Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων

Τον περασμένο Ιούνιο, ταξινομήθηκαν μόνο οκτώ καινούργια βαρέα φορτηγά, έξη μεσαία και επτά μικρά, κάνοντας ένα απογοητευτικό για τη χώρα σύνολο 21 μονάδων.

Πάγωσε την αγορά ο Ιούνιος, φως από ΚΤΕΛ, δημόσιο και ΕΚΑΒ.

Τα όποια ενθαρρυντικά στοιχεία είχε εμφανίσει το πεντάμηνο, ήρθε να τα παγώσει ο Ιούνιος μήνας προσδίδοντας αρνητικό πρόσημο στις περισσότερες κατηγορίες των καινούργιων επαγγελματικών αυτοκινήτων, κάτι όμως που δεν συνέβη στα μεταχειρισμένα τα οποία συνεχίζουν να ακολουθούν τη δική τους θετική πορεία.

Τον περασμένο λοιπόν Ιούνιο, ταξινομήθηκαν μόνο οκτώ καινούργια βαρέα φορτηγά, έξη μεσαία και επτά μικρά, κάνοντας ένα απογοητευτικό για τη χώρα σύνολο 21 μονάδων, έναντι των 328 μεταχειρισμένων των αντίστοιχων κατηγοριών που πουλήθηκαν τον ίδιο μήνα, μια διαφορά που δεν απαντάται σε κανένα άλλο κράτος της ΕΕ, αλλά ούτε και σε χώρες της Ασίας, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων.

Ούτε, βέβαια, οι πωλήσεις των 18 λεωφορείων τον περασμένο Ιούνιο, από τις οποίες οι 17 αφορούσαν σε mini και midi, αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες μιας χώρας που από τη μια δηλώνει ότι ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά της βιομηχανία και από την άλλη παρατείνει τα όρια ηλικίας των λεωφορείων στα 26 χρόνια!

Μια ευχάριστη πάντως είδηση, έρχεται από τα ΚΤΕΛ της χώρας αρκετά από τα οποία – σε πείσμα των καιρών – συνεχίζουν να εκσυγχρονίζονται και ήδη έχουν τοποθετήσει παραγγελίες που ξεπερνούν τις 60 μονάδες και μάλιστα σε «πενηντάρια» σύγχρονα καινούργια λεωφορεία. Ωστόσο, οι παραδόσεις, άρα και οι ταξινομήσεις, θα καθυστερήσουν λόγω της αδυναμίας των εργοστασίων να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση των τουριστικών λεωφορείων που παρατηρείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι στον τομέα των φορτηγών κινητήριος μοχλός για περισσότερες ταξινομήσεις κατά τους επόμενους μήνες θα είναι ο δημόσιος τομέας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ήδη, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του περιοδικού Τ.Τ. ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για 35 πυροσβεστικά οχήματα και ακολουθεί ο διαγωνισμός του Δήμου Αθηναίων για περίπου 35 φορτηγά με διάφορες υπερκατασκευές, ενώ μικρότερες προμήθειες εκκρεμούν και για άλλους δήμους. Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το γεγονός ότι τόσο τα πυροσβεστικά, όσο και τα φορτηγά των δήμων θα τονώσουν την ελληνική βιομηχανία των αμαξοποιών και των υπερκατασκευών γενικότερα.

Στα παραπάνω θα πρέπει επίσης να προστεθούν και οι αναμενόμενες νέες μεγάλες προμήθειες ασθενοφόρων σε διασκευασμένα οχήματα Van στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ανανέωσης του στόλου του ΕΚΑΒ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και στα περιφερειακά του παραρτήματα (Τρίπολη, Λαμία κ.α.).

Τέλος, και η πολυπληθής κατηγορία των LCV, εξαιτίας της συγκράτησης των ταξινομήσεων τον Ιούνιο, κατέγραψε οριακή βελτίωση κατά 2,06% σε σχέση με το περυσινό πρώτο εξάμηνο.

Θεματική Ενότητα: 
Ταξινομήσεις Επ. Οχημάτων

Στο ίδιο τεύχος: