Στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί

«Μέσα στο επόμενο εξάμηνο είναι πιθανόν να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης». Αυτό αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ηλεκτροκίνητου Nissan LEAF στους επισκέπτες της 83ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης. «Ήδη κάναμε τις πρώτες επαφές με την περιφέρεια, το Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να πάρουμε όλες εκείνες τις διαβεβαιώσεις και τα κίνητρα για να μπορέσουμε να το αποκτήσουμε», συνέχισε λέγοντας ο κος Σταυρίδης.

Το αρνητικό σενάριο είναι να μην υπάρξει χρηματοδότηση και κίνητρα απόκτησης από τους επίσημους φορείς. Ακόμα και αυτό να συμβεί, όμως, ο πρόεδρος του Taxiway πιστεύει πως σε πρώτη φάση θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα. «Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας, ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι, τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί.», τόνισε ο Θεόδωρος Σταυρίδης, ο οποίος μίλησε και για την αυτονομία του Nissan LEAF, λέγοντας: «Η επίσημη αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες είναι περίπου 270 χλμ. Όμως, σε αυτό παίζουν πολλοί παράγοντες. Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χλμ. στην βάρδιά του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300. Όμως, με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί -εφόσον υπάρχει υποδομή- να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας».

Κλείνοντας αξίζει να σημειώσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά του Nissan LEAF, το οποίο στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν το best seller ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπης, έχοντας περισσότερες από 18.000 ταξινομήσεις. Η τιμή του LEAF στη χώρα μας ξεκινά από τα 32.990 ευρώ (ως Ι.Χ.). Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 110 kW (150 hp) ισχύος και 320 Nm ροπής, επιτρέποντας στο όχημα να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και να έχει τελική ταχύτητα 144 χλμ./ώρα. Εξοπλίζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου 40 kWh, που του προσδίδουν πραγματική αυτονομία κίνησης της τάξης των 270 χλμ. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι -σύμφωνα με τη Nissan- στα 206 Wh/χλμ. Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών σε μία κοινή οικιακή πρίζα απαιτεί 21 ώρες, ενώ αν το αυτοκίνητο συνδεθεί σε ένα 32A Wallbox χρειάζονται 7,5 ώρες. Με τη χρήση ενός ταχυφορτιστή, τέλος, η μπαταρία μπορεί να πάει από το 20% στο 80%, σε μόλις 60 λεπτά.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Στο ίδιο τεύχος: