Συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από την εισαγωγή στο ΣτΕ της υπόθεσης απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας και δόθηκαν οκτώ αναβολές, με την τελευταία να παραπέμπει την εκδίκαση στις 11 Δεκεμβρίου του 2018.
Πρόκειται για την αίτηση ακύρωσης που έχει υποβάλει το ΠΣΧΕΜ από το 2016 κατά του νόμου Σπίρτζη με τον οποίο απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων από 3,5 τόνους στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι παλιές οδικές οδοί.
Σύμφωνα με τους 300 περίπου χάρτες που εξέδωσε το υπ. Μεταφορών, τα φορτηγά υποχρεώνονται να κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας (καταβάλλοντας, βέβαια, τα διόδια που επιβάλλουν οι παραχωρησιούχοι), καθώς κάθε παράπλευρος δρόμος ή παλιά εθνική οδός είναι απαγορευτική για την κίνηση τους.
Πρόχειρες, χωρίς καμία μελέτη και άχρηστες στην πράξη είναι οι προβλεπόμενες εξαιρέσεις, αυτές για τις οποίες ένα φορτηγό μπορεί να πάρει άδεια για να φτάσει στον τόπο φόρτωσης ή εκφόρτωσης, ακολουθώντας μόνο ένα συγκεκριμένο τμήμα του παράδρομου. Προφανώς, ο νομοθέτης είχε πλήρη άγνοια του τρόπου λειτουργείας των φορτηγών στην Ελλάδα σε σχέση με το μεταφορικό τους έργο, ενώ από νομικής πλευράς τίθεται και θέμα συνταγματικότητας του μέτρου της καθολικής αυτής απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών.