Συνέντευξη: Natascha Giannakopoulos, MAN Truck & Bus AG, Launch Management City Bus (SBPM)

Μία νεαρή Ελληνίδα είναι η υπεύθυνη λανσαρίσματος των αστικών λεωφορείων ΜΑΝ. Η Νατάσα Γιαννακόπουλος, ήρθε από τα κεντρικά στο Μόναχο αποκλειστικά για την πρεμιέρα του ΜΑΝ Lion’s City με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα MAN Efficient Hybrid.

«Φέραμε εδώ, μερικές εβδομάδες μετά την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση στο κοινό, το νέο Lion’s City για να το δείξουμε στις ελληνικές εταιρείες αστικών συγκοινωνιών. Για να είμαι ειλικρινής, το λεωφορείο προηγούμενης γενιάς μετρούσε πάνω από είκοσι χρόνια συνεχούς παρουσίας στην αγορά. Το νέο μοντέλο είναι γεμάτο καινοτομίες και προσωπική μου άποψη, πολύ ελκυστικό. Με τον ολοκαίνουργιο σχεδιασμό του αμαξώματος, τη θέση οδήγησης, τη νέα γραμμή μετάδοσης κίνησης, το υβριδικό σύστημα –τα highlights είναι πάρα πολλά για να τα αναφέρω όλα, έστω και ενδεικτικά.

Το συγκεκριμένο έκθεμα, μόνο τυχαία δεν επιλέχθηκε για την Transport Show 2018. Δείχνει με εμφατικό τρόπο σε τι είδους τεχνολογία μπορούν να επενδύσουν. Είναι πρώτα απ’ όλα πανάλαφρο, έχουμε καταφέρει πολλά στη μείωση του απόβαρου. Η διαμόρφωση του χώρου επιβατών είναι πολύ ευρηματική, η εκμετάλλευση κορυφαία, ενώ θεωρώ πως ο γενικότερος φωτισμός κάνει τις διαδρομές, ακόμη και τις πιο σύντομες, απολαυστικές.

Η συνεργασία με τους συναδέλφους στην ελληνική ΜΑΝ είναι πολύ στενή. Τα τελευταία δυο χρόνια λ.χ., συναντιόμαστε τακτικά στο Μόναχο, προκειμένου να σχεδιάσουμε λεωφορεία που ταιριάζουν στη χώρα και τους ιδιοκτήτες. Ένα λεωφορείο που κινείται υπό πλήρες φορτίο στον καύσωνα μεσημέρι ελληνικού καλοκαιριού, έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στον κλιματισμό.

Το αντίστροφο συμβαίνει σε περιοχές της βόρειας Ελλάδας με δριμύ ψύχος τους χειμερινούς μήνες. Οι απαιτήσεις είναι πρακτικά ατελείωτες: ποια θα πρέπει να είναι ιδανικά τα κόστη χρήσης, τι θέλουν και τι προτιμούν οι Έλληνες επαγγελματίες οδηγοί, και πάει λέγοντας. Τα λεωφορεία μας λοιπόν, κατασκευάζονται για να ταιριάζουν στις απαιτήσεις των Ελλήνων πελατών. Όλη η πληροφόρηση που παίρνουμε από την ελληνική αγορά καταλήγει στη γραμμή παραγωγής, με σκοπό τη βέλτιστη προσαρμογή. Κάτι μου λέει πως οι Έλληνες θα λατρέψουν το νέο Lion’s City.

Αφιέρωσα ώρες για να δω όλα τα εκθέματα της διοργάνωσης, και πραγματικά δεν περίμενα πως θα είναι τόσο πολλά, και με πολύ όμορφη διάταξη. Το κόκκινο χαλί στον εξωτερικό χώρο, τα πολλά ΜΑΝ Top Used, αλλά και το σύνολο των εκθετών σου φτιάχνουν τη διάθεση. Ειλικρινά περίμενα να δω μία μικρή έκθεση, καθώς έρχομαι για πρώτη φορά, αλλά αντίκρισα χώρους εκδήλωσης ευρωπαϊκού βεληνεκούς.».

Στο ίδιο τεύχος: