Η εταιρεία Σιδηροσκράπ Εμπορική Ε.Π.Ε από τον Ασπρόπυργο αγόρασε πρόσφατα ένα καινούργιο συρόμενο Volvo FH 13 540 για την κάλυψη των μεταφορικών της αναγκών.

Καθημερινά εκτελεί δρομολόγια σε διάφορες περιοχές της χώρας μεταφέροντας σκραπ σιδήρου. Οδηγός του είναι ο Γιώργος Σορώτος με τον οποίο ταξιδεύουμε στο τμήμα Λάρισα - Αθήνα μέσω Καρδίτσας (Ε-65) καταγράφοντας την απόδοση του κινητήρα και του συστήματος πέδησης σε μια διαδρομή με αρκετές υψομετρικές διαφορές. Παράλληλα κρίνουμε την εργονομία και την άνεση που προσφέρει η Globetrotter XL καμπίνα του. Σημειώνουμε ακόμη ορισμένα σημαντικά στοιχεία που αφορούν την ποιότητα κύλισης του φορτηγού της Volvo. Επίσης, απαντούμε στο βασικό ερώτημα των αναγνωστών σχετικά με την κατανάλωση του συρόμενου. Ακολουθήστε μας στο δρομολόγιο των 329 χιλιομέτρων για να λάβετε όλες τις απαντήσεις.

Φόρτωμα στη Λάρισα

Το τριαξονικό εφοδιάζεται με γάντζο ο οποίος βοηθάει τον οδηγό στο ευκολότερο φόρτωμα και ξεφόρτωμα των κάδων. Αυτό σημαίνει κέρδος χρονικά καθώς ο οδηγός μπορεί να αφήσει τους άδειους κάδους με τους οποίους έχει έρθει από την Αθήνα, να πάρει τους φορτωμένους από τη Λάρισα και να ξεκινήσει το δρομολόγιό του. Εν συνεχεία οι υπάλληλοι του εργοστασίου θα φορτώσουν τους άδειους κάδους για να είναι έτοιμοι όταν θα επιστρέψει και πάλι το συρόμενο. Να αναφέρουμε ότι μαζί με τους δύο κάδους, το απόβαρο του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 22.500 κιλά.

Λάρισα- Καρδίτσα

Στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής, η οποία στο σύνολό της είναι ευθεία, εκτός από την ανηφόρα στο Συκεώνα Καρδίτσης, περιοριζόμαστε κυρίως στον έλεγχο των βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας. Επιλέγουμε 82 χλμ/ώρα στο Adaptive Cruise Control το οποίο εκτός από τη διατήρηση της ταχύτητας διατηρεί σταθερή και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Η απόσταση εξαρτάται αποκλειστικά από τα πόσα μέτρα θα επιλέξει ο οδηγός, μέσω συγκεκριμένης ρύθμισης. Όσον αφορά το ερώτημα αρκετών ως προς την αποτελεσματικότητα του συστήματος όταν κάποιο όχημα που προσπερνάει το φορτηγό στρίψει απότομα δεξιά, να ενημερώσουμε ότι το σύστημα αντιδρά άμεσα, γονατίζοντας στην κυριολεξία το φορτηγό, εφόσον εντοπίσει κίνδυνο πρόσκρουσης. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις αναγνωρίζει την απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα και ελαττώνει την ταχύτητα προοδευτικά. Επιπλέον, σημαντική βοήθεια προσφέρει στον οδηγό το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας το οποίο τον προειδοποιεί ηχητικά όταν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Ιουλίου (375) του Τ&Τ που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.