Τροχοί & TIR

Μειωμένα τα τροχαία στην Ελλάδα

Όλο και λιγότεροι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης, την ίδια στιγμή που η χώρα μας με την επίδοσή της στον περιορισμό των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, στέλνει ένα μήνυμα α
Δευτέρα 06/05/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Στην Ελλάδα πέρυσι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 64 άνθρωποι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, τέσσερις (4) λιγότεροι σε σχέση με το 2017. Το παραπάνω συνιστά μια μείωση της τάξης του 6%, η οποία είναι σημαντικά καλύτερη από το μέσο ευρωπαϊκό όρο (-1%).
Στην Ελλάδα πέρυσι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 64 άνθρωποι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, τέσσερις (4) λιγότεροι σε σχέση με το 2017. Το παραπάνω συνιστά μια μείωση της τάξης του 6%, η οποία είναι σημαντικά καλύτερη από το μέσο ευρωπαϊκό όρο (-1%).

Όλο και λιγότεροι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης, την ίδια στιγμή που η χώρα μας με την επίδοσή της στον περιορισμό των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, στέλνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον.

Περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2018 σε τροχαία δυστυχήματα που έλαβαν χώρα στην Ε.Ε. των 28 κρατών, γεγονός που συνιστά μια μείωση κατά 21% σε σύγκριση με το 2010 και κατά 1% σε σύγκριση με το 2017. Με μέσο όρο 49 θανάτους ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, το παραπάνω επιβεβαιώνει ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Την ίδια στιγμή, όμως, καταδεικνύει πως ακόμα έχουμε πολλή δουλειά μέχρι να επιτύχουμε το στόχο για περιορισμό στο ήμισυ των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μέχρι το 2020, γεγονός που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα των αλλαγών που προωθεί η Ε.Ε. και οι οποίες θα αναβαθμίσουν περαιτέρω την οδική ασφάλεια στη Γηραιά Ήπειρο.

Η ελληνική πραγματικότητα και η κατάσταση στην υπόλοιπη Ευρώπη

Στο μεταξύ, στην Ελλάδα πέρυσι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 64 άνθρωποι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, τέσσερις (4) λιγότεροι σε σχέση με το 2017. Το παραπάνω συνιστά μια μείωση της τάξης του 6%, η οποία είναι σημαντικά καλύτερη από το μέσο ευρωπαϊκό όρο (-1%). Αν, όμως, συγκρίνουμε την επίδοση του 2018 με εκείνη του 2010, χρονιά κατά την οποία στη χώρα μας είχαν χάσει τη ζωή τους 113 άνθρωποι ανά εκατομμύριο, τότε έχουμε μια μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων κατά 45%, που είναι υπερδιπλάσια από αυτή της Ευρώπης των 28 κρατών (-21%).

Αναλυτικότερα, στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε., το 2018 υπήρξαν λιγότεροι από 60 νεκροί σε τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Οι χώρες με τα καλύτερα αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια πέρυσι ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θάνατοι), η Δανία (30), η Ιρλανδία (31) και η Σουηδία (32). Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα συγκριτικά με το 2017 ήταν η Σλοβενία (-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%), η Σλοβακία και η Κύπρος (αμφότερες -8%). Αξίζει να σημειωθεί, πως μόνο δύο κράτη μέλη της Ε.Ε. κατέγραψαν ποσοστό θνησιμότητας άνω των 80 θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 7 το 2010. Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων ήταν η Ρουμανία (96), η Βουλγαρία (88), η Λετονία (78) και η Κροατία (77).

Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών: «Απογοητευτική η κατάσταση»

Παρόλη την πρόοδο, τα πράγματα στους δρόμους της Ευρώπης θα μπορούσαν να είναι σίγουρα καλύτερα. «Είναι πολύ απογοητευτικό το γεγονός ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε. μειώθηκαν ελάχιστα το 2018. Αυτή είναι πλέον η πέμπτη συνεχής χρονιά που δεν έχει σημειωθεί σχεδόν καμία πρόοδος. Ωστόσο, υπάρχουν λόγοι να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον», δήλωσε σχετικά ο Antonio Avenoso, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC), ο οποίος συνέχισε λέγοντας: «Τις τελευταίες εβδομάδες, η ΕΕ έχει οριστικοποιήσει δύο σημαντικά νομοθετήματα για την οδική ασφάλεια: επικαιροποιημένα μίνιμουμ πρότυπα ασφαλείας για τα νέα οχήματα και σημαντική επέκταση του πεδίου εφαρμογής κανόνων για τη διαχείριση της ασφάλειας των υποδομών. Αλλά αυτές οι πρωτοβουλίες θα χρειαστούν χρόνο για να δώσουν καρπούς. Θα περάσαν ακόμη πέντε χρόνια πριν όλα τα νέα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες που σώζουν ζωές, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, οι απαιτούμενες βελτιώσεις στην ασφάλεια των υποδομών θα χρειαστούν επίσης χρόνο για την εφαρμογή τους».

PreviousNext