Τροχοί & TIR

X-Class 250d Rock Edition: σε βουνά και κάμπους

Μπαίνοντας με τη Mercedes-Benz X-Class 250d 4MATIC Rock Edition στα χωράφια του θεσσαλικού κάμπου οι ερωτήσεις από τους αγρότες και άλλους εν δυνάμει αγοραστές πέφτουν βροχή. Ταιριάζει στη δουλειά μ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/07/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Με τη Mercedes-Benz X-Class μεταφέραμε τον εξοπλισμό της εταιρείας Πούσιας χωματουργικά, από τη Λάρισα στα χωράφια του θεσσαλικού κάμπου.
Με τη Mercedes-Benz X-Class μεταφέραμε τον εξοπλισμό της εταιρείας Πούσιας χωματουργικά, από τη Λάρισα στα χωράφια του θεσσαλικού κάμπου.

Μπαίνοντας με τη Mercedes-Benz X-Class 250d 4MATIC Rock Edition στα χωράφια του θεσσαλικού κάμπου οι ερωτήσεις από τους αγρότες και άλλους εν δυνάμει αγοραστές πέφτουν βροχή. Ταιριάζει στη δουλειά μας; Πώς συμπεριφέρεται σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά της; Αυτά είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουμε στη συνέχεια.

Για το λόγο αυτό την οδηγούμε από την Αθήνα στη Λάρισα, φορτώνοντας τον εξοπλισμό της εταιρείας χωματουργικών Γεωργίου και Κωνσταντίνου Πούσια.

Στη συνέχεια ταξιδεύουμε μέχρι τη λίμνη Βεγορίτιδα και το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμάκτσαλαν καταγράφοντας συνολικά 1.838 χιλιόμετρα, μέχρι την επιστροφή της στην Αθήνα. Το γερμανικό pick up εκτός από Rock στυλ και εμφάνιση, διαθέτει πολλά στοιχεία που το μετατρέπουν σε θηρίο εντός και εκτός δρόμου. Ανακαλύψτε τη μαζί μας…

Ξεκούραστη στο δρόμο

Η X-Class σε προκαλεί να δοκιμάσεις ανά πάσα στιγμή τα όριά της ανακαλύπτοντας τις τρομερές δυνατότητές της. Είναι γρήγορη στο δρόμο και αυτό το αποδεικνύει ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνει άμεσα υψηλές ταχύτητες.

Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,8 δτλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ/ώρα. Το σημείο υπεροχής της, το οποίο και πρόκειται να ενθουσιάσει τον οδηγό της, είναι η ικανότητά της να ανεβάζει γρήγορα τη μέση ωριαία ταχύτητα. Οδηγούμε στην ε.ο. Τιθορέας - Μπράλου, με 75 χλμ./ώρα και το κιβώτιο έχει επιλεγμένη την έκτη σχέση στο κιβώτιο. Απομακρύνουμε το πόδι μας από το γκάζι και οι στροφές πέφτουν στις 1.100. Πιέζουμε απότομα το γκάζι, το κιβώτιο κατεβάζει δύο σχέσεις και μέσα σε έξι δευτερόλεπτα φτάνει τα 128 χλμ/ώρα.

Παράλληλα οι αλλαγές που επιτυγχάνει το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων είναι ομαλές και δεν παρατηρείται η παραμικρή διακοπή ισχύος. Το αμάξι προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά στις προσπεράσεις, κάτι που πρόκειται να εκτιμήσει ο οδηγός του στην επαρχιακή οδό. 0 τετρακύλινδρος κινητήρας του, 2.3 λίτρων, αποδίδει 190 ίππους στις 3.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 450 Nm από τις 1.500 – 2.500 σ.α.λ.

Ανεβαίνοντας στο Καϊμάκτσαλαν

Σε ένα δρόμο με πολλές στροφές-πέταλα, και έντονες υψομετρικές διαφορές, όπως αυτόν από τη λίμνη Βεγορίτιδα μέχρι την κορυφή του χιονοδρομικού, είχαμε την ευκαιρία να τεστάρουμε τα κρατήματα του αυτοκίνητου και την απόδοση του κινητήρα. Με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα σε κλειστές στροφές το αμάξωμα δεν δημιουργεί έντονες κλίσεις και το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο δρόμο. Ακόμη και σε απότομο στρίψιμο του τιμονιού, για αποφυγή αντικειμένου, το αυτοκίνητο δεν δημιουργεί τάσεις υπερστροφής όπου παρατηρείται το φαινόμενο της ολίσθησης των πίσω τροχών ή υποστροφής όπου γλιστρούν οι εμπρός τροχοί. Σε άτσαλες και απότομες κινήσεις στο τιμόνι, τα ηλεκτρονικά συστήματα δηλώνουν άμεσα το «παρών», εξομαλύνοντας την κατάσταση. Επιπρόσθετα, το τιμόνι μπορεί και φιλτράρει τους κραδασμούς από τις λακκούβες του δρόμου.

Να τονίσουμε ότι ακόμη και όταν κινείται άδειο το αυτοκίνητο, η λειτουργία της ανάρτησης είναι εξαιρετική, χωρίς αναπηδήσεις, χάρη στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και είναι πολύ δυνατά αυξάνοντας την ασφάλεια των επιβατών. Ακόμη, ο κινητήρας καθ' όλη τη διάρκεια της ανηφόρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο, κάνοντας τις αλλαγές των σχέσεων πάντα στο σωστό εύρος στροφών.

