες καθημερινές αστικές παραδόσεις. Ξεχωρίζει μέσω του αναβαθμισμένου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, της βελτιωμένης ποιότητας κύλισης και της προσεγμένης ηχομόνωσης.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, το νέο Berlingo θα διατίθεται με τον PureTech 1,2 κινητήρα βενζίνης, σε εκδόσεις 110 και 130 ίππων, με την τελευταία να προσφέρεται από το 2ο μισό του 2019 και με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (αμφότερες φέρουν κανονικά 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο). Το αυτόματο κιβώτιο EAT8, που διαθέτει και χειριστήρια αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι, θααποτελεί επιλογή και για την έκδοση πετρελαίου BlueHDi 130 S&S των 1,5 λτ., που διαφορετικά εξοπλίζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Στα 1,6 λτ., ο diesel κινητήρας BlueHDi, προσφέρει ισχύ 75 και 100 ίππων και συνεργάζεται αποκλειστικά με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Στην ιδιαίτερα πλήρη λίστα εξοπλισμού του νέου γαλλικού van, υπάρχουν 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους, για πρώτη φορά στην κατηγορία, απαντάται ο δείκτης υπερφόρτωσης, ένα σύστημα που βασίζεται σε αισθητήρες και μετρά το συνολικό βάρος που υπάρχει στο όχημα, προειδοποιώντας σε περίπτωση που το βάρος ξεπερνά το 80% του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου. Πρωτιά για την κατηγορία αποτελεί και το σύστημα περιμετρικής ορατότητας προς τα πίσω, που χρησιμοποιεί δύο κάμερες και προβάλλει την εικόνα στο σύστημα infotainment, αλλά και σε μία 2η οθόνη 5 ιντσών που βρίσκεται στη θέση του συμβατικού εσωτερικού καθρέπτη του οχήματος. Αμφότερα τα συστήματα προσφέρονται και στα τρία νέα van του PSA.
Νέο Peugeot Partner
Στα χνάρια του ολοκαίνουργιου επιβατικού Rifter που άλλαξε όνομα, κινείται η νέα γενιά του επαγγελματικού Peugeot Partner, η οποία αναμένεται στην αγορά τον προσεχή Νοέμβριο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι όμοια με αυτά του «αδελφού» Berlingo, με τους ανθρώπους της Peugeot να ονομάζουν «Standard» την κοντή έκδοση και «Long» τη μακριά των 4,75 μέτρων. Αντίστοιχα, η πιο σκληροτράχηλη έκδοση αποκαλείται «Grip» και η πιο συμβατική, «Asphalt». Κοινά είναι και τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, αλλά και η γκάμα των κινητήρων – κιβωτίων. Τα προσαρμοζόμενα εμπρός τρία καθίσματα ονομάζονται «Multiflex» και προσφέρουν τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους 3,09 μ. (Standard) ή 3,44 μ. (Long), στην περίπτωση που αναδιπλωθεί το κάθισμα του συνοδηγού.
Μεγάλη σημασία δίνουν οι υπεύθυνοι της Peugeot στον ψηφιακό πίνακα οργάνων «i-Cockpit», ο οποίος βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου, αποτελώντας μια πρωτιά της κατηγορίας. Δίχως επιπλέον χρέωση προσφέρεται η τεχνολογία «head-up display», με το κέντρο του ταμπλό να φιλοξενεί την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, στην οποία απεικονίζονται οι λειτουργίες του οχήματος, αλλά και το 3D σύστημα πλοήγησης.
Επιγραμματικά, ανάλογα με την έκδοση, προσφέρονται τα εξής συστήματα: Electric parking brake, Adaptive cruise control, Extended traffic sign recognition system, Active Lane Keeping Assist, Driver attention warning, Active Safety Brake, Tow-bar stabilizer, Automatic headlight dipping, Blind spot monitoring και Hands-free entry & start. Για όσους πελάτες επιθυμούν υψηλή συνδεσιμότητα, η Peugeot προσφέρει τα πακέτα «Monitoring Pack» και «Tracking Pack». Στους διαχειριστές στόλων, πάλι, απευθύνονται τα πακέτα «Connect Fleet Management Pack», «Eco-drive Pack» και «Geolocation Pack».
Νέο Opel Combo
Το Opel Combo, που πρωτοεμφανίστηκε το 1986, περνάει στην 5η του γενιά, η οποία αντίθετα με την προηγούμενη -που ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της μάρκας με τη Fiat- έχει εξελιχθεί στους κόλπους του Groupe PSA, του οποίου η Opel αποτελεί πλέον μέλος. Εύλογα και στην περίπτωση του Combo, ισχύουν όσα και παραπάνω, σε ό,τι έχει να κάνει με τα εν γένει χαρακτηριστικά του οχήματος. Η οδήγηση, οι ελιγμοί και η μεταφορά αγαθών και ανθρώπων, γίνεται πιο εύκολη χάρη στα 19 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ενδιαφέρον χρηστικό χαρακτηριστικό του νέου Opel Combo cargo van είναι το προαιρετικό άνοιγμα του παραθύρου της 5ης πόρτας, που επιτρέπει την υπό γωνία μεταφορά φορτίων μεγάλου μήκους, δίχως να απαιτείται το άνοιγμα της πόρτας (μέγιστο επιτρεπτό βάρος 100 κιλά). Το χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης των 557 χλστ., διευκολύνει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου όγκου στο χώρο φόρτωσης, στον οποίο υπάρχουν έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου στο πάτωμα και τέσσερις ακόμα προαιρετικοί στα πλευρικά τοιχώματα.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως τα τρία νέα van εντάσσονται στη πενταετή στρατηγική «Push to Pass», σύμφωνα με την οποία το Groupe PSA φιλοδοξεί να γίνει μέχρι το 2021, μια αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια παρουσία.