Η στρατηγική σημασία των οδικών μεταφορών και ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου

Περισσότερες από 200 εταιρείες από την Ευρώπη, τη Β. και Ν. Αμερική, αλλά και την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, συμμετείχαν στη νέα παγκόσμια έρευνα της DHL Supply Chain, που τιτλοφορείται «The Logistics Transport Evolution: The Road Ahead». Στόχος της έρευνας ήταν να αναδείξει τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στις μεταφορές -κυρίως στον τομέα των οδικών μεταφορών- οι οποίες υποκινούνται από τις σύγχρονες τάσεις όπως η εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η συνεχιζόμενη αστικοποίηση των αγορών, οι μεγάλες αναλύσεις δεδομένων και η ψηφιοποίηση.

Αναλυτικότερα, η μεγάλη πλειοψηφία (71%) των συμμετεχόντων στην έρευνα συμφωνεί πως οι οδικές μεταφορές παίζουν στρατηγικό ρόλο στη λειτουργία της επιχείρησής τους, καθώς αν η διαχείρισή τους γίνει σωστά θα συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση της επιχειρηματικής ανάπτυξης. Μάλιστα, το 75% των ερωτηθέντων θεωρεί πως το να ξοδεύει χρόνο και πόρους για τη βελτίωση των οδικών μεταφορών, θα βοηθήσει άμεσα τις εταιρικές πωλήσεις. Επιπλέον, το 83% των εταιρειών είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω χρήματα προκειμένου να λαμβάνει καλύτερες υπηρεσίες, με αυτές που βρίσκονται στις «ώριμες» αγορές όπως η Ευρώπη, να δείχνουν μια αυξανόμενη προθυμία να πληρώσουν για ορισμένες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, αλλά και για να έχουν περισσότερες επιλογές στη μεταφορική διαδικασία. Από την άλλη, οι εταιρείες που βρίσκονται στις αναπτυσσόμενες αγορές θέλουν να βλέπουν άμεσα τη μετρήσιμη ανταπόδοση στις επενδύσεις τους, ώστε να κρίνουν αν η κάθε κίνησή τους «αξίζει τα λεφτά της». Σε μια ώριμη αγορά, η προστιθέμενη αξία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των δικτύων μεταφοράς, ενώ σε μια αναπτυσσόμενη ή αναδυόμενη αγορά, η αξία θα μπορούσε απλώς να σημαίνει αξιόπιστη, έγκαιρη και άψογη παράδοση.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Ιουλίου (375) του Τ&Τ που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.