Ξεκίνησε η πρώτη εμπορική χρήση του αυτόνομου ηλεκτρικού φορτηγού, Einride T-pod, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας logistics, DB Schenker, στο Γιένσεπινγκ της Σουηδίας. Το εν λόγω όχημα θα κινείται συνεχώς από και προς μία αποθήκη, ανοίγοντας το δρόμο για μια βιώσιμη μετάβαση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, στην ηλεκτροκίνηση και στα αυτόνομα οχήματα.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο και πέραν της πρώτης εφαρμογής στη Σουηδία, περιλαμβάνει τη δυνατότητα και για άλλα πιλοτικά προγράμματα. Υπενθυμίζεται πως η Einride παρουσίασε νωρίτερα φέτος ένα ακόμα αυτόνομο μοντέλο, το φορτηγό υλοτομίας, T-log (δες Τ&Τ τεύχος 365, σελ. 46).

Σε ό,τι έχει να κάνει με το T-pod, αυτό έχει μικτό βάρος 26 τόνων και παρόλο που έχει μήκος μόλις 7 μέτρων, μπορεί να μεταφέρει 15 ευρωπαλέτες, καθώς η απουσία καμπίνας αυξάνει τις μεταφορικές του δυνατότητες. Διαθέτει ένα αυτόνομο σύστημα επιπέδου 4 που αποτελείται από δύο κάμερες, τρία ραντάρ, δύο lidar και έναν υπολογιστή που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα NVIDIA DRIVE. Όλα αυτά του προσφέρουν οπτική 360° του περιβάλλοντος χώρου, με το χειρισμό του οχήματος να πραγματοποιείται από εκατοντάδες μέτρα μακριά. Οι μπαταρίες που κινούν το όχημα, έχουν χωρητικότητα 200 kWh και του προσδίδουν μέγιστη αυτονομία της τάξης των 200 χλμ. Η τελική ταχύτητα του T-pod ανέρχεται σε 85 χλμ./ώρα.