Εκτός δρόμου

Αναζητάς την περιπέτεια σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές; Θέλεις ένα αυτοκίνητο που να δημιουργεί δικά του μονοπάτια στα βουνά; Τότε σίγουρα βρίσκεσαι στο σωστό σημείο. Στο κάθισμα της Mercedes-Benz X-Class. Η απόσταση του pick-up από το έδαφος στα 202 χιλιοστά, η αυξημένη γωνία προσέγγισης στις 29ο, της ράμπας στις 20,4ο και της διαφυγής στις 24ο αποτελούν βασικά ατού για την ομαλότερη κίνησή της σε απροσπέλαστους δρόμους. Πέρα από αυτά όμως, σημείο υπεροχής θεωρούμε την τετρακίνηση, η ενεργοποίηση της οποίας γίνεται από τον περιστροφικό διακόπτη. Σε δύσκολα οδοστρώματα, γεμάτα χιόνι, επιλέξαμε τη λειτουργία 4LO με κοντές σχέσεις. Όταν μάλιστα συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, τότε το αυτοκίνητο φαντάζει πραγματικά ασυγκράτητο.

Συνοδευτικό στην εταιρεία Πούσιας Χωματουργικά

Η X-Class 250d The Rock Edition εκτός από όχημα ψυχαγωγίας, πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματική χρήση, σε διάφορες εφαρμογές. Μια από αυτές είναι ως συνοδευτικό σε εταιρεία χωματουργικών, όπως η Πούσιας χωματουργικά από τη Λάρισα, μεταφέροντας το προσωπικό της και στο χώρο φόρτωσης διάφορα παρελκόμενα. Η καρότσα είναι επενδυμένη με σκληρά πλαστικά για να προστατεύεται από τη φθορά από τα μεταφερόμενα αντικείμενα.

Κατανάλωση

Ένας τομέας στον οποίο η X-Class παίρνει άριστα είναι στην οικονομία του κινητήρα. Αρκεί, η οδήγηση να είναι συνετή, με ομαλές επιταχύνσεις, χρησιμοποιώντας την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο και το cruise control να είναι επιλεγμένο σε ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ/ώρα. Με τις προϋποθέσεις αυτές η μέση κατανάλωση περιορίζεται περίπου στα 8 λίτρα/100 χλμ. Εκτός δρόμου και σε απαιτητικές διαδρομές αυξάνεται η κατανάλωση αλλά πάλι σε λογικά πλαίσια.

Επιβλητική παρουσία

Η εμφάνιση και το prestige του αστεριού δεν αφήνει κανένα μάτι ασυγκίνητο, αντρικό ή γυναικείο, λάτρη του pick-up ή μη. Προσωπικά, θεωρούμε μεγάλη επιτυχία ένα αυτοκίνητο να σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Η πληθωρική παρουσία της X-Class επιτυγχάνει πλήρως τον σκοπό της. Να κυκλοφορεί στο δρόμο και να τραβάει επάνω της όλα τα βλέμματα.

Η Rock Edition έχει κάποια χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τις συμβατικές X-Class. Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνεται Styling bar από στιλβωμένο ανοξείδωτο χάλυβα, πλευρικές μπάρες επίσης από στιλβωμένο ανοξείδωτο χάλυβα και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών.

Άνετο εσωτερικό

To αναβαθμισμένο εσωτερικό της X-Class φιλοξενεί μέχρι και πέντε υψηλόσωμους επιβάτες. Οι τρεις πίσω κάθονται σε φαρδιά καθίσματα με αρκετό χώρο για τα πόδια και τις πλάτες τους. Τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, παρέχουν καλή οσφυϊκή υποστήριξη και οι επενδύσεις τους είναι από συνθετικό δέρμα ARTICO.

Για μικροαντικείμενα διατίθεται ντουλαπάκι συνοδηγού με κλείδωμα και αποθηκευτικό δίχτυ στο χώρο των ποδιών του συνοδηγού. Την εικόνα του εσωτερικού αναβαθμίζει το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών σε δέρμα νάπα, με σχεδίαση τριών ακτίνων με δώδεκα πλήκτρα χειρισμού, καθώς και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία. Η λαβή του μοχλού ταχυτήτων καθώς και του χειρόφρενου είναι επίσης με δέρμα. Επιπλέον, το πακέτο στάθμευσης 360ο βοηθάει σημαντικά τον οδηγό στο παρκάρισμα, καθώς και κατά τους ελιγμούς, χάρη στην εικόνα κάμερας με περιμετρική ορατότητα. Ο αυτόματος κλιματισμός Thermotronic επιτυγχάνει γρήγορα άριστες κλιματικές συνθήκες στο εσωτερικό της καμπίνας, ρυθμίζοντας αυτόματα τη θερμοκρασία, την ποσότητα και την κατανομή αέρα ξεχωριστά για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Στο δια ταύτα, η X-Class 250d The Rock Edition κοστίζει 45.198,21 ευρώ και προσφέρεται με όφελος από 6.940 ευρώ και 4 έτη δωρεάν (ή 80.000 χλμ.) Service. Αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή στο χώρο των pick-up, προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση και ασφάλεια στους επιβάτες, συνδυάζοντας παράλληλα ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης.

PreviousNext