Ένας κολοσσός στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών – κυρίως εμπορευματικών – εισέρχεται στη χώρα μας, αιτώντας άδεια διεξαγωγής τριών εμπορευματικών δρομολογίων την εβδομάδα από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Πρόκειται για τον όμιλο Grampet, στον οποίο ανήκουν πλήθος εταιρειών, μεταξύ των οποίων και η Logistica Feroviara S.R.L., η οποία και αυτή έχει υποβάλει αίτηση προς τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) για τη διεξαγωγή, επίσης, σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Προφανώς, πρόκειται για την εξασφάλιση μεγαλύτερης ευελιξίας στη δρομολόγηση των τρένων με διαφορετικές λοκομοτίβες και βαγόνια που πάντως ανήκουν στον ίδιο όμιλο.
Στο σημείο αυτό, να προσθέσουμε ότι η GFR διαθέτει παρουσία σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, έχοντας στο δυναμικό της 400 λοκομοτίβες και 14.000 βαγόνια., το δε μεταφορικό της έργο αντλείται χάρη στο μεγάλο εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει στους πελάτες, όπως ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφοράς, υπηρεσίες 3PL, μίσθωση σιδηροδρομικού υλικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα υπηρεσίες για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των σιδηροδρομικών μεταφορών για λογαριασμό των πελατών κ.α. Πέρα, όμως, από τα παραπάνω, ο όμιλος Grampet δραστηριοποιείται και στο βιομηχανικό τομέα με θυγατρικές αρμόδιες για την επισκευή ή επέκταση σιδηροδρομικών εξοπλισμών, την κατασκευή ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τη σιδηροδρομική βιομηχανία κ.α.. Αξίζει, τέλος, να αναφέρουμε, ότι στον όμιλο GFR ανήκει η βουλγάρικη εταιρεία σιδηροδρόμων BRC καθώς και η Grampetcargo Austria.