Τα οφέλη του συνδυασμού τράκτορα και δύο επικαθήμενων συνολικού μήκους συρμού 31,7 μέτρων, καταγράφουν από κοινού η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία SEAT και η συνεργάτιδα εταιρεία της στα logistics, Grupo Sesé.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται με ένα τράκτορα Scania R 580 και δύο επικαθήμενες κουρτίνες των 13,6 μέτρων. Η πρώτη κουρτίνα έλκει μία ντόλυ με πέταλο, όπου κοτσάρει το δεύτερο επικαθήμενο. Το αποτέλεσμα είναι ένας συρμός με ωφέλιμο φορτίο 70 τόνων, που είναι ο μακρύτερος που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους της Ισπανίας. Αποτελείται από διαξονικό τράκτορα, τριαξονική επικαθήμενη κουρτίνα, μια διαξονική ντόλυ (τραπέζι με πέταλο) και ένα ακόμη τριαξονικό επικαθήμενο. Το σύνολο των αξόνων είναι 10 (2+3+2+3), με το μέσο όρο φόρτισης ανά άξονα να μην ξεπερνά τους 7,5 τόνους.
Προς το παρόν, οι δοκιμαστικές διαδρομές κατόπιν ειδικής άδειας, πραγματοποιούνται μεταξύ της Σαραγόσας και του εργοστασίου της SEAT, έξω από τη Βαρκελώνη. Η ισπανική μάρκα ελπίζει πως ο συγκεκριμένος συνδυασμός τράκτορα και δύο επικαθήμενων, θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 20%, την ίδια στιγμή που το κόστος των logistics θα περιοριστεί κατά 25%.
«Έχει την ικανότητα να μειώσει στο ήμισυ τον αριθμό των φορτηγών που κυκλοφορούν, γεγονός που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά το περιβάλλον, την ασφάλεια και την αποδοτικότητα», δήλωσε σχετικά ο Christian Vollmer, αντιπρόεδρος της παραγωγής και των logistics της SEAT. Επιπλέον πλεονέκτημα είναι πως τα διπλά επικαθήμενα είναι κατάλληλα για τις συνδυασμένες μεταφορές, καθώς τα βαγόνια των εμπορευματικών τρένων είναι σχεδιασμένα ώστε να λειτουργούν αποδοτικά με τα τρέιλερ των επίσης 13,6 μέτρων.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί, πως η θυγατρική εταιρεία, Scania Transport Laboratory, που πραγματοποιεί μεταφορές ανάμεσα στα εργοστάσια της σουηδικής μάρκας, διεξήγαγε πρώτη ήδη από το 2015, καθημερινά δρομολόγια 600 χιλιομέτρων με συνδυασμούς τρακτόρων και επικαθήμενων μήκους 31,7 μέτρων. «Με ωφέλιμο φορτίο 73 τόνων, μειώσαμε κατά 25% την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2», τόνισε ο Jan Björklund, Διευθύνων Σύμβουλος της Scania Transport Laboratory.
Υπενθυμίζουμε ότι αρκετές χώρες της Ευρώπης, περιλαμβανομένης της Γερμανίας, Ολλανδίας, Δανίας, Σουηδίας, Φινλανδίας κ.α., έχουν ξεκινήσει τη χορήγηση ειδικών αδειών για κυκλοφορία 25 μέτρων συρμών σε αυτοκινητόδρομους και σε τμήματα μεταξύ εμπορευματικών κέντρων και ΒΙ.ΠΕ. Στον αντίποδα, πρέπει να αναφερθεί, ότι οι συνδυασμοί διπλών ρυμουλκούμενων μειώνουν τα δρομολόγια και την απασχόληση των οδηγών.