Τροχοί & TIR

Στην Ελλάδα το νέο Ford Ranger Raptor

Η Ford Motor Ελλάς παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο Ford Ranger Raptor, σε μια σειρά εκδηλώσεων που ξεκίνησαν στην Αθήνα στις εγκαταστάσεις της Ford Car Center και θα ολοκληρωθούν στη Θε
Παρασκευή 01/03/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η τιμή του Ford Ranger Raptor στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 55.802 ευρώ και συνοδεύεται από επιπλέον προωθητικό πρόγραμμα για όσους το παραγγείλουν μέχρι τις 15 Μαρτίου.
Η τιμή του Ford Ranger Raptor στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 55.802 ευρώ και συνοδεύεται από επιπλέον προωθητικό πρόγραμμα για όσους το παραγγείλουν μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Η Ford Motor Ελλάς παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο Ford Ranger Raptor, σε μια σειρά εκδηλώσεων που ξεκίνησαν στην Αθήνα στις εγκαταστάσεις της Ford Car Center και θα ολοκληρωθούν στη Θεσσαλονίκη στις 1-2 Μαρτίου, στο κτήριο της εταιρείας Βροχίδης – Χατζής Α.Ε. Η εμπορική διάθεση του κορυφαίου pick-up μοντέλου της «μπλε οβάλ» εταιρείας, θα ξεκινήσει στη χώρα μας στις αρχές του προσεχούς καλοκαιριού.

«Έρχεται για να κυριαρχήσει εντός και εκτός δρόμων, μα περισσότερο για να δώσει στον ιδιοκτήτη του το αίσθημα της υπεροχής», ανέφερε ο κ. Νίκος Νοταράς, διευθύνων σύμβουλος της Ford Motor Ελλάς, στο περιθώριο της πρώτης παρουσίασης του Ranger Raptor, αποκαλώντας το «δεινόσαυρο» λόγω των εξαιρετικά μεγάλων δυνατοτήτων του στην υπέρβαση εμποδίων, στην υψηλή ελκτική του δύναμη και στα τεράστια αποθέματα ροπής που φτάνουν τα 500 Νm, πλήρως εκμεταλλεύσιμα από το 10άρι αυτόματο σασμάν, με το οποίο η Ευρώπη περνάει στα κορυφαία αμερικάνικα στάνταρ στον τομέα της μετάδοσης.

Ένα σασμάν που αποτελεί «δάνειο» από το αμερικάνικο Ford F-150 Raptor, μέσω του οποίου χτίστηκε το όνομα «Raptor» στις διεθνείς αγορές. Υπεύθυνη για την εξέλιξη του μοντέλου είναι η Ford Performance, ο διευθυντής της οποίας στην Ευρώπη, Leo Roeks, μας υπόσχεται πως «θα ξεχάσουμε ό,τι νομίζουμε πως γνωρίζουμε για τα pick-up».

Αυτόματο 10άρι κιβώτιο και δίλιτρος κινητήρας με 500 Nm ροπής

Κάτω από το επιβλητικό καπό του Ranger Raptor βρίσκεται ο 2λιτρος bi-turbo πετρελαιοκινητήρας της γενιάς EcoBlue, ο οποίος αποδίδει ισχύ 213 ίππων και ροπή 500 Nm. Για καλύτερη απόκριση, στις χαμηλές στροφές το μικρό (υψηλής πίεσης) τούρμπο και το μεγάλο (χαμηλής πίεσης) δουλεύουν μαζί, ενώ στις υψηλές στροφές λειτουργεί μόνο το δεύτερο. Όλη αυτή τη δύναμη αναλαμβάνει να περάσει στο δρόμο το νέο αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων, το οποίο κάνει ντεμπούτο και στις πρόσφατα ανανεωμένες «απλές» εκδόσεις του Ford Ranger (διάβασε ΤΡΟΧΟΙ & TIR Φεβρουαρίου, σελ. 86), το οποίο υπενθυμίζεται πως αποτέλεσε και το 2018, το best-seller μοντέλο της Ευρώπης στην κατηγορία του.

Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων είναι κατασκευασμένο από κράμα χάλυβα και αλουμινίου και σύμφωνα με τη Ford διακρίνεται για την αντοχή, την αξιοπιστία και το μικρό βάρος του. Η ύπαρξη 10 σχέσεων μετάδοσης υπόσχεται βελτιωμένες επιταχύνσεις και καλύτερη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Με νέους αλγόριθμους επιλέγεται πάντα η καλύτερη σχέση μετάδοσης, ενώ χάρη στη λειτουργία «Live in Drive» ο οδηγός μπορεί μέσω paddles να επιλέξει τη σχέση μετάδοσης που αυτός επιθυμεί.

Επιπλέον, το σύστημα Terrain Management System επεμβαίνει στη χαρτογράφηση του αυτόματου κιβωτίου και προσφέρει έξι οδηγικές λειτουργίες, δύο για οδήγηση στην άσφαλτο και τέσσερις για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Το πακέτο «DAT» (Driver Assist Technologies) καθιστά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας υπερπλήρη, με τον τελευταίο να περιλαμβάνει επιγραμματικά τα συστήματα Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation Function, Electronic Stability Control (ESC), Trailer Sway Control (TSC), Hill Start Assist (HSA), Hill Descent Control (HDC) και Load Adaptive Control (LAC).

Αναβάθμιση εντός και εκτός δρόμου

Ενισχύσεις δέχθηκε το σασί από χάλυβα υψηλής αντοχής (HSLA), προκειμένου το Ranger Raptor να αντεπεξέρχεται τόσο στις υψηλές ταχύτητες όσο και στις εκτός δρόμου καταπονήσεις. Για τον ίδιο λόγο αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα που αποτελούνται από τέσσερις αεριζόμενους δίσκους 332 χλστ. που αναλαμβάνουν να ακινητοποιήσουν τους τροχούς των 17 ιντσών, οι οποίοι φοράνε ελαστικά all-terrain διάστασης 285/70 R17, που έφτιαξε η BF Goodrich ειδικά για το μοντέλο.

Ο πίσω άκαμπτος άξονας είναι συνδεσμολογίας Watt και διαθέτει νέα ρυθμιζόμενη (coilover) ανάρτηση που φέρει μέρη από αλουμίνιο. Τα αγωνιστικής φιλοσοφίας αμορτισέρ κατασκευάζονται ειδικά για το Ranger Raptor από τη FOX και διαθέτουν την τεχνολογία «Position Sensitive Damping», μέσω της οποίας παρέχονται υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες και χαμηλότερες σε πιο βατές διαδρομές. Ενισχυμένη είναι και η προστασία του κάτω τμήματος του οχήματος, όπου τοποθετήθηκε ατσάλινη ποδιά τριών τμημάτων πάχους 2,3 χλστ.

Η απόσταση από το έδαφος (χωρίς φορτίο) ορίζεται στα 283 χλστ. και το μέγιστο βάθος υδάτινου εμποδίου στα 850 χλστ. Η γωνία προσέγγισης είναι στις 33ο, η γωνία αναχώρησης στις 24ο και η γωνία διέλευσης ράμπας στις 24ο.

Τιμή - Εξοπλισμός

Σημειώνεται πως η τιμή του Ranger Raptor στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 55.802 ευρώ και ότι συνοδεύεται από επιπλέον προωθητικό πρόγραμμα για όσους το παραγγείλουν μέχρι τις 15 Μαρτίου. Προσφέρεται σε 5 χρώματα, δύο μεταλλικά (Shadow Black και Performance Blue) και τρία μη μεταλλικά (Frozen White, Colorado Red και Conquer Grey). Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- προβολείς Xenon και προβολείς ομίχλης LED εμπρός, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, εργοστασιακό συναγερμό, 7 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, εξωτερικούς καθρέφτες ηλεκτρικά θερμαινόμενους, ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους, ζάντες ελαφρού κράματος 17", SYNC 3 με σύστημα ακύρωσης θορύβου (Active Noise Cancelling), USB και οθόνη αφής 8", 6 ηχεία, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό (DEATC), δερμάτινη επένδυση καθισμάτων, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού/συνοδηγού με 8 ρυθμίσεις, ηλεκτρική κλειδαριά πόρτας καρότσας, ηλεκτρικές κλειδαριές με σύστημα διπλοκλειδώματος και σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

PreviousNext