Αρνητικό πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες των επαγγελματικών αυτοκινήτων επεφύλαξε ο μήνας Σεπτέμβριος, ακόμη και για τα λεωφορεία που έχασαν το «σερί» ανόδου που είχαν κατά τους προηγούμενους μήνες και το ίδιο συνέβη με τα βαν.
Αντίθετα, τα μεταχειρισμένα, διατήρησαν αυξημένες ταξινομήσεις ιδιαίτερα στα μεσαία – βαριά φορτηγά όσο και στα λεωφορεία. Αποδεικνύεται έτσι, ότι στην Ελλάδα, τα καινούργια επαγγελματικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να δέχονται τον ανταγωνισμό των μεταχειρισμένων ο οποίος είναι οξύτερος από τον ανταγωνισμό μεταξύ των νέων μοντέλων.
Μην έχοντας βγει ακόμα από την κρίση –σύμφωνα με την πραγματική εικόνα της αγοράς– η χαμηλή τιμή του μεταχειρισμένου λειτουργεί σαν «κράχτης» για τον καταναλωτή ο οποίος αδυνατεί ή δεν θέλει να βάλει στη ζυγαριά μια σύγκριση κόστους λειτουργείας ανάμεσα στο καινούριο και στο μεταχειρισμένο φορτηγό ή λεωφορείο.
Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε, ότι την περίοδο αυτή, οι τιμές των μεταχειρισμένων επαγγελματικών στις αγορές της Γερμανίας και των άλλων δυτικοευρωπαϊκών χωρών έχουν κατρακυλήσει εξαιτίας των μέτρων που λαμβάνονται κατά της πετρελαιοκίνησης σε συνδυασμό βέβαια με τις αναγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών για διακοπή της παραγωγής οχημάτων ντίζελ σταδιακά από το 2019 και μετά.
Πριν κλείσουμε, να ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις ταξινομήσεις, όπου η Mercedes-Benz διατηρεί τη μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη MAN, ενώ στις σουηδικές μάρκες, η Volvo διατηρεί προβάδισμα έναντι της Scania. Σε καλή πορεία βρίσκεται και η Iveco χάρη στα Eurocargo που έχουν φτάσει στην πρώτη θέση μαζί με τα Atego (κυρίως) της Mercedes-Benz. Τέλος, ας μην περάσει απαρατήρητη η Ford Trucks, η οποία αν και βρίσκεται τελευταία στις ταξινομήσεις, αναμένεται να ανεβάσει ταχύτητα χάρη στο καινούργιο 100% ευρωπαϊκό φορτηγό της, το F-Max.