Την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να διαπιστώσουμε από κοντά τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού Mercedes-Benz eCitaro είχαμε πρόσφατα, στους δρόμους του Μάνχαϊμ της Γερμανίας, σε ένα τυπικό δρομολόγιο της αστικής γραμμής. Με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβη λειτουργία που εξασφαλίζει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, οι μεταφορές γίνονται ακόμη πιο φιλικές προς το περιβάλλον, προσφέροντας παράλληλα καλύτερες συνθήκες για το επιβατικό κοινό.

Άλλωστε οι συζητήσεις πλέον έχουν γίνει πιο έντονες και στη χώρα μας σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, και το ενδιαφέρον είναι πιο έκδηλο από ποτέ, σχετικά με την ανανέωση του στόλου των εταιρειών με τέτοιου είδους οχήματα. Μετά από την εμπειρία της οδήγησης του eCitarο απαντούμε σε βασικά ερωτήματα των αναγνωστών, σχετικά με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, την αυτονομία των μπαταριών σε συνθήκες πόλης και την οδηγική συμπεριφορά του λεωφορείου.

Οδηγήσαμε το 12μετρο eCitaro σε μια μικτή διαδρομή, στο κέντρο της πόλης του Μάνχαϊμ αλλά και περιμετρικά, συνολικής απόστασης δεκαπέντε χιλιομέτρων εξάγοντας τα δικά μας πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τη λειτουργία του. Να αναφέρουμε ότι όπως στα συμβατικά Citaro, έτσι και στο ηλεκτρικό, παραμένει η ίδια εργονομική θέση οδήγησης, με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα γίνεται με κλειδί και εν συνεχεία πατώντας το κουμπί με την ένδειξη Start και αντίστοιχα η απενεργοποίησή του γίνεται πατώντας το Stop. Στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται το ταχύμετρο, η στάθμη των μπαταριών και στη θέση του στροφόμετρου υπάρχει ένδειξη η οποία εμφανίζει τη στιγμιαία κατανάλωση της μπαταρίας.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιανουαρίου (369) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.