Φορτηγό χωρίς καμπίνα: ηλεκτρικό και αυτόνομο με μικτό 16 τ.

Η σουηδική start-up, Einride, παρουσίασε ένα πρωτότυπο φορτηγό υλοτομίας, πλήρως ηλεκτρικό και οδηγικά αυτόνομο.

Ένα πρωτότυπο φορτηγό υλοτομίας, πλήρως ηλεκτρικό και οδηγικά αυτόνομο, παρουσίασε η σουηδική start-up, Einride.

Ονομάζεται T-log, έχει μικτό βάρος 16 τόνων, διαθέτει αυξημένες off-road δυνατότητες και αποτελεί το δεύτερο πόνημα της εταιρείας, μετά από το περσινό T-pod. Στόχος της Einride είναι το T-log να κυκλοφορεί στους δρόμους μέχρι το 2020, κάτι για το οποίο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Προεξάρχον χαρακτηριστικό του T-log είναι η παντελής απουσία της καμπίνας του οδηγού. Το φουτουριστικό «timber» φορτηγό εξοπλίζεται με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, Nvidia Drive και μπορεί να λειτουργήσει με τηλεχειρισμό από εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας Phantom Auto για την τηλε-επιχειρησιακή ασφάλεια, που λειτουργεί ακόμα και με 4G.

Η απουσία καμπίνας επέτρεψε τον περιορισμό των διαστάσεων του φορτηγού, αλλά και την αύξηση του (άγνωστου προς το παρόν) ωφέλιμου φορτίου. Το μήκος του T-log είναι στα 7.338 χλστ., το πλάτος στα 2.552 χλστ. και το ύψος στα 3.563 χλστ. Άγνωστα είναι επίσης τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής γραμμής κίνησης του οχήματος, η οποία πάντως τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 300 kWh, που προσδίδουν στο φορτηγό μεταφοράς κορμών δέντρων μέγιστη αυτονομία άνω των 190 χιλιομέτρων.

Το Einride T-log εξοπλίζεται με κάμερες, lidars και ραντάρ, που του προσφέρουν οπτική 360° του περιβάλλοντος χώρου. Έχοντας σύνδεση με ένα «ευφυές» λογισμικό που παρέχει δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο, το T-log μπορεί να προσαρμόσει τη διαδρομή του για να αποφύγει την κυκλοφοριακή συμφόρηση που ενδέχεται να βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα μπροστά. Ένας στόλος από T-log θα μπορεί να συντονιστεί από ένα προηγμένο σύστημα δρομολόγησης, βελτιστοποιώντας το χρόνο παράδοσης, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την κατανάλωση ενέργειας.

Ονομάζεται T-log, έχει μικτό βάρος 16 τόνων, διαθέτει αυξημένες off-road δυνατότητες και αποτελεί το δεύτερο πόνημα της εταιρείας, μετά από το περσινό T-pod.
Στόχος της Einride είναι το T-log να κυκλοφορεί στους δρόμους μέχρι το 2020, κάτι για το οποίο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Προεξάρχον χαρακτηριστικό του T-log είναι η παντελής απουσία της καμπίνας του οδηγού. Το φουτουριστικό «timber» φορτηγό εξοπλίζεται με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, Nvidia Drive και μπορεί να λειτουργήσει με τηλεχειρισμό από εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
Η απουσία καμπίνας επέτρεψε τον περιορισμό των διαστάσεων του φορτηγού, αλλά και την αύξηση του (άγνωστου προς το παρόν) ωφέλιμου φορτίου. Το μήκος του T-log είναι στα 7.338 χλστ., το πλάτος στα 2.552 χλστ. και το ύψος στα 3.563 χλστ.
Άγνωστα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής γραμμής κίνησης του οχήματος, η οποία πάντως τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 300 kWh, που προσδίδουν στο φορτηγό μεταφοράς κορμών δέντρων μέγιστη αυτονομία άνω των 190 χιλιομέτρων.
Το Einride T-log εξοπλίζεται με κάμερες, lidars και ραντάρ, που του προσφέρουν οπτική 360° του περιβάλλοντος χώρου.

Στο ίδιο τεύχος: