Στην πίστα «Misano World Circuit Marco Simoncelli» της Ιταλίας, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα ο εναρκτήριος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος European Truck Racing Championship (ETRC) της FIA, οι οκτώ αγώνες του οποίου προσελκύουν κάθε χρόνο συνολικά περί τους 420.000 θεατές. Στο Misano, λοιπόν, ο περυσινός πρωταθλητής Jochen Hahn (IVECO) εμφανίστηκε με κεκτημένη ταχύτητα, κερδίζοντας τους δύο από τους τέσσερις αγώνες του διημέρου. Την πρώτη του νίκη με IVECO πήρε ο Rene Reinert ο οποίος πέρυσι βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός ΜΑΝ, ενώ την πρώτη του νίκη στο ETRC μετά από τον Οκτώβριο του 2017, κατέκτησε και ο Norbert Kiss με Mercedes-Benz. Αναλυτικότερα -περίπου όπως και πέρυσι- ο πέντε φορές πρωταθλητής του ETRC, Jochen Hahn (διάβασε Τ&Τ Δεκεμβρίου 2018, σελ. 136), επικράτησε δίχως να νιώσει ιδιαίτερη πίεση στην πρώτη κούρσα της χρονιάς, έχοντας την πρωτοπορία από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα με το φορτηγό της ομάδας Team Hahn Racing IVECO.

«Είναι μια καλή αρχή, καθώς στον 1ο αγώνα θέλεις να είσαι θετικός και να πάρεις περισσότερους βαθμούς. Δεν είναι ποτέ εύκολο να κερδίσεις, ακόμα και αν έχεις διαφορά. Εγώ σήμερα πίεζα, ειδικά στους πρώτους γύρους, καθώς έχοντας πίσω μου γρήγορους οδηγούς όπως ο Adam Lacko και ο Antonio Albacete, δεν μπορούσα να εφησυχάσω», δήλωσε μετάτην 1η κούρσα ο Jochen Hahn. Πίσω του, με διαφορά περίπου 2,5 δλ. Τερμάτισε ο πρωταθλητής του 2017, Adam Lacko (Freightliner), με το τρίτο σκαλί του βάθρου να καταλαμβάνεται από τον Antonio Albacete με ΜΑΝ. Από εκεί και πίσω, η διαφορά με τους άλλους οδηγούς άνοιξε, με τον «καλύτερο από τους υπόλοιπους» να είναι ο Norbert Kiss (Mercedes-Benz), ο οποίος τερμάτισε μπροστά από τη γυναίκα της παρέας, την Steffi Halm (IVECO).

Στον δεύτερο αγώνα του Misano, οι περισσότεροι από 40.000 θεατές είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν μία επική κόντρα ανάμεσα στον Rene Reinert και την Steffi Halm (αμφότεροι με IVECO). Ο Rene Reinert ξεκίνησε τον αγώνα από την εξωτερική της πρώτης γραμμής εκκίνησης και πήρε το προβάδισμα στον πρώτο γύρο του αγώνα, προσπερνώντας τον Luis Recuenco, του οποίου το ΜΑΝ κατείχε την pole position και τελικά περιορίστηκε στην 5η θέση του αγώνα.

«Είχα ένα πρόβλημα με κράμπες στο πόδι μου σε κάποιους γύρους και έπρεπε να το τεντώνω στις ευθείες. Ωστόσο κάναμε έναν καλό αγώνα και πήραμε τη νίκη για την IVECO στην Ιταλία, κάτι που μας κάνει να νιώθουμε υπέροχα», αποκάλυψε μετά το τέλος της κούρσας ο περιχαρής Rene Reinert. Όσο ο «καβγάς» για την πρωτιά είχε ανάψει για τα καλά ανάμεσα στον Reinert και την Halm η οποία είχε εκκινήσει από την 4η θέση, ευνοημένος βγήκε ο Antonio Albacete (ΜΑΝ) παίρνοντας αυτός τελικά τη 2η θέση, καθώς στον τελευταίο από τους 12 γύρους της κούρσας η Steffi Halm μπλόκαρε έναν από τους τροχούς του IVECO της, κάτι που ήταν αρκετό για να χάσει τη δεύτερη θέση και να περιοριστεί τελικά στην τρίτη. Πίσω από τη Γερμανίδα οδηγό τερμάτισε ο Adam Lacko με Freightliner, σε ένα ακόμα καλό πλασάρισμα.

Η αγωνιστική δράση της 2ης ημέρας

Τη δεύτερη ημέρα στην πίστα του Misano το σκηνικό άλλαξε, καθώς από τις στεγνές συνθήκες του Σαββάτου, οι οδηγοί έπρεπε να αντιμετωπίσουν την έντονη βροχή της Κυριακής, η οποία ξεκίνησε λίγο πριν αρχίσει η 3η κούρσα του διημέρου. Έτσι, ο αγώνας εκκίνησε με τα φορτηγά να ακολουθούν το φορτηγό της διοργάνωσης που έδινε το ρυθμό (FIA ETRC Mercedes-Benz Pace Truck). Με το που ανέμισε, όμως, η πράσινη σημαία, ο Norbert Kiss (Mercedes-Benz) πήρε τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης, ανοίγοντας γρήγορα μια διαφορά έως και 2,4 δλ. από τον 2ο Adam Lacko της Buggyra Racing και τον 3ο Jochen Hahn της TeamHahn Racing IVECO. Η πρώτη τριάδα, όσο προσπαθούσε να εκτιμήσει τις συνθήκες της βρεγμένης πίστας, έπαιζε |το παιχνίδι της γάτας και του ποντικιού» και τελικά τερμάτισε στην πιο πάνω σειρά. Πίσω τους βρέθηκαν οι Rene Reinert (IVECO) και Antonio Albacete (MAN).

«Η βροχή μας ευνόησε σήμερα. Το γεγονός ότι ο αγώνας ξεκίνησε με κίτρινη σημαία ήταν καλό για εμένα και έκανε τη δουλειά μου λίγο πιο εύκολη. Αν δεν έβρεχε, οι αντίπαλοι θα είχαν κάνει τη ζωή μου πολύ πιο δύσκολη», δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα με περισσή ειλικρίνεια ο Norbert Kiss.

Το Misano φύλαγε τα καλύτερα για το τέλος, καθώς ο Jochen Hahn ξεκίνησε με το IVECO του από την 6η θέση για να πάρει τελικά αυτός την πρωτιά. Για να τοκαταφέρει, έπρεπε να μείνει μακριά από τους «μπελάδες» των πρώτων γύρων, τότε δηλαδή που η πίστα προσπαθούσε να στεγνώσει από την πρωινή βροχή, προκαλώντας αρκετές μικροσυγκρούσεις. Καθοριστική ήταν η επαφή που είχαν οι Rene Reinert και Norbi Kiss, η οποία έστειλε τον Ούγγρο οδηγό της Mercedes-Benz αρχικά στην ουρά του αγώνα και στη συνέχεια τον εξανάγκασε σε εγκατάλειψη. Οι περιπέτειες είχαν αρχίσει νωρίτερα, όταν ο Πορτογάλος κάτοχος της pole position, Jose Rodrigues (MAN) έκανε ένα λάθος υπό την πίεση του Sacha Lenz (MAN) και βγήκε εκτός πίστας στη 13η στροφή. Κατόπιν όλων αυτών, ο Jochen Hahn ξεκίνησε να καταδιώκει πρώτα τον Anthony Janie και μετά τον Sascha Lenz (αμφότεροι με ΜΑΝ), οι οποίοι τελικά τερμάτισαν στην 3η και 2η θέση αντίστοιχα. Ο πρωταθλητής τους προσπέρασε γρήγορα και ξεκίνησε να χτίζει μια διαφορά ασφαλείας, η οποία ήταν αρκετή για να του χαρίσει τη 2η νίκη στο Misano. Την πρώτηπεντάδα της 4ης κούρσας του διημέρου της Ιταλίας συμπλήρωσαν οι Adam Lacko (Freightliner) και Steffi Halm (IVECO).

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτό το Σαββατοκύριακο. Αν με ρωτάτε πώς γίνεται από έκτος να ανέβεις πρώτος, σας απαντάω πως αρχικά χρειάζεσαι λίγη τύχη. Οι περισσότεροι από τους διεκδικητές είχαν εξόδους και επαφές ή έκαναν λάθη. Εγώ ήμουν τυχερός και ύστερα από έναν μόλις γύρο βρέθηκα πρώτος και μετά έπρεπε απλά να πηγαίνω γρήγορα γιατί δεν ήξερα αν θα ξαναβρέξει», δήλωσε περιχαρής μετά το τέλος του αγώνα ο Jochen Hahn, ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφωνήσει «Forza IVECO».

Ευνοημένος, όμως, από το αγωνιστικό διήμερο της Ιταλίας βγήκε και ο Adam Lacko, ο οποίος αν και δεν κατάφερε να πάρει με το Freightliner την πρωτιά σε καμιά από τις 4 κούρσες, εντούτοις είχεσε όλες εξαιρετικά πλασαρίσματα και έτσι στη γενική βαθμολογία είναι αυτός πρώτος, με διαφορά δύο βαθμών από τον Jochen Hahn. Σε ό,τι αφορά στον «αγώνα εντός του αγώνα», το Grammer Truck Cup που έκανε ντεμπούτο πέρυσι, o Luis Recenco με ΜΑΝ πήρε τη νίκη στους δύο αγώνες του Σαββάτου, ενώ την Κυριακή πρώτοι ήταν οι Βρετανοί Oly Janes (Freightliner) και Jamie Anderson (ΜΑΝ). Σημειώνεται, τέλος, πως στο αγωνιστικό καλεντάρι του πρωταθλήματος FIA ETRC 2019, σειρά έχει η Ουγγαρία και η πίστα του Hungaroring.